
Pirelli zveřejnilo volby pneumatik jednotlivých pilotů. V Monaku se konečně dočkáme prvního nasazení fialově označených ultra-měkkých pneumatik, na kterých se zatím nikdy nezávodilo. A právě na těchto pneumatikách budou piloti jezdit nejvíce.
K dispozici kromě ultra-měkké směsi bude ještě měkká a super-měkká směs. Většina pilotů zvolila pouze jednu měkkou směs (povinnost zvolit alespoň jednu sadu od každé směsi). Nejkonzervativnější byli týmy Force Indie a Toro Rosso. Oba tyto týmy přivezou tři sady měkkých, tři sady super-měkkých a sedm sad ultra-měkkých.
Nejměkčí kombinaci pak zvolily týmy Mercedes, Red Bull a Kevin Magnussen. Jezdci Renaltu jsou jedinou dvojicí, která zvolila odlišnou kombinaci. Palmer si místo jedné sady ultra-měkkých pneu přiveze sadu super-měkkých.
Ferrari, ačkoliv se často považuje za šetrnější k pneumatikám než Mercedes, bylo o něco konzervativnější a místo jedné sady ultra-měkkých si přiveze sadu měkkých pneu.
Alternativní kombinaci převedl ještě Manor, který jde střední cestou – dvě sady měkkých, pět sad super-měkkých a šest sad ultra-měkkých.
Uvidíme, jaký tým zvolil nejlepší kombinaci. Poněvadž se na ultra-měkkých pneu ještě nezávodilo, nemůže se úplně přesně vědět, jak budou v ostrém závodním režimu fungovat. S touto možností možná počítá právě Ferrari, které si oproti Mercedesu nechalo jistou pojistku.
Tak či tak bychom se měli dočkat rychlejších časů a hlavně i více pitstopů, který v Monaku obvykle bývá poskrovnu díky velmi nízkému opotřebení.