Týmy odmítly návrat tankování během závodu

Týmy odmítly návrat tankování během závodu

O oživení závodů v podobě návratu tankování si mohou fanoušci nechat jen zdát. Všechny týmy totiž tuto myšlenku Strategické skupiny FIA jednomyslně odmítly . Na vině stojí obavy o bezpečnost, ale také tvrzení, že by tankování atraktivitu závodů spíše snížilo než zvýšilo.

Návrat tankování byl součástí koncepce, kterou Strategická skupina navrhovala pro zvýšení atraktivity od roku 2017. Formule 1 se totiž dlouhodobě potýká s úpadkem sledovanosti nejen přímo na okruzích, ale také u televizních přijímačů, což je průšvih, jelikož právě odsud pochází podstatná část příjmů, bez kterých se Formule 1 jako jeden z nejdražších sportů světa rozhodně neobejde. 

Týmy se však shodly na tom, že by tankování atraktivitě mohlo spíše uškodit než pomoci. To potvrzuje také studie, kterou si týmy nechaly vypracovat. Ta ukazuje, že po roce 2009, kdy bylo pravidlo zavedeno, se prudce zvýšil počet předjížděcích manévrů přímo na trati a barvitější je také počet strategií, které týmy během závodů volí. Tato zlepšení však samozřejmě nejsou pouze důsledkem zrušení tankování, ale také zaváděním dalších technologií pro zvýšení atraktivity jako je systém KERS nebo DRS. Množství strategií se pak objevilo zejména poté, co do Formule 1 vstoupilo Pirelli.

Manažeři jednotlivých týmů si své obavy sdělili na schůzce, které byl přítomen také ředitel závodů Charlie Whiting, na okruhu v kanadském Montrealu, kde se pojede další velká cena. Primární obavou, která zaznívala z úst všech týmů je právě obava, že by mohla poklesnout atraktivita závodů. Týmy se shodly i přesto, že několik jezdců s návrhem v prvních dnech po jeho zveřejnění souhlasilo.

Dalším argument proti tankování je vysoká nákladnost. Samotná investice do znovuvytváření systému tankování by týmy přišla na čásky v řádech milionů a rapidně by se zvýšilo také množství spáleného paliva. Tyto důsledky přitom samozřejmě nejsou v souladu s dlouhodobým směřováním celého seriálu, jehož cílem je maximálně snížit náklady a snížit ekologickou stopu, kterou za sebou celý cirkus Formule 1 zanechává.

Bez podpory jediného týmu je tak celá myšlenka odsouzena k nezdaru, což by měl Charlie Whiting Strategické skupině oficiálně sdělit v příštích dnech. 

Sdílejte na:
Zavřít