Toro Rosso uvažuje o změně livreje nebo dokonce i majitele

Toro Rosso uvažuje o změně livreje nebo dokonce i majitele

Renault žádá větší míru viditelnosti jejich vozů při závodech F1. Podle konzultanta Red Bullu Helmuta Marca, možná změní tým Toro Rosso barvu livreje na žlutou.

Renault byl nedávno spojován s pravděpodobnými obchodními kontakty s italským týmem Toro Rosso, konkrétně s jejich manažerem Cyrilem Abiteboulem, který v Malajsii prohlásil: „vybíráme z několika možností.“ Marco avšak řekl, že nejpravděpodobnější možností by bylo předělat kompletně značku sesterského týmu Red Bull.

„Renault utrácí velkou sumu peněz na vývoj pohonné jednotky. Ne sice tolik jako Mercedes, ale i tak je to vysoký obnos. A i tak je Toro Rosso konfrontováno se stejnými problémy, jako máme my v Red Bullu a jejich účast ve F1 se jim musí ve výsledku nějak vyplatit,“ prohlásil Marco pro server Formula1.com.

„Navíc se Renault necítí dostatečně reprezentován na marketingovém poli a uvažuje o koupi Toro Rosso nebo o změně livreje na žlutou, aby měl lepší marketingovou platformu a větší plochu pro reklamu. Ale vše musí samozřejmě spolu nějak souviset a nemůže to být tzv. pěstí na oko.“

Při otázce, jak může potencionální změna ovlivnit Red Bull, prohlásil Helmut Marco: „Pravděpodobně nijak, náž vztah s Toro Rosso zůstane zachován v rámci pravidel stejný.“

„Počet zaměstnanců Red Bullu je vyšší, vybavení týmu je mnohem více sofistikovanější, takže bez know-how našeho týmu by Toro Rosso ztratilo na konkurenceschopnosti. Takže si myslím, že nejlepší bude když budeme nadále úzce spolupracovat.“

Na oficiální tiskové konferenci v pátek v Malajsii prohlásil šéf týmu Toro Rosso  Franz Tost o případném převzetí jeho týmu Renaultem: „Mylsím si, že by to bylo fantastickou příležitostí pro Toro Rosso pro náš krok kupředu, protože tým chce být příští rok v žebříčku pěti nejlepších týmu v Poháru konstruktérů. Být součástí továrny, být vlastněn přímo výrobcem, by bylo skvělým krokem kupředu, který by nám pomohl dostat se mezi nejlepší pětku.“

Abiteboul přiznává, že Renault momentálně přehodnocuje, jak může zlepšit svou reprezentaci z marketingového a strategického hlediska: „Mylsíme si, že jsme věrohodným hráčem na sportovním poli a chceme soutěžit s těmi nejlepšími značkami. Musíme přemýšlet nad tím, co ještě potřebujeme přidat k tomu, co jsme dělali doteď. Je to otevřená nabídka, při které je možnost diskuze. Ale, jak jsem již řekl, nyní se musíme zaměřit na vylepšování motoru.“

Sdílejte na:
Zavřít