
Pilot stáje Red Bull považuje penalizaci z nedělního závodu v Singapuru za komickou, domnívá se totiž, že podobné chvíle patří mezi ty nejatraktivnější pro fanoušky Formule 1.
Vůz RB9 v samotném závěru Velké ceny Singapuru Marku Webberovi selhal, několik kol před koncem jej tým informoval o problémech s motorem, později se z monopostu začalo kouřit a vše vyvrcholilo několika plameny ohně.
Australský závodník tak ze závodu odstoupil a aby nemusel do boxů dlouho pěšky, zastavil Fernanda Alonsa, který zrovna projížděl okolo. Podle Mezinárodní automobilové federace si ale dvojice závodníků počínala příliš nebezpečně a oba piloti si tak vysloužili napomenutí, pro Marka Webbera je to ale již třetí pokárání v letošní sezóně, což pro něj znamená odsun o 10 míst na startu Velké ceny v Korei.
„Přijmout trest bylo pro mě a Fernanda opravdu komické. Je to velký okamžik a fanoušci podobné věci milují,“ napsal na svůj oficiální Twitter Mark Webber po závodě.
Podle pořadatelů závodu byl Mark Webber po odstavení vozu varován, aby se na trať nevracel, australský závodník ale tvrdí něco jiného. „K žádnému rozhovoru mezi mnou a maršály po mém odstoupení nedošlo,“ stojí si za svým.
Bez zajímavost není ani to, že jeden ze stewardů Velké ceny Singapuru, bývalý závodník Derek Warwick, se v roce 1988 ve Velké ceně Japonska dopustil obdobného manévru (foto). „Zdá se, že s tím nikdo ze stewardů bohužel nemá žádné zkušenosti,“ poznamenal na adresu Warwicka Webber.