
Válka o pohonné jednotky se možná konečně blíží ke konci. Oba týmy sponzorované Red Bullem jsou sice stále bez smlouvy zajišťující dodávku motorů i v sezóně 2016, ale Toro Rosso by zdá se mohlo souhlasit s podmínkami Ferrari a přijmout motory s letošní specifikací.
Výrobce energetických nápojů Red Bull začal po dvou neúspěšných sezónách ztrácet trpělivost a pohrozil, že pokud se jeho vlajkový tým nebude schopen vrátit na nejvyšší stupínek, tak se z motorsportu raději úplně stáhne a vezme s sebou nejen tým, který čtyřikrát získal titul mistrů světa, ale také „béčkový“ tým Toro Rosso. Vzhledem k tomu, že hlavním problémem obou těchto stájí jsou slabé motory Renaultu, bylo rozhodnuto, že spolupráci s touto automobilkou oba týmy ukončí. To se však poněkud zkomplikovalo poté, co se ukázalo, že ani Ferrari ani Mercedes nejsou ochotny těmto týmům nabídnout specifikaci svých motorů určených pro rok 2016 a během tohoto závodního víkendu se opět spekuluje, že by se nakonec Red Bull mohl přece jen dohodnout s Renaultem.
Do toho však nyní vstupuje překvapivá zpráva, že italský tým Toro Rosso možná přistoupí na dohodu s Ferrari. Chudší tým pod křídly Red Bullu je obecně pod větším tlakem než samotná stáj Red Bull, protože si nemůže dovolit utrácet peníze za vývoj vozu na další rok pokud nemá jistou podporu z Rakouska a neví tudíž jestli příští rok bude závodit.
Dalším důvodem, proč by Toro Rosso mohlo najít řeč s Ferrari, je bývalá spolupráce z let 2007-2013, která fungovala poměrně dobře a to zejména v porovnání s dvouletým obdobím, kdy Toro Rosso spolupracovalo s Renaultem. Toro Rosso navíc jakožto chudý příbuzný Red Bullu nemá ambice bojovat o nejvyšší příčky a pro boje ve středu pole by tomuto týmu mohla postačit i rok stará pohonná jednotka.
Celá situace by nejspíš nevznikla nebýt Manoru, který využil díry v pravidlech, která dříve zakazovala nasadit jednomu výrobci motorů v jednom ročníku různé specifikace pohonných jednotek a získal tak možnost používat starší variantu motorů Ferrari, která pro ně byla cenově dostupnější.
FIA se tedy rozhodla, že celé pravidlo, které mělo omezovat využívání starších motorů už nedává smysl a vypracovala novou verzi technických regulí, která nově umožňuje nasadit starší jednotky s tím, že povolení bude vždy uděleno po schválení komisí, která se může rozhodovat případ od případu a v případě Red Bullu, který by mohl z kolotoče F1 odvézt hned dva týmy, by s udělením povolení jistě neváhala.