
Se zavedením nových předpisů týkajících se pneumatik, kdy týmy mají na výběr ze třech typů směsí a volnost pro jejich nasazení, vyhrál první závod sezóny 2016 jezdec Mercedesu Nico Rosberg.
V závodě, který byl zastaven po 18 kolech červenou vlajkou, využilo osm jezdců všechny tři směsi, které měli k dispozici. Různorodost strategií, což je záměr nových předpisů, se ukázala po opakovaném startu, kdy týmy Mercedes a Ferrari změnily svou taktiku. Nicméně první tři jezdce v cíli dělilo od sebe méně než deset sekund, což je důkazem vyrovnaného závodění s novými předpisy.
„Velká cena Austrálie začala a skončila taktizováním s pneumatikami. Restart závodu po 18 kolech změnil běh původních strategií. Po startu na superměkké směsi si týmy Ferrari a Mercedes zvolily v druhé části závodu opačnou strategii – Mercedes ujel dvě třetiny celkové vzdálenosti na pneumatikách se střední směsí, avšak stíhán Vettelem jedoucím na měkké směsi. To svědčí o tom, jak nové předpisy pomohly otevřít cestu k řadě různých přístupů ke strategii. Osm ze šestnácti závodníků využilo všech tří nabízených směsí a pět odlišných strategií bychom napočítali u první šestice nejrychlejších jezdců. Vedle očekávaného souboje o pódium bylo zajímavé sledovat Romaina Grosjeana při prémiovém startu s týmem Haas, kterému vyjel skvělé šesté místo, aniž by udělal jedinou zastávku v boxech. Během restartu přezul z měkké na střední směs, což bylo velmi chytré rozhodnutí, které může sloužit jako inspirace pro příští závody. Stejnou strategii měl i Valtteri Bottas,“ uvedl Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli.
Pirelli předpovídalo, že nejrychlejší strategie bude se dvěma zastávkami v boxech. Začínalo by se na superměkké směsi, přezouvání na měkkou směs by probíhalo v 16. a následně v 37. kole. Po těžké havárii byl závod přerušen červenými vlajkami. Po restartu vyhrál Rosberg, který vyrazil na superměkké směsi a pak přešel na střední směs, identicky se rozhodl i Hamilton.