
Za několik posledních let se bezpečnost Formule 1 posunula na vysokou úroveň a závodníci nejsou vystavováni takovému nebezpečí, jako tomu bylo kdysi. I tak ale Kvyat upozorňuje, že dnešní jezdci nejsou žádné slečinky.
V průběhu posledních let se vedení Formule 1 snažilo posunout bezpečnost jezdců v v šampionátu královny motorismu na co nejvyšší úroveň, což se podařilo. Od poslední tragické smrti v průběhu závodního víkendu Formule 1 je tomu letos již 20 let, tehdy na okruhu Imola po nešťastné nehodě zahynul legendární Ayrton Senna.
Nedošlo jen k přizpůsobení všech vozů, ale také k velkým úpravám jednotlivých okruhů, kde například štěrkové zóny nahrazují asfaltové plochy, které jezdcům Formule 1 dávají mnohem více prostoru pro chyby.
Daniil Kyat ale odmítá, že by jemu a jeho kolegům v dnešní době žádné nebezpečí nehrozilo. A pokud si chceme připomenout některé nebezpečné situace, nemusíme se vracet příliš do minulosti. Jen v červenci došlo k několika nebezpečným incidentům, když Kimi Räikkönen ošklivě havaroval na okruhu Silverstone, Lewis Hamilton v kvalifikaci na Velkou cenu Německa či Kevin Magnussen a Sergio Pérez v průběhu závodu v Maďarsku.
Mladičký Rus ze stáje Toro Rosso se svých kolegů zastal a tvrdí, že i současní jezdci Formule 1 musí mít potřebnou dávku odvahy. „Podle mého názoru je motorismus stále sportem, ve kterém je potřeba odvážných lidí,“ nechal se slyšet v rozhovoru pro italská média. „Nelíbí se mi, když někdo tvrdí, že již nejsme vystavováni takovému nebezpečí, že v porovnání s jezdci z osmdesátých let nejsme pravými muži. To jsou kecy,“ nebral si servítky Kvyat.
„Když jedete rychlostí 340km/h a netrefíte brzdný bod, z ničeho nic se ocitnete ve zdi, i když je kolem okruhu velké množství asfaltových ploch. Rizika pro jezdce Formule 1 stále existují, nyní se ale snažíme dělat vše pro to, abychom co možná nejvíce zvýšili bezpečnost tohoto sportu,“ dodal.