Tradiční Velkou cenu Macaa vyhrál Juncadella

Tradiční Velkou cenu Macaa vyhrál Juncadella

Finálový a nejdůležitější závod sezony formule 3 vyhrál Daniel Juncadella. Španěl se prosadil na nebezpečném Guia Circuitu bývalé portugalské kolonie před Brazilcem Nasrem a Němcem Wittmannem. Závod na 6,2km dlouhém městském okruhu byl poznamenán četnými haváriemi, do cíle nedojela ani polovina startujících.

Grand Prix Macaa již tradičně uzavírá sezonu formule 3 a může se pravidelně chlubit nejsilnějším startovním polem roku. I letos se na cestu do Číny vydali ti nejlěpší jezdci evropského, britského, německého a japonského mistrovství. Pořadatelé dali třiceti pilotům dosti času na seznámení s členitou tratí. Volnému tréninku následovala kvalifikace a kvalifikační závod, dle jehož výsledku se v neděli startovalo do velkého finále na patnáct kol.

Nejlepší výchozí pozici si vyjel Němec Marco Wittman na voze Dallara-VW stáje Signature. Za ním se seřadili britský mistr Felipe Nasr z Brazílie, evropský mistr Roberto Merhi, šampion seriálu GP3 Valtteri Bottas, Carlos Huertas a Daniel Juncadella.

Dominátorovi evropského šampionátu Merhimu start vůbec nevyšel. Zůstal stát a byl zezadu sestřelen německým mistrem F3, Richiem Stanawayem. K tomu poslal Španěl do hodin Laurense Vanthoora, který se srazil s Danielem Abtem.

Let po dlouhé rovince ústící do úzké pravoúhlé zatáčky Lisboa nejépe vyšel Wittmannovi. Za ním se seřadili výborně startující Bottas a Nasr. Kvůli nehodě na startu byl závod ovšem neutralizován. Když safety car po třech kolech opustil trať, reagoval nejlépe výborně naladěný Wittmann a udržel vedení. Bottas za ním ovšem musel hájit pozici před Nasrem a Juncadellou všemi prostředky – a do Lisboy vjel příliš rychle. Při střetu  s hrazením si (budoucí pilot Williamsu F1?) ulomil kolo. Dvaadvacetiletý Wittman z Fürthu si poté zdánlivě jel pro největší úspěch kariéry. Po polovině závodu měl náskok tří sekund. Tato výhoda se ale rozplynula po nehodě Felixe Rosenqvista. Švéd havaroval v úzké sekci nad městem a zatarasil trať. Safety car musel vyjet podruhé…

O výsledku tedy muselo rozhodnout posledních pět kol – a především první sprint do Lisboy po obnovném startu. Tentokrát měl lídr Wittmann smůlu. V závětří se za ním přisála celá skupina soupeřů a v notoricky ktitickém prvním zákrutu neměl Němec šanci. Vybrzdili jej Juncadella, Sekiguči, Nasr a Van Asseldonk. V tomto počadí se vydali na úzký klikatý stoupák na terasy Macaa.

Španěl Juncadella z italského týmu Prema v závěru využil svou bohatou zkušenost a bez chyby hájil vedení před silným Nasrem z týmu Trevora Carlina. Nemusel při tom bojovat až do konce závodu: dvě kola před cílem se na ultra-rychlé rovince podél pobřeží střetly vozy tři konkurentů. Na trať musela santika a dotřetice safety car.

Třetí evrospkého šampionátu F3, dvacetiletý Daniel Juncadella se v Macau zapsal do listiny vítězů, jako před ním Senna, Coulthard a Schumacher. Za ním se klasifikovali slibný Nasr, smolař Wittmann a překvapující Sekuguči s Van Asseldonkem.

Výsledek 58. Grand Prix Macaa 2011:

1.  Daniel Juncadella  (Špa.)  Prema Dallara-Mercedes 42m17.099s
2.  Felipe Nasr  (Br.)     Carlin Dallara-VW             + 0.359s
3.  Marco Wittmann  (Něm.)    Signature Dallara-VW       + 0.662s
4.  Yuhi Sekiguchi  (Jap.)   Mücke Dallara-Mercedes         + 1.378s
5.  Hannes van Asseldonk (Niz.)    Hitech Dallara-VW      + 2.128s
6.  William Buller  (Brit.)   Fortec Dallara-Mercedes       + 3.301s
7.  Lucas Foresti   (Bra.)  Fortec Dallara-Mercedes        + 3.860s
8.  Jazeman Jaafar  (Mal.)  Carlin Dallara-VW               + 4.062s
9.  Richard Bradley  (Brit.)  TOM’S Dallara-Toyota          + 4.595s
10.  Adderly Fong  (Čína)   Sino Vision Dallara-Mercedes  + 4.819s

Sdílejte na:
Zavřít