![Tradiční Velkou cenu Macaa vyhrál Juncadella](https://svetformule.cz/wp-content/themes/ds-prime/img/img_placeholder-800x400.jpg)
Finálový a nejdůležitější závod sezony formule 3 vyhrál Daniel Juncadella. Španěl se prosadil na nebezpečném Guia Circuitu bývalé portugalské kolonie před Brazilcem Nasrem a Němcem Wittmannem. Závod na 6,2km dlouhém městském okruhu byl poznamenán četnými haváriemi, do cíle nedojela ani polovina startujících.
Grand Prix Macaa již tradičně uzavírá sezonu formule 3 a může se pravidelně chlubit nejsilnějším startovním polem roku. I letos se na cestu do Číny vydali ti nejlěpší jezdci evropského, britského, německého a japonského mistrovství. Pořadatelé dali třiceti pilotům dosti času na seznámení s členitou tratí. Volnému tréninku následovala kvalifikace a kvalifikační závod, dle jehož výsledku se v neděli startovalo do velkého finále na patnáct kol.
Nejlepší výchozí pozici si vyjel Němec Marco Wittman na voze Dallara-VW stáje Signature. Za ním se seřadili britský mistr Felipe Nasr z Brazílie, evropský mistr Roberto Merhi, šampion seriálu GP3 Valtteri Bottas, Carlos Huertas a Daniel Juncadella.
Dominátorovi evropského šampionátu Merhimu start vůbec nevyšel. Zůstal stát a byl zezadu sestřelen německým mistrem F3, Richiem Stanawayem. K tomu poslal Španěl do hodin Laurense Vanthoora, který se srazil s Danielem Abtem.
Let po dlouhé rovince ústící do úzké pravoúhlé zatáčky Lisboa nejépe vyšel Wittmannovi. Za ním se seřadili výborně startující Bottas a Nasr. Kvůli nehodě na startu byl závod ovšem neutralizován. Když safety car po třech kolech opustil trať, reagoval nejlépe výborně naladěný Wittmann a udržel vedení. Bottas za ním ovšem musel hájit pozici před Nasrem a Juncadellou všemi prostředky – a do Lisboy vjel příliš rychle. Při střetu s hrazením si (budoucí pilot Williamsu F1?) ulomil kolo. Dvaadvacetiletý Wittman z Fürthu si poté zdánlivě jel pro největší úspěch kariéry. Po polovině závodu měl náskok tří sekund. Tato výhoda se ale rozplynula po nehodě Felixe Rosenqvista. Švéd havaroval v úzké sekci nad městem a zatarasil trať. Safety car musel vyjet podruhé…
O výsledku tedy muselo rozhodnout posledních pět kol – a především první sprint do Lisboy po obnovném startu. Tentokrát měl lídr Wittmann smůlu. V závětří se za ním přisála celá skupina soupeřů a v notoricky ktitickém prvním zákrutu neměl Němec šanci. Vybrzdili jej Juncadella, Sekiguči, Nasr a Van Asseldonk. V tomto počadí se vydali na úzký klikatý stoupák na terasy Macaa.
Španěl Juncadella z italského týmu Prema v závěru využil svou bohatou zkušenost a bez chyby hájil vedení před silným Nasrem z týmu Trevora Carlina. Nemusel při tom bojovat až do konce závodu: dvě kola před cílem se na ultra-rychlé rovince podél pobřeží střetly vozy tři konkurentů. Na trať musela santika a dotřetice safety car.
Třetí evrospkého šampionátu F3, dvacetiletý Daniel Juncadella se v Macau zapsal do listiny vítězů, jako před ním Senna, Coulthard a Schumacher. Za ním se klasifikovali slibný Nasr, smolař Wittmann a překvapující Sekuguči s Van Asseldonkem.
Výsledek 58. Grand Prix Macaa 2011:
1. Daniel Juncadella (Špa.) Prema Dallara-Mercedes 42m17.099s
2. Felipe Nasr (Br.) Carlin Dallara-VW + 0.359s
3. Marco Wittmann (Něm.) Signature Dallara-VW + 0.662s
4. Yuhi Sekiguchi (Jap.) Mücke Dallara-Mercedes + 1.378s
5. Hannes van Asseldonk (Niz.) Hitech Dallara-VW + 2.128s
6. William Buller (Brit.) Fortec Dallara-Mercedes + 3.301s
7. Lucas Foresti (Bra.) Fortec Dallara-Mercedes + 3.860s
8. Jazeman Jaafar (Mal.) Carlin Dallara-VW + 4.062s
9. Richard Bradley (Brit.) TOM’S Dallara-Toyota + 4.595s
10. Adderly Fong (Čína) Sino Vision Dallara-Mercedes + 4.819s