
Při testech v Barceloně patřil Lotus k nejaktivnější a nejrychlejším týmům. Zdá se tedy, že se britský tým po nepovedeném začátku sezóny může konečně postavit na nohy. Co na to Pastor Maldonado?
Bylo testování v Barceloně opravdu tak dobré jak vypadalo?
Ano. Bylo to naše první letošní testování bez zásadních technických problémů. Konečně se nám podařilo splnit celý náš plán. Toto testování pro nás bylo hodně důležité a hodně užitečné, protože jsme se o autě dozvěděli opravdu spoustu věcí. Podle mého názoru se ve všech ohledech jen zlepšujeme a posouváme dopředu. Samozřejmě jsem spokojen i s umístěním v testech.
Cítíš při řízení vozidla pokrok?
Naše auto udělalo oproti začátku sezóny velký krok kupředu. Cílem našeho testování bylo pokračovat ve vývoji vozu, zejména v jeho nastavení. Vyzkoušeli jsme si také několik nových nápadů. Upřímně to bylo hodně náročné, ale snad díky tomu bude zbytek sezóny lepší. Získali jsme zde spoustu dat, které naši inženýři vezmou zpět do továrny a provedou důkladnou analýzu.
Jaký je význam tak úspěšného testování pro celý tým?
Myslím, že to všechny nakoplo do další práce. Já jako jezdec mám díky tomuto testování mnohem větší důvěru v naše auto a mohu nyní mnohem odvážněji bojovat o lepší výsledky. Pokud se podívám na to, kde jsme byli a kde jsme teď, vidím neuvěřitelný skok kupředu. Zejména pokud si uvědomíme, že ostatní týmy pracují na vývoji svých vozů také. Svědčí to o schopnostech našich lidí a doufám, že nyní konečně začneme na trati získávat takové výsledky, které si všichni zasloužíme.
Další velkou cenou je Monako, co pro tebe tento závod znamená?
V první řadě je to kultovní závod a já ho stejně jako všichni ostatní miluji. V minulosti jsem byl v Monaku hodně rychlý. Monako určitě patří k těm nejspeciálnějším závodům roku. Atmosféra je naprosto unikátní. Trať je neuvěřitelně těžká a během závodu se hodně mění. Je hodně těžké být rychlý, když jezdíte v tak úzkých uličkách. Celý víkend musíte udržet stoprocentní soustředění. Pro všechny týmy jde o velmi stresující víkend. Je to těžké nejen fyzicky, ale i psychicky a o tom je celá formule. Jediná škoda je, že se tam těžko předjíždí, ale ani to není nemožné.
Jaké jsou tvé nejstarší vzpomínky na Monako?
Když jsem se na formuli 1 jen koukal v televizi, byl to samozřejmě jeden z mých nejoblíbenějších závodů. Poprvé jsem tam závodil v roce 2003 při mém prvním roce v sérii Formule Renault. Nejlepší vzpomínky mám na rok 2007 a 2009, kdy jsem tam v rámci GP2 vyhrál.
Jak těžké bude jezdit v Monaku po všech změnách pravidel?
Bude velmi těžké zvládnout nastavení vozu, takže se musíme plně koncentrovat už od prvních tréninků. Další výzvou budou pneumatiky, které jsou letos tvrdší než ty, na kterých jsme jezdili v minulých letech. Je jasné, že Mercedes bude stále nejsilnější tým, ale my uděláme vše pro to, abychom se k nim konečně přiblížili.