
Po třítýdenní letní přestávce se nám znovu vrací kolotoč s názvem Formule 1, který nás tentokrát zavede na jeden z nejoblíbenějších okruhů všech pilotů i fanoušků – belgický Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie 2014 v kostce
Okruh | Circuit de Spa-Francorchamps |
Start závodu | 14:00 SEČ, živě vysílá TV Nova |
Počet kol | 44 |
Délka okruhu | 7,004 km |
Alokace pneumatik | Střední (bílá) a měkká (žlutá) smes |
DRS zóny | Dvě DRS zóny na cílové rovince a rovince Kemmel |
Traťový rekord | Sebastian Vettel s časem 1:47,263 (Red Bull, 2009) |
Loňská pole position | Lewis Hamilton s časem 2:01,012 (Mercedes) |
Loňský vítěz | Sebastian Vettel (Red Bull) |
Fakta z minulých let
Mezi jezdce, kterým se na okruhu Spa nadmíru daří, patří ze současného startovního pole zejména Kimi Räikkönen, který se z vítězství na belgické půdě mohl radovat hned čtyřikrát. Pokud jde ale o nejúspěšnějšího závodníka na belgickém okruhu Spa vůbec, jedná se o Michaela Schumachera, německý závodník totiž dokázal na této trati vyhrát hned šestkrát v kariéře.
Velká cena Belgie 2013: 1. Sebastian Vettel (Red Bull), 2. Fernando Alonso (Ferrari), 3. Lewis Hamilton (Mercedes), 4. Nico Rosberg (Mercedes), 5. Mark Webber (Red Bull), 6. Jenson Button (McLaren), 7. Felipe Massa (Ferrari), 8. Romain Grosjean (Lotus), 9. Adrian Sutil (Force India), 10. Daniel Ricciardo (Toro Rosso).
Posledních pět vítězů Velké ceny Belgie: 2013 – Sebastian Vettel (Red Bull), 2012 – Jenson Button (McLaren), 2011 – Sebastian Vettel (Red Bull), 2010 – Lewis Hamilton (McLaren), 2009 – Kimi Räikkönen (Ferrari).
Alokace pneumatik
Společnost Pirelli přiveze pro nadcházející závodní víkend na belgický okruh Spa bíle značenou střední směs a žlutě značenou měkkou směs, oproti loňské sezóně je to o jeden krok měkčí volba gum. „Spa je jedním z nejepičtějších okruhů v celém kalendáři Formule 1 a my tuto trať velmi dobře známe ze závodů GT,“ řekl šéf Pirelli Motorsport Paul Hembery.
„Přizpůsobivé pneumatiky jsou pro tento okruh klíčovým prvkem k úspěchu, i když se zde pravidelně dočkáváme proměnlivých podmínek a degradace obutí vozů je na vysoké úrovni. Stejně jako v roce 2011 jsme se tak rozhodli zvolit měkkou a střední směs pneumatik, přičemž právě ta měkčí může být preferovanou volbou v kvalifikačních bojích, zejména kvůli výrazným časovým odstupům,“ řekl dále Hembery.
„Délka tohoto okruhu také znamená, že správně zvolená strategie je pro závodníky nesmírně důležitá. Trať je velmi dlouhá a jezdec si nemůže dovolit zvolit pro výměnu pneumatik nesprávný moment. Jedná se o okruh, na kterém je za určitých okolností možné i dostat se z posledního místa na čelo závodu, což je vždy znamení toho, že se můžeme těšit na vzrušující závod,“ dodal.