
Soupeři se snaží prostřednictvím války o pohonné jednotky Red Bull zlikvidovat a vytlačit z Formule 1. Myslí si to alespoň úspěšný inženýr Red Bullu Adrian Newey. Mercedes a Ferrari se podle něj pokouší vytěžit ze vzniklé situace maximum a vyřadit soupeře, který jim v letech 2010-2013 vyfoukl čtyři tituly v řadě.
Red Bull se po dlouhých sporech rozhodl ukončit spolupráci s Renaultem, který se nebyl schopný přizpůsobit novým pravidlům a již druhou sezónu v řadě zásadně ztrácí na svou konkurenci. Následně však rakouský tým zjistil, že ani u Ferrari ani u Mercedesu nejsou ochotní nabídnout velkému soupeři svou pohonnou jednotku ve verzi pro rok 2016, ale pouze verzi letošní, která je pochopitelně slabší. S tím se však Red Bull nehodlá smířit a údajně se znovu pokouší dohodnout s Renaultem.
Jeden z nejúspěšnějších konstruktérů v historii Formuli 1 Adrian Newey přijímá tuto situaci jen s velkou hořkostí: „Je dost možné, že budeme z Formule 1 vytlačeni. Mercedes i Ferrari nám odmítají dodat své pohonné jednotky, protože z nás mají strach. Bohužel, náš vztah s Renaultem je hodně vyšponovaný a v posledních týdnech se stalo hodně věcí, které vedli k rozchodu, takže teď nemáme žádný motor. Nemyslím si, že je fér nás postavit do takové pozice jen kvůli tomu, aby si vylepšili své šance na titul.“
Newey však ze současné situace svého týmu neviní jen velké automobilky, ale zejména Mezinárodní automobilovou federaci: „Loňské změny pravidel přinesly do Formule 1 obrovskou nevyrovnanost. Byla to chyba, ale to se stát může. Mezitím už však uběhlo spoustu času a FIA mohla přijmou regulace, které by výkony motorů přiblížily. Oni se o to ovšem nezajímali a nebyli ochotní s tím něco udělat. „
„Náš sport potřebuje, aby se vrátila doba, kdy byly motory zdánlivě vyrovnané. Pokud se budou výkony motorů lišit o několik procent tak je to OK, ale pokud je rozdíl deset procent, tak je to špatně. Jako inženýr bych ocenil, kdyby bylo tolik svobody skryto spíš v regulacích šasi, tak abych měl možnost nacházet způsoby, jak získat výhodu pomocí lepších konstrukčních řešení,“ bojuje Adrian Newey za svůj obor.
Dramatická situace okolo nejúspěšnějšího týmu posledních let by měla být vyřešena do konce října. To je totiž termín, který pro vyřešení situace stanovil majitel týmu Dietrich Mateschitz, který je s posledními sezónami velmi nespokojený. Red Bull navíc sponzoruje sportovce napříč celý světem sportu a ztráta týmu ve Formuli 1 pro něj nebude tak bolestivá, i když právě tento tým byl samozřejmě v posledních letech vlajkovou lodí nápojového impéria.