Titul mistra světa: Mark Webber dohnal ve WEC, co se mu ve formuli 1 nepodařilo.

Titul mistra světa: Mark Webber dohnal ve WEC, co se mu ve formuli 1 nepodařilo.

Porsche zcela ovládlo špičku výsledkových listin posledních závodů WEC a to, že si Mark Webber, Brendon Hartley a Timo Bernhard v posledním závodě šampionátu dalším úspěchem zajistí titul mistra světa jezdců se zdálo být pouhou formalitou. Zvláště poté, když si tato posádka, která do Bahrajnu přicestovala se 13 bodovým náskokem, vyjela v kvalifikaci před sesterským týmem Dumas/Jani/Lieb pole-position.

Další krasojízdě značky z Zuffenhausenu tedy v následující šestihodinovce nic nestálo v cestě…

A přeci. Favorité nakonec dosáhli titulu jen s notnou dávkou štěstí. Němec Timo Bernhard a jeho Porsche 919 se již během první hodiny závodu propadli pořadím. Problém s dávkováním plynu favority totiž stál pět kol strávených v boxech! Situaci zhoršila skutečnost, že se hlavní soupeř z tábora Audi v poušti předvedl v relativně konkurenceschopné formě: Lotterer, Faessler a Treluyer v závodě vedli a najednou se celá situace ohledně šampionátu otočila v jejich prospěch.

Webberovi, Hertleyovi a Bernhardovi však nakonec přeci jen přišlo vstříc několik rozhodujících prvků. Zaprvé to je letošní (a i dále trvající) příliš malý počet rychlých strojů ve třídě LMP1. V případě vítězství Audi museli výše zmínění jezdci Porsche dojet alespoň čtvrtí a to nakonec nebyl napříč jejich časové ztrátě problém. Když tedy stál pomalejší Audi e-tron posádky Duval/di Grassi/Jarvis s defektem brzd v boxech, postoupili lídři celkového hodnocení v závodě na páté místo.  

Audi pak definitivně ztratilo všechny vyhlídky na úspěch, když Lotterer musel po výměně pneumatik v předposlední hodině závodu zpomalit a znovu navštívit boxy kvůli špatně upevněnému kolu. První místo v závodě tím převzal Porsche s Janim, Liebem a Dumasem a švýcarsko-německo-francouzská posádka si pak první letošní vítězství již nenechala vzít. Lotterer a spol. dojeli druzí před Toyotou Alexe Wurze (Rakušan se tímto výsledkem rozloučil s aktivní kariérou), Sebastiena Sarrazina a Mika Conwaye. Díky triumfu sesterského vozu stačilo Webberovi, Hartleyovi a Bernahrdovi nakonec páté místo v cíli, aby se s náskokem pěti bodů stali novými mistry světa World Endurance Championshipu. Na tom nedokázaly nic změnit ani náznaky vracejícího se technického problému z úvodu závodu – tato závada mohla být tentokrát rychle odstraněna.

Nejlepším vozem LMP2 v cíli byl Ligier-Nissan ruského týmu G-Drive. Jeho posádka Sam Bird, Roman Rusinov a Julien Canal si tím zaslouženě zajistili i celkové prvenství této třídy. 

Mistrem světa třídy GT se stal Rakušan Richard Lietz na továrním Porsche týmu Olafa Mantheye. Porsche ovšem již před měsícem oznámilo, že svou tovární účast na sektoru vozů GT zastaví. Bývalý jezdec DTM Manthey na to reagoval odchodem do důchodu, jeho tým ovšem bude pokračovat v jiných sériích GT.

 

Výsledek 6hodinovky WEC v Bahrajnu:

1

LMP1

R.Dumas, N.Jani, M.Lieb

Porsche Team

Porsche

199

6h00m52.843s

2

LMP1

M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer

Audi Sport Team Joest

Audi

199

1m25.310s

3

LMP1

A.Wurz, S.Sarrazin, M.Conway

Toyota Racing

Toyota

196

3 Laps

4

LMP1

A.Davidson, S.Buemi, K.Nakajima

Toyota Racing

Toyota

196

3 Laps

5

LMP1

T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley

Porsche Team

Porsche

190

9 Laps

6

LMP1

L.di Grassi, L.Duval, O.Jarvis

Audi Sport Team Joest

Audi

188

11 Laps

7

LMP2

R.Rusinov, J.Canal, S.Bird

G-Drive Racing

Ligier/Nissan

183

16 Laps

8

LMP2

M.Howson, R.Bradley, N.Tandy

KCMG

ORECA/Nissan

183

16 Laps

9

LMP2

G.Yacaman, L.Derani, R.Gonzalez

G-Drive Racing

Ligier/Nissan

182

17 Laps

10

LMP2

N.Panciatici, P-L.Chatin, T.Dillmann

Signatech Alpine

Alpine/Nissan

182

17 Laps

Sdílejte na:
Zavřít