
Felipe Massa byl v Malajsii zlepšením Ferrari zaskočený stejně jako všichni ostatní. Za klíčový faktor, který posunul Ferrari o jednu výkonnostní třídu výš, považuje šetrné zacházení s pneumatikami. Zároveň však svému bývalému týmu neupírá evidentní zlepšení ve všech ohledech.
Sebastian Vettel minulo neděli v Sepangu poněkud překvapivě ukončil téměř bezprecedentní sérii 30 závodů bez vítězství pro italský tým. Delší sérii neúspěchů Ferrari nezaznamenalo od roku 1994. I proto je tato výhra propíraná ze všech stran a každý se k ní chce vyjádřit nebo v tomto úspěchu nejslavnějšího týmu najít cestu také pro sebe.
Jedním z těchto týmů je také Williams, který patří od loňské sezóny opět mez špičku, ale na souboj Ferrari s Mercedesem se v neděli koukal jen zdálky, když jediným skutečným vyzyvatelem pro Massu byl druhý jezdec týmu Bottas, který ho také nakonec díky vynikajícímu manévru v předposledním kole dokázal porazit. Závodění pouze proti sobě však určitě není tím, co by chtěl Williams zažívat a to i přesto, že šlo o souboj o příjemné páté místo.
Základním rozdílem mezi Ferrari a zbytkem pole byly podle Massy pneumatiky. Italskému týmu totiž směsi, které Pirelli do Malajsie přivezlo seděli až neuvěřitelně přesně a Vettel toho beze zbytku využil. Massa Ferrari však Ferrari chválí nejen za šetrnost k pneumatikám: „Měli výrazně lepší auto a také výrazně lepší výkon. Když k tomu navíc využívali pneumatiky výrazně lepším způsobem než všichni otázky, tak měli připravenou půdu pro úspěch. V Malajsii je totiž všechno především o pneumatikách.“
„Pneumatiky byly skutečně zásadní, proto Ferrari nebylo nejrychlejší v kvalifikaci. Myslím, nebo doufám, že to bude skutečně hlavně o jejich šetrnosti a ne o jejich výkonu. V každém případě se oproti závěru loňské sezóny výrazně zlepšili. Musíme si uvědomit, že v posledních závodech byli jen čtvrtým nejrychlejším týmem s velkou ztrátou na všechny soupeře před sebou. Udělali kus dobré práce, myslím, že se zlepšili výrazněji než kdokoliv jiný,“ chválí Brazilec svůj bývalý tým, se kterým v roce 2008 přišel o titul až v poslední zatáčce ročníku.