Koho v letošní sezoně uvidíme na trati

Koho v letošní sezoně uvidíme na trati

V pondělí nám odstartují předsezónní testy letošní sezony a zároveň před pár dny byla obsazena poslední volná sedačka. Proto je nejvyšší čas si stručně představit jezdecká složení u jednotlivých týmů.

Manor Racing Team

Manor vystřídal Roberta Merhiho, Alexandera Rossiho i Willa Stevense, kteří se na trati objevovali vloni, za dva nováčky.

Pascal Wehrlein #94

Pascal je 21letý mladík z Německa. Do Manoru ho protlačil Mercedes, pro který v předchozích letech působil jako testovací pilot. Krom toho působil současně na stejné pozici i u Force Indie. Získal titul v sériích DTM (v roce 2015) a ADAC Formel Masters (2011). Ve Formuli 1 si vybral číslo 94.

 

Rio Haryanto #88

Rio se ve svých 23 letech stane prvním indonéským pilotem ve Formuli 1. V roce 2008 vyhrál sérii Formula BMW Pacific. V GP3 začal v roce 2010, kdy také působil na postu testovacího pilota právě pro Manor. Poslední čtyři roky strávil v GP2, jeho nejlepším výsledkem je čtvrté celkové místo z loňské sezony. Závodit bude pod číslem 88.

 
Sauber F1 Team

Sauber zůstává u ověřené dvojice Ericsson-Nasr z loňského roku.

Marcus Ericsson #9

Před přestupem k Sauberu jezdil tento 25 let starý Švéd u Caterhamu. Předtím působil dlouho v sériích GP2. Pyšnit se může titulem ze série Formula BMW UK (2009) a Japanese Formula Three (2007). Závodí pod číslem 9.

 

 

Felipe Nasr #12

Brazilský 23 let starý mladík do Formule 1 nakoukl prostřednictvím testovací pozice u Williamsu. Vloni pak plnohodnotně závodil právě pro Sauber. V roce 2014 získal třetí celkové místo v GP2, krom toho vyhrál šampionát British Formula Three (2011) a Formula BMW Europe (2009). Do British Formula Three vstoupil v roce 2010 za tým Räikkönen Robertson Racing, který společně založili Kimi Räikkönen se svým manažerem. Pozor, neplést si ho s druhým Brazilcem ve Formuli 1, Felipem Massou. Závodí pod číslem 12.

 
Haas F1 Team

Nový tým si rekrutoval dva jezdce, kteří už nějaké ty zkušenosti posbírali.

Romain „RoGro“ Grosjean #8

Francouz už má ve Formuli 1 jméno. Letos se odvážil risknout s přestupem od Lotusu/Renaultu k novému týmu a vydal se tak do neznáma. S Renaultem spolupracoval od roku 2008 až do toho loňského, na kontě s týmem z Enstone má 83 závodů a deset pódií. Před tím zářil v různých sériích GP2, odkud má několik titulů. Pro svou kariéru v F1 si vybral číslo 8.

 

 

Esteban Gutierrez #21

24letý Mexičan už se ve Formuli 1 také vyzná. V letech 2011 a 2012 byl testovacím jezdcem Sauberu, pro který následně závodil v sezonách 2013 a 2014. Vloni testoval pro Ferrari, které ho díky spolupráci s Haasem protlačilo na závodní sedačku. V roce 2010 získal titul v GP3 a v roce 2008 ve Formula BMW Europe. Závodí pod číslem 21.

 
Renault Sport Formula One Team

Lotus přetvořený zpátky v tovární tým Renaultu byl sledovaným dějištěm přestupů. Původně měl tým smlouvu s Jolyonem Palmerem a Pastorem Maldonadem, kterého však kvůli opožděným platbám od jeho sponzora tým radši vyměnil za velmi talentovaného Kevina Magnussena.

Jolyon Palmer #30

25letý Brit už v roce 2014 testoval pro Force Indii, vloni pak už pro Lotus. V roce 2014 navíc získal titul v GP2. Je synem bývalého závodníka Formule 1 Jonathana Palmera, který závodil v osmdesátých letech. Závodit bude s číslem 30.

 

 

Kevin „K-Mag“ Magnussen #20

23 let starý Magnussen z Dánska v roce 2013 ovládl sérii Formula Renault 3.5 a v následujícím roce ho angažoval McLaren do závodní sedačky. Hned ve svém prvním závodě získal pódiové umístění. Zaujal svým agresivním a rychlým stylem jízdy. Bohužel v následující sezoně musel uvolnit místo pro Alonsa a zůstalo pro něj jen místo testovacího pilota, ze kterého ho McLaren také vyhodil. Na poslední chvíli se mu povedlo ukrást místo u Renaultu, se kterým letos bude závodit pod číslem 20.

 
Sahara Force India Formula One Team

Force India zůstává u své ověřené a zkušené dvojice Perez-Hülkenberg.

Sergio „Checo“ Perez #11

Mexický 26 let starý závodník má za sebou už pět sezon v F1. Dva roky závodil u Sauberu, načež ho na rok angažoval McLaren, kde se mu ale moc nedařilo a odešel do Force Indie. Díky své schopnosti udržet své pneumatiky při životě až nepochopitelně dlouho si vysloužil přívlastek „tyre whisperer“ – zaříkávač pneumatik. Krom F1 zapůsobil i druhým místem v GP2 a titulem z British Formula Three.

 

Nico „Hulk“ Hülkenberg #27

Ten, na kterého nikdy nezbude místo v top týmu. Osmadvacetiletý Němec se ve Formuli 1 objevuje už od roku 2009, kdy testoval pro Williams. Pro něj následující rok i závodil. Tým se ho ale zbavil a v roce 2011 pouze testoval pro Force Indii. Zde následně závodil. Po jednom roce u Sauberu se k Force Indii opět v roce 2014 opět vrátil. Je pověstný svými dovednostmi v mokru – všichni pamatují jeho pole-position na mokru v roce 2010 pro Williams. Před Formulí 1 získal tituly ve Formula BMW ADAC (2005), A1 Grand Prix (2006-7), Formula 3 Euroseries (2008) a GP2 (2009). K tomu si přidejte ještě vítězství v závodě Masters of Formula 3 a ve 24 hodinách Le Mans. Závodí pod číslem 27.

 
Scuderia Toro Rosso

I Toro Rosso zůstane u stejných jezdců. Lonští nováčci Max Verstappen a Carlos Sainz se ukázali býti skvělou dvojicí a tým k jejich výměně nemá nejmenší důvody.

Max Verstappen #33

Verstappen už nyní drží ve Formuli 1 několik rekordů. Je to dáno jeho věkem – mladému Nizozemci je teprve osmnáct let, při jeho debutu mu bylo dokonce jen 17. Mnoho lidí se obávalo toho, že je na F1 příliš mladý a FIA na to reagovala velmi přísnými pravidly pro udělování licencí. Nicméně pro Maxe už neplatí a svým kritikům vytřel zrak. Rychlá jízda a občas až nepředstavitelné předjížděcí manévry mu přinesly pozornost a obdiv všech. Po sezoně si z galavečera FIA odnášel tři trofeje. S profesionálním závoděním při tom začal teprve v roce 2014, kdy skončil třetí v sérii FIA European Formula 3 Championship. Už tehdy ale s Toro Rosso testoval. Závodí pod číslem 33.

 

Carlos Sainz #55

21 let starý syn španělského dvojnásobného šampiona ve světové rally Carlose Sainze při svém debutu v F1 také zaujal. Nicméně stále zůstal trochu ve stínu teenagera Verstappena a to i bodově. Během sezony ho doprovázela smůla v podobě mnoha technických problémů či nehod. Mimo Formuli 1 slavil tituly v sériích Formula Renault 3.5 (2014) či Formula Renault 2.0 Northern European Cup. Závodí pod číslem 55.

 
Williams Martini Racing

Tým z Grove také zůstane u osvědčené dvojice Massa-Bottas, se kterou jezdí od roku 2014.

Felipe Massa #19

Jeden z nejzkušenějších pilotů v poli s 231 starty na kontě. 34 let starý Brazilec už je ve Formuli 1 od roku 2002, kdy debutoval se Sauberem, u kterého strávil i roky 2004 a 2005. V roce 2003 působil jako testovací jezdec pro Ferrari, ke kterému se v roce 2006 připojil. V Maranellu strávil osm sezón, během kterých závodil po boku Schumachera, Räikkönena a Alonsa. V roce 2008 málem dosáhl na titul při legendární Velké ceně Brazílie, ale v posledních pár zatáčkách se Hamiltonovi podařilo dostat na potřebné umístění a Massa titul prohrál. V roce 2009 měl vážnou nehodu po zásahu uvolněnou pružinou z jiného vozu a část sezony musel vynechat. V roce 2014 se rozhodl Maranello, kde hrál dvojku Alonsovi, opustit a začít znova ve Williamsu. Na přelomu tisíciletí získal tituly v sériích jako Formula Chevrolet Brazil, Formule Renault 2000 Eurocup a Euro Formula 3000. Závodí s číslem 19.

 

Valtteri „#bo77as“ Bottas #77

26 let starý finský pilot ve Formuli 1 zapůsobil. V roce 2011 a 2012 testoval pro Williams. V roce 2013 obsadil závodní sedačku. Zatímco při své debutové sezoně se s Williamsem pohyboval na chvostu pole, v následujících dvou sezonách získal 8 pódiových umístění a pomalu se mu po vzoru Miky Häkkinena a Kimiho Räikkönena začíná přezdívat „Flying Finn“. Před Formulí 1 závodil například v British Formula Three v týmu Double R Racing (dříve Räikkönen Robertson Racing). Tituly slavil ve Formuli Renault 2.0 Eurocup, Formuli Renault 2.0 NEC a v GP3. K tomu dvakrát vyhrál závod Masters of Formula 3. Jezdí pod číslem 77.

 
Red Bull Racing

I rakouský tým z Milton Keynes zůstává u ověřených mladých pilotů.

Daniel Ricciardo #3

Australský 26letý nástupce Marka Webbera. Přišel po něm do týmu po bok Sebastiana Vettela, kterého v revoluční sezoně 2014 porazil a v šampionátu získal dokonce třetí místo a byl jediným výhercem závodu, který nezávodil za Mercedes. Ricciardo je považován za chytrého a rychlého závodníka, který často vykouzlí nečekaný a brilantní manévr na soupeře. Před svým působením v Red Bullu dva roky závodil za Toro Rosso a předtím rok pro dnes už zaniklý tým HRT. Mimo Formuli 1 slavil úspěchy v British Formula 3 Championship a Formula Renault 2.0 WEC. Závodí s číslem 3.

 

Daniil Kvyat #26

Ruský mladík starý teprve 21 let je dalším z produktů Toro Rosso. Po pouhém roce v tomto týmu ho ale v roce 2015 vybral Red Bull jako nástupce odchozího Sebastiana Vettela. Kvyat je také známý svým chytrým a rychlým stylem jízdy. Během nepříliš slavné sezony pro Red Bull získal své první a zatím jediné pódium při Velké ceně Maďarska. Upozornil na sebe tituly ze sérií GP3 a Formula Renault 2.0 Alps. Má také několik celkových druhých a třetích míst z dalších sérií. Vybral si číslo 26.

 
McLaren Honda Formula One Team

McLaren zůstává také u své extrémně zkušené jezdecké dvojice.

Fernando Alonso #14

34letého závodníka představovat asi netřeba. Ukončil dominanci Michaela Schumachera, když v letech 2005 a 2006 získal tituly v Renaultu. Začal v roce 2001 v týmu Minardi, pak strávil pět sezon u Renaultu (jednu z nich na pozici testovacího pilota). Po jedné dramatické a kontroverzní sezoně u McLarenu se vrátil k Renaultu na další dva roky. V roce 2010 nahradil Kimiho Räikkönena ve Ferrari, kde strávil šest sezon, během kterých třikrát skončil v šampionátu na druhém místě. Pln frustrace a s neshodami s týmem se v roce 2015 odporoučel a zamířil zpět do McLarenu, kde však po přechodu na motory Honda trpěl další frustrující sezonu na chvostu pole. Letos zoufale doufá ve zlepšení týmu. Před vstupem do F1 na sebe upozornil titulem v sérii Euro Open by Nissan z roku 1999. Závodí s číslem 14.

 

Jenson „JB“ Button #22

Nejzkušenější závodník v poli. Do Formule 1 vstoupil v roce 2000 a od té doby nevynechal ani jednu sezonu. Tato sezona bude jeho sedmnáctou a letos překoná hranici 300 závodů, momentálně jich má 287. Vystřídal týmy BMW Williams, Benetton/Renault, BAR Honda, Brawn GP a od roku 2010 závodí za McLaren. V roce 2009 získal vytoužení titul mistra světa s týmem Brawn. V roce 2011 skončil v šampionátu druhý a v roce 2004 třetí. Před Formulí 1 na sebe upozornil titulem z British Formula Ford Championship. Závodí s číslem 22.

 
Scuderia Ferrari

Ferrari zdá se být spokojené se svou sestavou Sebastian Vettel+Kimi Räikkönen, kteří si rozumí mezi sebou i s týmem.

Sebastian „Seb“ Vettel #5

Čtyřnásobný mistr světa, který překonal velkou část existujících rekordů. Teprve 28letý Němec ve spolupráci s Red Bullem dokázal získat čtyři tituly v řadě a dostat se tak mezi ty nejlepší. Ve Formuli 1 se objevil v roce 2006 jako testovací pilot pro BMW. V následující sezoně za BMW nastoupil do jednoho závodu. Uprostřed sezony ho pak angažoval do závodní sedačky tým Toro Rosso, za který odjezdil sedm posledních závodů. V roce 2008 za Toro Rosso odjel kompletní sezonu a získal své první vítězství. Následoval přestup do Red Bullu a už to jelo – 2009 druhé místo v šampionátu, 2010-2013 mistrovské sezony. V roce 2014 se nedokázal rychle adaptovat na radikální změnu techniky a byl poprvé poražen svým týmovým kolegou – Danielem Ricciardem. V roce 2015 dosáhl svého snu a přestoupil do Ferrari, ve kterém vyhrál tři závody. Vybral si číslo 5.

 

Kimi „Iceman“ Räikkönen #7

Nejpopulárnější a také nejstarší pilot ve startovním poli. 36 let starý létající Fin vyhrál mistrovský titul v roce 2007. Do Formule 1 vstoupil stejně jako třeba Fernando Alonso v roce 2001. Následující rok nahradil Häkkinena v McLarenu, kde v letech 2003 a 2005 bojoval o mistrovský titul a pokaždé skončil druhý. Titul mu přinesl až přestup do Ferrari v roce 2007. V letech 2010 a 2011 si dal od Formule 1 pauzu a vydal se prozkoumat svět rally a zkusil i NASCAR. Zpátky do Formule 1 ho nalákal tým Lotus v roce 2012, se kterým hned ten rok získal sedm pódií, jedno vítězství a v šampionátu skončil na třetím místě. Další rok získal další vítězství a osm pódií. Kvůli operaci páteře ukončil sezonu předčasně a přestoupil do Ferrari, kde se poslední dva roky oproti Alonsovi a Vettelovi trápí. Už v minulých dvou sezonách se divoce spekulovalo o jeho důchodu, letos to bude stejné. Za číslo si zvolil sedmičku.

 
Mercedes AMG Petronas Formula One Team

Dominující tým Mercedesu zůstane ve stejném složení s dvojicí Hamilton-Rosberg, mezi kterými to většinou trochu dře.

Lewis Hamilton #44

31 let starý Brit Hamilton do Formule 1 vtrhl v roce 2007 v McLarenu a ihned bojoval o mistrovský titul s Räikkönenem a Alonsem. O bod šampionát prohrál, ale vynahradil si to hned následující sezonu, kde v posledním závodě porazil Massu. Po dalších čtyřech sezonách se rozhodl přestoupit z McLarenu do Mercedesu, což mnozí považovali za hloupost. Ale v roce 2014 po představení nových pravidel se Mercedes stal absolutně dominantním týmem a Hamilton jeho hrdinou. Vyhrál šampionát v roce 2014 i 2015. Před formulí na sebe upozornil tituly z Formula Renault 2.0 UK, Formula 3 Euro Series a GP2. Závodí s číslem 44.

 

Nico „Britney“ Rosberg #6

30letý německý závodník v roce 2005 nastoupil do testovací role u týmu BMW Williams. Následující rok ve Williamsu obsadil závodní sedačku, ve které vydržel do roku 2009. Poté přestoupil do nového týmu Mercedes GP po bok Michaela Schumachera, kterého po jeho comebacku pravidelně porážel. Zde v roce 2012 získal své první vítězství v kariéře. V letech 2014 a 2015 byl nejbližším rivalem Hamiltona. V roce 2014 se o titulu mezi nimi rozhodovalo až do posledního závodu, ale Nico v obou případech Britovi podlehl. Minulou sezonu však zakončil ve výborné formě – vyhrál všechny tři poslední závody. Před svým působením v F1 zaujal svými tituly z Formula BMW ADAC a GP2.

Sdílejte na:
Zavřít