
Lotus na Monzu přivezl pro Kimiho Räikkönena k vyzkoušení vůz s delším rozvorem.
Nick Chester, technický ředitel Lotusu, už dříve potvrdil, že Lotus v Itálii vyzkouší vůz s delším rozvorem kol.
„Plánujeme zachovat tohle silné vývojové tempo až do konce sezony a dlouhý rozvor kol je toho součástí,“ řekl tenkrát Chester.
Potvrdil také, že Lotus už má krom Monzy nachystané novinky pro Singapur a Koreu.
Lotus kvůli zvětšení rozvoru nemusel moc věcí měnit, protože si pouze pohrál se zavěšením předních kol, která trošku posunul dopředu. Tým si od toho sliboval větší stabilitu vozu a snadnější řízení a možná menší zlepšení managementu pneumatik.
Lotus během už týdne na svém twitteru, facebooku i instagramu vtipkoval o delším rozvoru.
V pátek tak vyjel Kimi Räikkönen s touto úpravou, zatímco Romain Grosjean jezdil s normální verzí vozu E21. Navzdory tomuto rozdílu však oba Lotusy v druhém tréninku zajely absolutně identický třetí čas 1:25.116. Tým je proto trošku zmatený.
„Myslím, že v tom nic navíc není,“ řekl po trénincích sám Räikkönen. „Bylo to podstatně stejné, jako vždy.“
Lotus se tak rozhodl hrát na jistotu a do sobotního tréninku, kvalifikace a do nedělního závodu vyšle i Räikkönena ve voze s normálním rozvorem kol, jako má Grosjean.
Lotus však plánuje vyzkoušet delší rozvor i v budoucnosti, protože věří, že ačkoli je nyní delší rozvor stejně rychlý jako normální, v budoucnosti by se dal ještě mnohem zrychlit.