Fan-store.cz

iRacing 2010 Season 4 – B.Robenek, J.Viták

iRacing 2010 Season 4 – B.Robenek, J.Viták

Popis průběhu mé uplynulé sezóny v simulátoru iRacing 2010 Season 4 s vozem F1 Lotus 1979.

 

Předcházející sezónu 2010 S3 jsem odjezdil taky s vozem Lotus 79, kterou jsem bral spíše jako seznamovací. Ale i tak se mi povedlo v divizi 2 se dostat v celkovém umístění na 3 místo. Přičítal jsem to ale trochu slabší konkurenci, ne všichni jezdci divize 2, kteří se mi zdáli lepší než já, odjeli 8 z 12 závodů, které se započítávají do součtu hodnocení.  Pro sezónu 4 byl cíl jasný, obhájit umístění z minulé sezóny, případně ho ještě vylepšit.  A jak se ukázalo, kokurence se zvýšila. Očekával jsem, jestli nebudu zařazen do divize 1, mezi nejlepší jezdce. Jak se ukázalo divize 2 je pro mne stále ještě ale odpovídající.
Každý závodní týden jsem se snažil jet 2 závody. V této sérii se jezdí vlastně jen 3x, všichni se soustředí hlavne na středu, pátek a neděli v 19.30. V jinou dobu je spíše výjimka dostatek jezdců pro oficiální závod. Tento rytmus mi ale vyhovuje. Účastnilo se 194 jezdců, z toho 24 splnilo limit 8 hodnocených závodních týdnů pro dosažení plného hodnocení.

1.Silverstone – 80 bodů, nejlepší kolo 1:27,335 iR -11, sR -0,35

Tady mi něco nejde, 2,5 sec za nejrychlejšími ztrácet na kolo na této rychlé trati je příliš hodně. Zde jsem v druhém závodě propásl, jak se ukázalo, mou jedinou šanci na vítězství ! Byl jsem po prvním kole na druhé pozici a bohužel jezdci vyjížděli z depa po haváriích tak neštastně, že při plné rychlosti jsem narazil na jezdce jedoucí v jediné možné stopě rychlostí cestovního auta. Takže výsledek prvního závodu jsem již nevylepšil. Na téhle trati mám nějakou smůlu…

2. Watkins Glen – 90 bodů, nejlepší kolo 1:33,309 iR +42 , sR +0,28

Tady dokážu držet celkem stabilní jízdu a celkem slušně rychlou. Krásný a přitom nejtěžší moment jsem zažil hned po startu v T1. Byl jsem uprostřed dravějších jezdců zleva i zprava. Nervy se mi podařilo udržet a bez kolize pokračovat až do konce závodu. Vyplatilo se.

3. Brands Hatch – 64 bodů, nejlepší kolo 1:14,412 iR -58, sR -0,35

Marně jsem se snažil najít místo, kde mohu vylepšit svoji jízdu. Setupy si dělám sám, teď vím co zkusím pro příště změnit. Tady mi to prostě nešlo. Zkoušel jsem všechny 3 možné závody, zde musím zrychlit.

4. Mid Ohio – 74 bodů, nejlepší kolo1:14,149 iR -89, sR -0,06

 V Ohiu se začlo prohlubovat mé smolné období. Hodně jsem věnoval testování, poprvé jsem zásadně změnil setup. Jak už jsem byl připraven prodat už zlepšené časy v závodě, bohužel jsem se nedostal přes první kolo díky ostatním…

5.Sebring – 48 bodů,nejlepší kolo 1:50,507 iR -82, sR -0,60

Pokračování mého nějakého zakletého období. Vylepšené časy mezi prvním a druhým závodem, které se mi nepodařilo pak prodat v dobrý výsledek.

6. VIR – 78 bodů, nejlepší kolo 1:40,629 iR +10, sR +1,23

Obtížná trať , kde už jsem očekával slušný výsledek. Ale pořád to nebylo ono. Konkurence proti předchozí sezóně je prostě větší. Pořád stejný příběh, zlepšuju se během závodního týdne mezi závody, ale výsledky nepřicházejí.

7.Mosport – 121 bodů, nejlepší kolo 1:07,420 iR +17, sR -0,01

 Konečně skvělý výsledek ! Tohle jsem potřeboval. Konečně povzbuzení pro boj o celkové 3 místo v divizi, které už vypadalo nedosažitelné. Dokonce jsem se v závodě dostal na bednu ! Naopak tady se mi obvykle daří, že by to bylo těmi tisíci koly naježděnými ještě v GPL ?

8. Phillip Island – 106 bodů,nejlepší kolo 1:19,905 iR -33, sR -0,22

 A další dobrý výsledek. Jsem zpět ! Pomohla mi změna setupu na tvrdší pera. Budu muset zrevidovat všechny předchozí. A učit se trochu jiný způdob řízení. A skvělá věc je , že se přidal Pepa Viták, pohromadě jsme dokázali lépe připravit ten správný setup. Udělal mi skvělý lakdle Ligiera, hned se jezdí líp.

9. Road Atlanta – 103 bodů,nejlepší kolo 1:1,766 iR +42, sR -0,05

Další skvělý výsledek. Jsem zpět v boji o celkové 3. místo v divizi. S Pepou už tvoříme tandem, lépe se odhalují místa kde se dá ještě zrychlit. Díky tomu, že má odlišný způsob řízení jsem se od něj něco přiučil, co mi pomohlo.

10. Spa – 97 bodů, nejlepší kolo 2:08,294 iR +15, sR -0,13

 Nádherná trať, bohužel pro mne náročná na grafiku. Pepa už se s lotusem sžil a už je pravidelně rychlejší jak já.

11.Road Amerika – 85 bodů, nejlepší kolo 1:54,240 iR -31, sR +0,39

První závod se mi nepovedl, začal jsem přemýšlet nad jezdcem který se mi blížil ze zadu a při výjezdu příliš přidal plyn. Následoval náraz do vnitřní bariéry. Za to druhý závod nám vyšel náramně. Pepa dojel na 4. místě, myslím, že by rovnou mohl jít do 1.divize. Já dojel 9. Zdržel jsem se za jezdcem, který se mnou bojoval o celkové 3.pořadí v divizi. Dostal jsme se nakonec přes něj, ale už příliš pozdě na vylepšení o další pozice. Bohužel mi uniklo o kousek 3 místo celkově  v divizi 2.

Obdržel jsem cekově 760 bodů. To znamená 4 místo v divizi 2 a 15. místo v cekovém pořadí.

Josef Viták se zúčastnil pouze 4 závodních týdnů. Získal 430 bodů. Přesto to stačilo na 3. místo v divizi 3 !  V celkovém pořadí dosáhl 37.místo.  Gratuluji ke skvělému výsledku !

 V příští sezóně přibudou snad další CZ jezdci, bylo by skvělé rozšířit naše zastoupení. Rozhodně díky spolupráci kvalita všech pak stoupá. A jezdců v sérii přibývá, je to skvělé závodění.

B.Robenek

Sdílejte na: