Nováčci v poli: Giedo van der Garde

Nováčci v poli: Giedo van der Garde

Další z nováčků už není tak mladý, ale to nic neubírá na faktu, že se probojoval do Formule 1 a to s týmem Caterham. Jaká byla jeho cesta ke královně motorsportu?

Giedo van der Garde se narodil 25. dubna 1985 v Nizozemí, je tedy starý 27 let, což už je na nováčka dost. Profesionálně se poprvé objevil v roce 2003, když se zúčastnil sérií Formula Renault 2000 Masters, kde se umístil šestý, Dutch Formula Renault Championship, kde se umístil čtvrtý a Zandvoort Masters Championship, kde se celkově umístil na druhém místě. Všechny tyto série absolvoval s týmem Van Amersfoort Racing.

V roce 2004 podepsal smlouvu s týmem Opel Team Signature-Plus, se kterým se zúčastnil evropské Formule 3, kde se umístil devátý. Krom toho ještě závodil v závodech Masters of Formula 3, Macau Grand Prix a Bahrain Supeprix.

V roce 2005 přišel do týmu Team Rosberg, který založil a šéfuje Keke Rosberg, bývalý mistr světa Formule 1 a otec Nica Rosberga. S ním se znovu zúčastnil evropské Formule 3 a opět se umístil devátý. Zajel i v závodě Masters of Formula 3, kde získal slušné šesté místo.

V roce 2006 se znovu pokusil o výhru Formule 3, avšak s týmem ASM Formule 3 dokázal nasbírat body na šesté místo. V závodě Masters of Formula 3 však slavil úspěch, když se mu podařilo dojet na druhém místě.

V roce 2007 vyměnil sérii a odešel do Formule Renault 3.5, kde s týmem Victory Engineering získal šesté místo. V tomto roce také působil jako testovací jezdec týmy Spyker F1.

Rok 2008 mu přinesl jeho první titul, když ve Formuli Renault 3.5 získal celkové první místo s týmem P1 Motorsport. Krom toho dále působil jako testovací jezdec, tentokrát však už pro tým Force India, který koupil Spyker F1.

Do GP2 se poprvé podíval v roce 2008 skrz asijskou sérii, avšak v roce 2009 již nastoupil do hlavní GP2 s týmem iSport International a sezonu dokončil na sedmém místě.

V roce 2010 přešel do týmu Barwa Addax Team a získal znovu sedmé místo.

Poněvadž stále jezdil i v asijské GP2, tak mohl v roce 2011 vydělat dostatek bodů na třetí celkové místo. V GP2 pak sezonu ukončil na pátém místě.

V roce 2012 podepsal smlouvu jako testovací jezdec pro tým Caterham F1 a dále působil v GP2 také v Caterhamu. S ním se dokázal umístit na šestém místě.

Po sezoně 2012 Caterham nechal Vitalije Petrova i Heikkiho Kovalainena bez práce a tak se dveře otevřeli Charlesi Picovi, který přišel z Marussie Virgin, a také právě van der Gardovi. Na startu ho tak budeme vídat ve voze s číslem 21.

Sdílejte na:
Zavřít