
Red Bull zažil během závodu v Austrálii trpké chvilky. Po úvodní velké ceně sezóny to vypadá tak, že Ferrari dokázalo výrazně zlepšit výkon motoru a dotáhnout se na Mercedes, což Renault nedokázal.
Jako kdyby se Renault zasekl na místě a navíc se mu k tomu vrátily problémy se spolehlivostí monopostu. V týmu Red Bull pro to nemají vysvětlení a dochází jim trpělivost.
Daniel Ricciardo měl zvláštní problémy a pohonná jednotka mu výkon dodávala nahodile. „Když přidal plyn, tak se dostavil velký výkon, potom nastalo poskakování, opět velký výkon a pak nic,“ vyjádřil se šéf Red Bullu Christian Horner. „Nejhorší je, že každé kolo se motor choval jinak. Pilot se tomu nedokázal přizpůsobit a navíc to opotřebovávalo pneumatiky,“ dodal.
Red Bul prohrál souboj s Ferrari a dokonce i se Sauberem (který loni nezískal jediný mistrovský bod). „Mám k nim respekt, ale pochybuji, že tolik času získali díky šasi. Navíc jezdí s přítlačnými křídly z minulého roku a naše nové šasi je o půl sekundy lepší než to minulé, což znamená, že za rozdíl v rychlosti a čase může motor,“ konstatoval Horner.
„Celé je to neakceptovatelné,“ kroutil hlavou poradce Red Bullu a automobilový závodník Helmut Marco. „Na to, abychom vůbec mohli jezdit, musíme nastoupit s výkonem menším o 80 až 100 koní. Sauber nás na rovinkách totálně převálcuje.“
Šéf Renaultu přes pohonné jednotky Rob White podle deníku Auto Motor und Sport odjel z paddocku ještě před začátkem závodu a předčasně odletěl zpět do Paříže, kde chce zasáhnout. V nejbližších týdnech pomohou s analyzováním problému i pomocníci z rakouské společnosti AVL, kde si Red Bull exkluzivně rezervoval testovací stanoviska.
„Celé pravidla jsou špatně nastavená. Vpředu jsou dvě osamocená auta a za nimi se nepředjíždí,“ kritizoval Marco. „Jsme nespokojeni s tím, jak je Formule 1 řízená a vedená. Proto uvažujeme i o odchodu ze soutěže, jestliže nebude sedět poměr nákladů a úspěchu, který z toho máme.“
Adrian Newey zase připomněl, že jeho lidem FIA „vše neustále zakazovala“ a chtěla jejich tým brzdit. Vzpomeňme například na foukané difuzory. „Ale Mercedesu nikdo nic neřekne,“ dodal Newey.
„Když jsme vítězili, tak nikdy ne s takovou výhodou, jakou má teď Mercedes,“ pověděl Christian Horner. „Dobře si pamatuji na zákazy dvojitých difuzorů, změny výfuků, flexibilních částí karoserie či mapování motorů uprostřed sezóny. Dělalo se kdoví co a to nejen proti Red Bulu. Mohl to být např. Williams nebo McLaren. Podle mě je zdravé mít vyrovnanější startovní pole. FIA má v rámci pravidel ekvalizační mechanizmy a měli by se na ně asi podívat.“
„Mercedes však odvedl skvělou práci. Mají dobré auto, fantastický motor a dva velice dobré jezdce. Problém je jen v tom, že jejich náskok je příliš velký a takto se startovní pole rozdělí až do tří částí. Pro F1 to není příliš dobré,“ konstatoval Horner, jehož slova totálně zaskočila sportovního ředitele Mercedesu.
Horner dodal, že Red Bul je na tom hůře, než byl na konci loňské sezóny v Abú Dhabí. „A to jak po stránce výkonu, tak po stránce jízdních vlastností. Dokud Renault problémy nepochopí, nemůžeme nic dělat. Musíme hodně zapracovat na testovacích stanovištích. Během tohoto víkendu jsme měli dvě poruchy motoru a jednu dokonce již po pěti kolech. Kromě toho máme problémy s ovládáním jednotky. Takovýto vstup do sezóny si Renault přece nemůže dovolit,“ sdělil Christian Horner.