
Ač byl Mercedes největším favoritem na vítězství v Malajsii, nestalo se tomu tak. Překvapivě totiž triumfoval Němec Sebastian Vettel s vozem Ferrari.
Celkově šlo o 222. vítězství týmu Ferrari ve Formuli 1 a jejich první triumf po 34 závodech. Bylo to též první vítězství jiného týmu než Mercedes od loňského závodu v Belgii a také první vítězství týmu se vzpírajícím se koněm ve znaku s turbo pohonnou jednotkou od roku 1998, kdy s ní vyhrál Gerhard Berger.
Vettel, který nevyhrál od Brazilské GP v roce 2013, se stal 38. jezdcem, který kdy vyhrál závod pro tým Scuderia Ferrari. Zároveň se jedná o jeho druhý italský tým, pro který získal prvenství ve velké ceně. První vítězství získal u Toro Rosso v roce 2008 při Velké ceně Itálie.
Čtyřnásobný šampión je též třetím německým jezdcem na stupních vítězů za Ferrari a to po Micahelu Schumarovi a hvězdě ze šedesátých let Wolfgangu von Tripsovi.
Vettel má nyní na kontě celkem 40 vítězství, což je o jedno míň, než slavný brazilský jezdec Ayrton Senna.
Mimojiné to byl významný moment pro tým Toro Rosso, protože konečně po 12 závodech opět dojela obě auta na bodovaných příčkách. A navíc oba vozy skončily na stupních vítězů před sesterským týmem Red Bull, což se naposledy povedlo v roce 2009 při prvním závodě sezóny v Austrálii.
Max Verstappen dojel na 7. místě a stal se nejmladším jezdcem ve F1, který získal body v GP. Tento fenomenální počin se mu povedl v jeho pouhých 17 letech, 5 měsících a 27 dnech, čímž překonal rekord Daniila Kvyata z loňského roku ze závodu v Austrálii. Nováček Carlos Sainz dojel na 8. pozici, čím se stal teprve pátým jezdcem v historii, který dojel do cíle na bodované pozici během prvních dvou závodů své kariéry.
Při závodě v Sepangu mnoho jezdců odstoupilo ze závodu. Lotus Pastora Maldonada nedokončil ani druhé kolo, čím potvrdil svoji smutnou statistiku, že od roku 2011 nikdy nedojel do cíle během prvních dvou závodů sezóny.
Během závodu odstoupili jezdci McLarenu-Honda Fernando Alonsko a Jenson Button. Odstoupení obou jezdců ze závodu se naposledy týmu McLaren stalo v roce 2006 při Velké ceně Ameriky (158 závodů, když nepočítáme pozávodní diskvalifikaci Lewise Hamiltona v roce 2009 v Austrálii).