
Daniil Kvyat bude při zítřejším závodě startovat z boxů, protože v závěrečné části dnešní kvalifikaci zdemoloval svůj vůz. Podle ruského jezdce šlo o nejhorší karambol jeho dosavadní krátké kariéry ve Formuli 1.
Rozhodující část kvalifikace vrcholila. Jezdci si připravovali svá závěrečná a rozhodující kola, když se Daniil Kvyat v nijak zvlášť nebezpečném nájezdu do zatáčky číslo 10 dostal jedním kolem na trávník. V tu chvíli jednadvacetiletý jezdec ztratil veškerou kontrolu nad svým vozem a mohl se jen psychicky připravit na nadcházející náraz. Vůz nejprve napálil do bariéry, o tu se ovšem nezastavil, ale pouze se odrazil a pokračoval ve své dráze předtím než se po otočce hlavou dolů konečně korzo vozu zastavilo.
Christian Horner ihned po kvalifikaci oznámil, že Kvyat bude muset startovat z boxové uličky. Radost rozhodně nemohou mít mechanici, které čeká těžká noc. Před nedělí totiž bude potřeba vyměnit téměř celé šasi, což je mnohem náročnější než by se dalo očekávat. Není navíc vůbec jisté jestli při nehodě nebyly poškozeny i cennější součásti vozu jako motor nebo převodovka.
Důležitou zprávou ovšem je, že mladíček kroutící si ve Formuli 1 teprve svou druhou sezónu není po nehodě zraněný. Nejednomu divákovi totiž při sledování kvalifikace určitě zatrnulo při vzpomínce na loňskou nehodu Julese Bianchiho právě v Japonsku, která nakonec tohoto mladého jezdce připravila o život.
„Toto byla má nejtěžší nehoda. Moje formule se nikdy neotočila ve vzduchu, ale všechno je bohužel jednou poprvé. Říkali mi, že jsem zažil přetížení asi 20g, ale já jsem popravdě očekával, že to bude ještě víc. Každý jezdec se vždy snaží projet tuto zatáčku, co nejvíc přímo, aby do ní nemusel brzdit, protože ta zatáčka není nijak ostrá. Já jsem to bohužel přehnal, což se občas stává. Byla to normální nehoda, moje chyba, nestalo se nic zvláštního,“ popisuje nehodu sám Kvyat.
Kvyat více než na sebe myslí na své mechaniky: „Je mi jich skoro líto, protože před sebou mají opravdu hodně práce. Můj vůz nevypadá vůbec dobře. Rozhodně budu kluky přes noc podporovat. Nejsem sice zdaleka tak dobrý jako oni při stavění a opravách auta, takže nebudu moc užitečný, ale i tak se s nimi budu snažit zůstat tak dlouho, jak jen to bude možné.“
Podle týmového kolegy Daniela Ricciarda šlo o hloupou nehodu. Na druhou stranu však Australan přiznal, že rozumí tomu, jak se to mohlo stát: „Byla to spektakulární nehoda a všichni o ní mluví. Hlavně jsem rád, že je Daniil v pořádku. Při závodění musíte být hladový a snažit se získat každou setinku navíc. Při tom musíte využívat celý povrch trati, ale občas je jednoduché to přehnat a to se stalo Daniilovi.“
„Při průjezdu zatáčkou sledujete okraje trati jen periférním vidění a svůj zrak směřujete do centra zatáčky, ale určitě ne na trávu. Myslím, že určitě věděl, jako moc blízko k okraji je, ale asi nepředpokládal, že by se mohl dostat až na trávu. Bylo to hloupé, ale i to se stává,“ uzavírá Ricciardo, který skončil v kvalifikaci sedmý i v důsledku toho, že po nehodě Kvyata nemohl stejně jako ostatní jezdci dokončit své poslední rychlé kolo.
Podobným způsobem přitom v Japonsku skončila už první část kvalifikace, když Max Verstappen zaparkoval svůj vůz jen o jednu zatáčku dál kvůli problémům s elektronikou načež museli být vyvěšeny žluté vlajky. Mladý Holanďan bude potrestán odsunutím o tři místa na zítřejším startu, do kterého tedy vyrazí z 17. pozice, protože se zároveň posune o jednu pozici dopředu kvůli tomu, že Kvyat bude startovat z boxů.
„Nemohl jsem s tím nic dělat. Skoro jsem projel zatáčku a byl jsem v cestě do kopce, když jsem najednou ztratil veškerý výkon. Bohužel mě po Singapuru potkali problémy i tady, ale nejsem frustrovaný a pokusím se zajet aspoň tak dobrý závod jako minulý týden,“ řekl po kvalifikaci teprve sedmnáctiletý jezdec.