Testy DTM v Estorilu: má BMW problém?

Testy DTM v Estorilu: má BMW problém?

Během svého putování za přijatelným počasím zakotvila karavana DTM k předsezonním testům poslední tři dny v Estorilu. Nejrychlejší časy si na bývalé trati portugalské Grand Prix mezi sebou rozdělili Jamie Green, Lucas Auer a Nico Müller s vozy audi a mercedes. Jezdci značky BMW podivně zaostávali za konkurencí.

Greenova silná středa

První den testů stál jasně ve znamení pilotů Audi. Dopoledne byl nejlepší vítěz Le Mans a ex-mistr DTM Mike Rockenfeller. Němec byl nejpilnějším jezdcem na trati a ujel během dne 156 kol. Angličan Jamie Green sice najezdil o 30 měřených kol méně, odpoledne ale vypálil na dráhu čas 1m32,774s, se kterým byl jasně rychlejší, než zbytek konkurence. Jeho Rosberg-Audi odebral druhému Rockenfellerovi (Phoenix-Audi) čtyři desetiny. Jednalo se o časový odstup, do kterého se za něj vtěsnalo hned osm následujících borců v pořadí Di Resta, Wehrlein, Ekström, Spengler, Auer, Götz, Tambay a Farfus.

Za pozastavení stály relativně pomalé časy vozů BMW: Farfus, Tomczyk a Martin jen uzavírali tabulku.

Ve čtvrtek se nejlépe předvedli nováčci Auer a ART

Dobrá, i v Portugalsku někdy prší a nečekaný déštˇ ve čtvrtek silně omezil čas, ve kterém se dalo jet naplno – výsledek ale znamenal velký morální bonus pro bývalého jezdce F3, Lucase Auera z Rakouska. Synovec Gerharda Bergera zajel na Mercedesu týmu ART (také Francouzi letos v DTM debutují) rychleji, než Green ve středu a nikdo ze soupeřů jeho výkon nedokázal překonat. Za nováčkem DTM se seřadili v odstupu pouhé desetinky Audi Müllera, Rockenfellera, Moliny a Tambaye. Nejlepší výkon v táboře BMW podal Martin Tomczyk šestým časem. Odpoledne se týmy soustředily na trénink zastávek v boxech.

Mullerův páteční výkon nejrychlejším časem testu

Zatímco šoféři BMW zklamali i v pátek, patřil poslední den testu znovu mladým borcům z Ingolstadtu. Vytáhlý Švýcar Nico Müller na Audi RS5 týmu Rosberg zajel 1m32,443s, což byl nejlepší čas testu vůbec. Hned za ním se zařadil mnohem zkušenější kolega Timo Scheider (Phoenix-Audi). Jezdci Audi byli mimo to spokojeni i se simulacemi závodů – při obou denních sessions á 4 hodiny k tomu měli dost času. Nejlepší BMW se zařadil za Paffettem (ART-Mercedes) a Molinou (Abt-Audi) až na páté pozici. Byl jím domácí jezdec Felix Da Costa, jeho tři páteční kolegové Martin, Blomqvist a Glock ovšem znovu pouze uzavírali tabulku.

Zodpovědní DTM zatím nenásledují šílenství F1 a své podniky pořádají tam, kde je jejich publikum doma: šestkrát se pojede před nabitým domem v Německu, jednou v Rakousku a v Holandsku. Před prázdnými tribunami se budou Wittmann a spol muset prezentovat tedy jen v Rusku.

Kalendář DTM roku 2015:

3. květen – Hockenheimring

31. květen – Lausitzring

28. červen – Norisring

12. červenec – Zandvoort

2. srpen – Red Bull Ring

30. srpen – Moskva

13. září – Oschersleben

27. září – Nürburgring

18. říjen – Hockenheim

 

Složení týmů DTM:

RMG-BMW – Marco Wittmann, Maxime Martin

MTEK-BMW – Bruno Spengler, Timo Glock

Schnitzer-BMW – Antonio Felix da Costa, Martin Tomczyk

RBM-BMW – Augusto Farfus, Tom Blomqvist

ART-Mercedes – Gary Paffett, Lucas Auer

HWA-Mercedes – Paul di Resta, Robert Wickens, Christian Vietoris, Pascal Wehrlein

Muecke-Mercedes – Bruno Juncadella, Maxi Götz

Abt-Audi – Mattias Ekström, Miguel Molina, Adrien Tambay, Edoardo Mortara

Rosberg-Audi – Nico Müller, Jamie Green

Phoenix-Audi – Mike Rockenfeller, Timo Scheider

Sdílejte na:
Zavřít