Hockenheim: Rene Rast a Kelvin van der Linde šampiony ADAC-GT-Masters

Hockenheim: Rene Rast a Kelvin van der Linde šampiony ADAC-GT-Masters

Kalkulovanou jízdou a s notnou dávnou štěstí se Němec Rene Rast a Jihoafričan Kelvin van der Linde stali již v sobotu mistry německého šampionátu GT. Jezdcům stáje Abt-Prosperia-Audi přitom stačilo desáté místo v předposledním závodě, jejich velký soupeř, Nizozemec Jaap van Lagen totiž po penalizaci nebodoval vůbec. Oba závěrečné závody mistrovství vyhráli Anreas Wirth s Danielem Keilwitzem na Callaway Corvette.

Do posledního víkendu povedeného ADAC-GT-Masters nastoupili jezdci Christiana Abta, zkušený Rene Rast a mlaďoučký Kelvin van der Linde, jako velcí favorité. Stačilo dojet před pronásledovatelem Van Lagenem (Schuetz-Porsche) a titul by patřil jim. V sobotu se na ně slunce smálo opravdu nejvíc, i když to začátkem závodu tak nevypadalo. Z pole-position se vedení ujal Luca Ludwig, syn legendárního Klause Ludwiga na mercedesu stáje Zakspeed. Při výměnách Ludwig dokázal vůz předat kolegovi Haraldovi Schlegelmilchovi s minimálním náskokem, který debutující Lotyšec ovšem nedokázal ubránit: krátce před cílem před sebe musel pustit silně finišující posádku Wirth/Keilwitz, která si dojela pro zasloužené vítzěství. O to je mohl připravit snad jen rychlý porsche Jaapa van Lagena, který vůz převzal od  kolegy Engelharta na třetím místě. O titul bojující Nizozemec ovšem opustil boxy o 0,4 desetiny dříve, než dovoleno a proto byl penalizován další návštěvou boxové uličky. Cesta k titulu tím byla volná pro Charouzova kolegu z Le Mans, Reného Rasta a osmnáctiletého Kelvina van der Lindeho. Jejich Audi R8 tentokrát kupodivu nedokázal bojovat o přední pozice, desáté místo v tomto případě ovšem také bohatě stačilo.

Vůz Tomáše Engeho v sobotu vyrazil po nepovedené kvalifikaci kolegy Von Thurn und Taxise až z chvostu pole. V závodu měl – mimo jiné – starý problém s rozjezdem z boxů a byl klasifikován jen jako poslední.

„Tenhle Chevrolet Camaro v zásadě nemá potenciál ostatních, ale v projektu budeme pokračovat. Když se do něčeho dám, tak u toho zůstanu tak dlouho, dokud to nemá úspěch,“ poskytl vyhlídku na rok 2015 Engeho šéf týmu Hans Reiter. Na nedělní závěr sezony hleděl technik z bavorského Kirchanschoeringu s nadějí: „Tomáš auto postavil na čtrnáctou startovní pozici a možná, že to bude stačit na body.“ Reiter měl pravdu. Enge předal bezchybnou jízdou 25 minut před koncem závodu černý camaro Thurn und Taxisovi na jedenáctém místě a dobře naladěný šlechtic využil několika chyb soupeřů k tomu, aby závod dokončil na uspokojivé osmé pozici.

Tak jako v sobotu vyhrál Daniel Keilwitz, jednalo se o šesté vítězství bývalého šampiona. Novopečení mistři Rast/Van der Linde dojeli čtvrtí.

V rámci ADAC-weekendu ale nenastoupily jen atraktivní vozy GT. Také německá formule 3 absolvovala poslední podik sezony, o mistrovi Markusovi Pommerovi ovšem bylo již před Hockenheimem rozhodnuto. Stejně tak tomu bylo i ve formuli-ADAC, kde se mistrem roku 2014 stal Dán Mikkel Jensen. Oba šampionáty měly na startu pouze dva tucty monopostů. Ještě hůře na tom je mistrovství EuroV8Series. Jakási italská odnož DTM hostovala v Německu s deseti vozy. Čech Tomáš Kostka z týmu Audi Italia si dojel pro titul vicemistra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sdílejte na:
Zavřít