
Během svého putování za přijatelným počasím zakotvila karavana DTM k předsezonním testům poslední tři dny v Estorilu. Nejrychlejší časy si na bývalé trati portugalské Grand Prix mezi sebou rozdělili Jamie Green, Lucas Auer a Nico Müller s vozy audi a mercedes. Jezdci značky BMW podivně zaostávali za konkurencí.
Greenova silná středa
První den testů stál jasně ve znamení pilotů Audi. Dopoledne byl nejlepší vítěz Le Mans a ex-mistr DTM Mike Rockenfeller. Němec byl nejpilnějším jezdcem na trati a ujel během dne 156 kol. Angličan Jamie Green sice najezdil o 30 měřených kol méně, odpoledne ale vypálil na dráhu čas 1m32,774s, se kterým byl jasně rychlejší, než zbytek konkurence. Jeho Rosberg-Audi odebral druhému Rockenfellerovi (Phoenix-Audi) čtyři desetiny. Jednalo se o časový odstup, do kterého se za něj vtěsnalo hned osm následujících borců v pořadí Di Resta, Wehrlein, Ekström, Spengler, Auer, Götz, Tambay a Farfus.
Za pozastavení stály relativně pomalé časy vozů BMW: Farfus, Tomczyk a Martin jen uzavírali tabulku.
Ve čtvrtek se nejlépe předvedli nováčci Auer a ART
Dobrá, i v Portugalsku někdy prší a nečekaný déštˇ ve čtvrtek silně omezil čas, ve kterém se dalo jet naplno – výsledek ale znamenal velký morální bonus pro bývalého jezdce F3, Lucase Auera z Rakouska. Synovec Gerharda Bergera zajel na Mercedesu týmu ART (také Francouzi letos v DTM debutují) rychleji, než Green ve středu a nikdo ze soupeřů jeho výkon nedokázal překonat. Za nováčkem DTM se seřadili v odstupu pouhé desetinky Audi Müllera, Rockenfellera, Moliny a Tambaye. Nejlepší výkon v táboře BMW podal Martin Tomczyk šestým časem. Odpoledne se týmy soustředily na trénink zastávek v boxech.
Mullerův páteční výkon nejrychlejším časem testu
Zatímco šoféři BMW zklamali i v pátek, patřil poslední den testu znovu mladým borcům z Ingolstadtu. Vytáhlý Švýcar Nico Müller na Audi RS5 týmu Rosberg zajel 1m32,443s, což byl nejlepší čas testu vůbec. Hned za ním se zařadil mnohem zkušenější kolega Timo Scheider (Phoenix-Audi). Jezdci Audi byli mimo to spokojeni i se simulacemi závodů – při obou denních sessions á 4 hodiny k tomu měli dost času. Nejlepší BMW se zařadil za Paffettem (ART-Mercedes) a Molinou (Abt-Audi) až na páté pozici. Byl jím domácí jezdec Felix Da Costa, jeho tři páteční kolegové Martin, Blomqvist a Glock ovšem znovu pouze uzavírali tabulku.
Zodpovědní DTM zatím nenásledují šílenství F1 a své podniky pořádají tam, kde je jejich publikum doma: šestkrát se pojede před nabitým domem v Německu, jednou v Rakousku a v Holandsku. Před prázdnými tribunami se budou Wittmann a spol muset prezentovat tedy jen v Rusku.
Kalendář DTM roku 2015:
3. květen – Hockenheimring
31. květen – Lausitzring
28. červen – Norisring
12. červenec – Zandvoort
2. srpen – Red Bull Ring
30. srpen – Moskva
13. září – Oschersleben
27. září – Nürburgring
18. říjen – Hockenheim
Složení týmů DTM:
RMG-BMW – Marco Wittmann, Maxime Martin
MTEK-BMW – Bruno Spengler, Timo Glock
Schnitzer-BMW – Antonio Felix da Costa, Martin Tomczyk
RBM-BMW – Augusto Farfus, Tom Blomqvist
ART-Mercedes – Gary Paffett, Lucas Auer
HWA-Mercedes – Paul di Resta, Robert Wickens, Christian Vietoris, Pascal Wehrlein
Muecke-Mercedes – Bruno Juncadella, Maxi Götz
Abt-Audi – Mattias Ekström, Miguel Molina, Adrien Tambay, Edoardo Mortara
Rosberg-Audi – Nico Müller, Jamie Green
Phoenix-Audi – Mike Rockenfeller, Timo Scheider