
Testovací dny ve španělské Barceloně jsou definitivně sečteny a do startu nového ročníku Formule 1 zbývají už jen dva týdny. Máme tedy ideální čas na velký přehled v číslech.
Sebastian Vettel byl nejrychlejším jezdcem první várky předsezónních testů, zatímco jeho stájový kolega Kimi Räikkönen jeho čas překonal ve várce druhé. Čas finského závodníka byl dokonce o 1,9 sekundy rychlejší, než čas, se kterým Nico Rosberg v loňském roce vybojoval pole position.
K impozantnímu výkonu mu ale pomohla i nová směs pneumatik Pirelli. Ultra měkké gumy jsou novinkou letošní sezony a oba jezdci Ferrari zajeli své časy na sadě této specifikace. Naopak jezdci Mercedesu ji během příprav ve Španělsku vůbec nevyzkoušeli.
Dohromady se nejrychlejší čas Nica Rosberga z loňské kvalifikace podařilo překonat třinácti závodníkům. Velkou roli v tom ale hrálo počasí a také lehký vítr během předsezónních testů.
Kde se jezdcům Mercedesu naopak výrazně dařilo, byla statistika počtu odjetých kol. V té první místo vybojoval úřadující šampion Lewis Hamilton s počtem 673 absolvovaných okruhů. Následoval jej stájový kolega Nico Rosberg (656). Žádný další závodník hranici 600 kol nepřekonal. Jezdcům stříbrných šípů byl v tomto ohledu nejblíže Max Verstappen s počtem 577 kol.
Nejrychlejší časy během testů v Barceloně
P. | Jezdec | Tým | Čas | Pneu | Počet kol |
1. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:22.765 | 363 | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:22.852 | 493 | |
3. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:23.022 | 656 | |
4. | Nico Hulkenberg | Force India | 1:23.110 | 357 | |
5. | Carlos Sainz jr. | Toro Rosso | 1:23.134 | 514 | |
6. | Felipe Massa | Williams | 1:23.193 | 411 | |
7. | Valtteri Bottas | Williams | 1:23.229 | 442 | |
8. | Max Verstappen | Toro Rosso | 1:23.382 | 577 | |
9. | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:23.525 | 456 | |
10. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:23.622 | 673 | |
11. | Sergio Pérez | Force India | 1:23.721 | 295 | |
12. | Kevin Magnussen | Renault | 1:23.933 | 509 | |
13. | Daniil Kvyat | Red Bull | 1:24.293 | 358 | |
14. | Jenson Button | McLaren | 1:24.714 | 376 | |
15. | Fernando Alonso | McLaren | 1:24.735 | 331 | |
16. | Felipe Nasr | Sauber | 1:24.760 | 452 | |
17. | Alfonso Celis | Force India | 1:24.840 | 162 | |
18. | Jolyon Palmer | Renault | 1:24.859 | 273 | |
19. | Pascal Wehrlein | Manor | 1:24.913 | 251 | |
20. | Marcus Ericsson | Sauber | 1:25.031 | 380 | |
21. | Romain Grosjean | Haas | 1:25.255 | 256 | |
22. | Esteban Gutiérrez | Haas | 1:25.422 | 156 | |
23. | Rio Haryanto | Manor | 1:25.899 | 228 |
Počet odjetých kol (týmy)
Další statistika, ve které Mercedes ukázal svou sílu. 1 329 absolvovaných okruhů je jasným důkazem toho, že ani v letošní sezoně nebude mít německý tým se spolehlivostí svých pohonných jednotek problém. Vždyť i druhé Toro Rosso zaostalo o více než 230 okruhů.
Tabulka počtu odjetých kol mezi týmy není potěšující pro stáj Haas. I když se během prvních dnů zdálo, že nováček ve startovním poli rychle našel recept na spolehlivost, druhá várka jízd byla noční můrou. Výsledkem je, že americký tým absolvoval pouhých 412 kol, což je méně než třetina toho, co zvládl Mercedes.
Počet odjetých kol (dodavatelé motorů)
Mercedes je pochopitelně na špici tabulky i v počtu odjetých kol z pohledu dodavatelů motorů. Po součtu kol týmů Mercedes, Williams, Force India a Manor dostaneme číslo 3 475, což je počet kol, který se Mercedesu a jeho zákazníkům povedlo nasbírat.
Pohonná jednotka Ferrari se s počtem 1 668 okruhů umístila na druhém místě. K italskému týmu se připočítávají také kola stáje Sauber. Ta ale motor pro rok 2016 nasadila až během druhých testů, v prvních závodila s loňskou specifikací. To samé platí také pro Toro Rosso, které ale se starší verzí pohonné jednotky bude závodit celou sezonu.
Třetí byl s počtem 1 596 kol Renault a na chvostu tabulky je Honda. Nutno ale podotknout, že japonská automobilka dodává pohonné jednotky pouze pro tým McLaren. V tomto ohledu je tedy 707 absolvovaných kol rozložených do dvou vozů úspěchem.
Zdroj: GrandPrixTimes.com