
Minulý víkend vzkřísili organizátoři kolem Bavoráka Achima Althammera jeden z nejpopulárnějších evropských kopců a pořádali na něm poprvé svou soutěž pro historické vozy, Edelweis Bergpreis – Rossfeldrennem. Debut podniku v horách nad letoviskem Berchtesgaden byl ze všech hledisek tak vydařený, že se Rossfeld s velkou jistotou od letoška zařadil mezi anuální stálice historického sportu.
Fandové se při tom mohli těšit velkému zájmu automobilek. Audi, Mercedes a Porsche vyslaly do Berchtesgadenu svou créme-de-la-créme co se vozů a jezdců týče. Také majetní soukromníci oprášili své klenoty a do kopce Rossfeld se tedy po 40 letech znovu hnali rakety jako Abarth 2000, De Tomaso Pantera, Alfa Bertone GT, Porsche 911S, Lancia Fulvia, Mercedes SSK, Austro Daimler, Glas 1300GT, BMW 2800CS, Kaimann FV, NSU TT nebo Alpine A110.
Za jejich volanty se při tom snažili absolutní velikáni. Bývalý mistr světa rallye, a dle mnohých expertů nejlepší závodní jezdec všech dob, Walter Roehrl usedl do monstra Audi E2, se kterým roku 1987 vyhrál na pověstném Pikes Peaku. Za sportovní oddělení týmu z Ingolstadtu k tomu nastoupil i jeho bývalý ředitel Dieter Basche a rallye-hvězda Harald Demuth. Hans Herrmann nesměl chybět v jednom z početných vozů Porsche z muzea Zuffenhausenské značky. Jeho týmoví kolegové při tom byli známý allrounder Eberhard Mahle, vítěz Le Mans Juergen Barth a Dr. Markova dvojka z Le Mans, Rakušan Rudi Lins. Za Mercedes nastoupili Karl Wendlinger, Jochen Mass a Dieter Quester. BMW vyslalo do kopce Rossfeld Prince Leopolda von Bayern a bývalou hvězdu DTM Marca Hessela.
150 vozů mělo úkolem zajet dvě měřené jízdy v pokud možno identickém čase. Většina jezdců ovšem toto hodnocení nebralo vážně a raději zkusilo jet co nejrychleji – pokud to relativně špatná viditelnost v mlze dovolila.
Altenhammerovým velkým vzorem je podnik Lorda Marche v Goodwoodu. Hned napoprvé se mu podařilo pořádat event, který se asi stane každoročním „must“ pro každého fandu v jižním Německu a Rakousku.
Foto: Roman Klemm