Mattiacci: Na Räikkönena vyvíjíme jen pozitivní tlak

Mattiacci: Na Räikkönena vyvíjíme jen pozitivní tlak

Šéf Ferrari Marco Mattiacci trvá na tom, že Ferrari na Kimiho Räikkönena nijak negativně netlačí. Ferrari prý před Räikkönena naopak navzdory špatným výsledkům nepostavilo během roku ani jedno ultimátum.

Je téměř jisté, že po této sezóně Ferrari opustí dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso a italská média dokonce během dnešního dne vydala články, které oznamují, že se Španěl dohodl u McLarenu na dvouleté smlouvě. Je tedy téměř jisté, že v týmu vedle nováčka a čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela zůstane Kimi Räikkönen.

Finův konec u Ferrari byl prakticky po celou sezónu velmi nepravděpodobný vzhledem k tomu, že Fin přišel do týmu teprve letos a neměl tak možnost podílet se na větší části vývoje vozu. Přesto však zejména italská média spekulovala o jeho konci kvůli slabým výsledkům. Faktem totiž zůstává, že Räikkönen je i navzdory zlepšeným výkonům ve druhé polovině sezóny až na jedenáctém místě v pořadí jezdců a získal jen necelou třetinu bodů oproti týmovému kolegovi Alonsovi, který s Bottasem a Vettelem bojuje o čtvrté místo.

Mistr světa z roku 2007 v Austinu přiznal, že s vozem F1-T po celý rok zápasí a nemůže se vyrovnat s jeho nedotáčivostí a prohlásil, že aktuální situaci nenávidí. Räikkönenův předchůdce u Ferrari Felipe Massa tvrdí, že se Fin nemůže srovnat s obrovským tlakem vedle Fernanda Alonsa stejně jako na tom byl on. Na to však finský jezdec reagoval sarkasticky: „Možná jsem zešílel, ztrácím můj rozum. Ať si o mě vykládá, co chce, ale já vím, jak je to doopravdy.“

Ironie v Räikkönenově hlasu však příliš nenasvědčuje tomu, že by tento hvězdný jezdec znal řešení svých problémů. Tlak přitom před příští sezónou zjevně ještě poroste, protože do týmu přijde Sebastian Vettel, který bude mít právo na stejné výmluvy jako Räikkönen letos. Fin se navíc tentokrát podílí (nebo by alespoň měl) na tvorbě nového vozu od samého začátku.

„Pozitivní tlak,“ říká šéf Ferrari Marco Mattiacci. „Je důležité, aby byl vyvíjený tlak na jezdce vždy pozitivní. Víme, že máme určitý problém a nadále pracujeme na jeho vyřešení. Bohužel to ještě chvíli může trvat, protože náš problém je spíše větší než menší.“

Sdílejte na:
Zavřít