
Nico Rosberg přiznává, že mu dělá starosti vysoká úroveň degradace pneumatik Pirelli na malajském okruhu Sepang.
Německý pilot byl nejrychlejší v prvním tréninku na tvrdé směsi pneumatik a odpoledne také ze začátku udával tempo, nicméně časy se začaly zhoršovat na střední směsi pneumatik. Na těch udělal chybu a nakonec skončil až jako třetí nejrychlejší za Hamiltonem a Räikkönenem.
Rosberg varuje, že horké a vlhké podmínky z managementu pneumatik udělají klíčový faktor během nedělního závodu.
„Máme letos jiné pneumatiky a údajně mají vydržet o něco víc, ale momentálně to tak nevypadá. Na druhou stranu jsme dnes měli rekordní teploty tratě – asfalt měl více než 60°,“ vysvětluje Rosberg.
„Můžete si představit, že my piloti sedíme na podlaze a já můžu doopravdy cítit horkost asfaltu skrz šasi. Těch šedesát stupňů zahřívá můj kokpit a ve voze je extrémně horko.“
„Tyto podmínky jsou opravdu šílené. Je tak horko, ty teploty jsou neuvěřitelné. Takže my piloti a vozy se této velké výzvě musí adaptovat. Také jsme si všimli, že Ferrari je opět silné, takže to bude zajímavý víkend.“
A horká v Sepangu nebyla pouze trať. Během pátku někteří piloti dávali na Twitter fotky teploměrů, které ukazovaly až 40,5C°. Nicméně v neděli bychom se takového vedra možná nemuseli dočkat, dokonce je i mírná šance na déšť.