
Po analýze rádiové komunikace během VC Kanady došlo mnoho reportérů a odborníků k závěru, že Hamilton je oproti Rosbergovi ve výhodě pokud jde o přístup k informacím během závodu. Podle ředitele týmu Toto Wolffa jde však o nesmysl.
Prostor ke spekulacím vznikl díky dvěma rádiovým komunikacím, které následovaly relativně krátce po sobě. První z nich proběhla mezi Hamiltonem a jeho závodním inženýrem Peterem Bonningtonem. Ten Hamiltona bez váhání informoval o tom, že jeho týmový kolega má dostatek paliva, aby mohl jet naplno, ale zároveň má problémy s brzdami. Když se však stejných informací domáhal Rosberg, dostal od svého inženýra Tonyho Rosse odpověď, že není oprávněn k tomu, aby mu dával informace o stavu Hamiltonova monopostu.
Pokud se podíváme do pravidel ohledně rádiové komunikace, tak zjistíme, že správně se zachoval Rosbergův inženýr, zatímco ten Hamiltonův se pokud jde sdílené informace dostal minimálně na hranu mezi legalitou a ilegalitou. S tím souhlasí také bývalý pilot Marc Surer: „Hamilton a Bonnigton se určitě dostali do šedé zóny pravidel. Tato situace přinesla Hamiltonovi výhodu, mohl svůj styl jízdy přizpůsobit, což by bylo v pořádku, kdyby to samé Mercedes poskytl Rosbergovi. To se však nestalo, takže je to spíše za hranou.“
S tvrzením, že byl Hamilton nějak zvýhodně však přirozeně nesouhlasí ředitel Mercedesu Toto Wolff: „Tuto záležitost už jsme interně projednávali a můžu vám s klidným svědomím prozradit, že tyto rádiové komunikace neměli na závod žádný vliv. Už po několikáté během posledních dvou sezón musím zopakovat, že naši jezdci mají naprosto shodné podmínky.“
Na žádné problémy v komunikaci si po závodě nestěžoval ani samotný Rosberg, který by v této aféře měl být tím poškozeným: „Hamilton si výhru rozhodně zasloužil. Byl to závod plný výzev, ale po loňském fiasku jsme se dobře připravili. Museli jsme si hlídat palivo, brzdy, pneumatiky i vše ostatní. Ale podmínky jsem měl stejné jako Hamilton.“