Problémy Force Indie při pit stopech

Problémy Force Indie při pit stopech

Indický tým se během závodu v Malajsii potýkal s problémy během pit stopů. Proč?

V Malajsii Force India po celý víkend ukazovala velmi silnou formu a Paul di Resta i Adrian Sutil si vůbec nevedli špatně. Němec vyhrál první část kvalifikace a probojoval se až do třetí, Paul di Resta měl rychlost také, ale kvůli strategické chybě vypadl v druhé kvalifikaci poté, co nestihl zajet rychlé kolo na suchu.

V závodě si Force India věřila, ale nepočítala s problémy, které ji čekaly během pit stopů. Do Malajsie si indický tým přivezl nové matice kol, které by měly zrychlit pit stop. Dnes ale udělaly přesný opak. Během pit stopů se několikrát zasekly pneumatické pistole na zašroubování matice a zastávky se tak protáhly do velmi znepokojujících časů. O to víc to tým bolelo, že se to stávalo oběma pilotům, a že během první zastávky chtěl tým udělat takzvaný double pit stop, což znamená, že obě auta zajedou k pit stopům ve stejném kole. Používá se to hlavně, když je mezi oběma piloty větší rozdíl a když oba piloti nutně potřebují nové pneu. Při závodě piloti Force India splňovali obojí. Tudíž zajeli do boxů, nejdříve Adrian Sutil a o několik chvil poté i Paul di Resta. Ovšem při přezouvání Němce se objevil první problém s maticí, a zdržen tak byl jak Sutil, tak i di Resta.

Později v závodě se to stalo oběma pilotům znovu a po nějaké době oba odstoupili ze závodu. 

„Problém je, že jsem jako tým prošvihli velkou příležitost,“ říká Brit di Resta. „Po celý víkend jsme ukazovali silné výkony. Je to velmi frustrující, protože bez toho bychom se bez problému mohli umístit sedmí, měli jsme jedno z nejrychlejších aut jak na suchu, tak na mokru.“

Vlastník a šéf týmu Vijay Mallya řekl, že problém nešel vyřešit během závodu, a proto byly oba vozy staženy ze závodu. „Snad se to do VC Číny podaří napravit.“

Sdílejte na:
Zavřít