Komise F1 upravila pravidla pro rok 2019 a zřejmě to bylo proti vůli většiny týmů

Komise F1 upravila pravidla pro rok 2019 a zřejmě to bylo proti vůli většiny týmů

Formule 1 od roku 2019 změní pravidla tak, aby usnadnila jezdcům předjíždění. Úpravy se dotknou předního i zadního křídla a předních brzdových kanálků. Většina týmů byla zřejmě proti a rozhodnutí proto muselo padnout ještě v dubnu.

Schválené změny pravidel byly týmům již prezentovány v Bahrajnu na společné schůzce, jenže se zřejmě nesetkaly s pozitivní reakcí většiny.

Podle neoficiálních informací byly proti změnám týmy Ferrari, Red Bull, Renault, McLaren, Toro Rosso a Haas, což je 6 týmů z 10. Kvůli menšinové podpoře ze strany týmů musela tedy Komise F1 jednat urychleně a schválit změny do konce dubna a stalo se tak 30. dubna. Do tohoto termínu totiž stačí ke schválení pouze hlasy zástupců FIA, F1, promotérů a sponzorů. Tím se schvalovací proces úplně vyhnul týmům, které do něj nemohly nijak zasáhnout. Od 1. května by se v procesu muselo počítat i se stanoviskem týmů a podle odhadů by změny neprošly.

Změny sice musí ještě schválit Světová rada motosportu, ale to je ve většině případů jen formalitou. Poslední záchranou by mohlo být Ferrari, pokud by mělo zájem využít svého práva veta.

Schválené změny pravidel jsou následující:

  • Zjednodušené přední křídlo s vyšším rozpětím a nižším potenciálem pro vnější obtékání předních kol
  • Zjednodušení brzdových kanálků předních brzd
  • Širší a hlubší zadní křídlo pro zvětšení efektu DRS

Hlasování o schválení těchto změn proběhlo na základě intenzivního období výzkumu původních návrhů FIA, který byl podpořen držiteli obchodních práv F1 a většinou týmů. Tento výzkum ukázal, že existuje velká pravděpodobnost pozitivního dopadu těchto změn na závodění a samotné předjíždění.

Samotný Ross Brawn argumentuje schválení změn také kolizí jezdců Red Bullu během závodu v Ázerbájdžánu.

„Jednou z klíčových epizod Ázerbájdžánské Grand Prix byla kolize mezi týmovými kolegy Danielem Ricciardem a Maxem Verstappenem. Nechci komentovat, kdo by mohl být zodpovědný za kolizi, nebo jak by měl tým tyto záležitosti řešit během závodu, ale myslím si, že rozhodnutí stewardů o pokárání obou jezdců bylo správným. Ale chtěl bych zdůraznit technický bod incidentu. Jakmile si Daniel zvolil stopu a Max změnil směr zablokováním Ricciardovy stopy, tak se Australan stal pouhým cestujícím,“ okomentoval incident Brawn.

Sdílejte na: