
13. listopadu se zapíše do historie jako den první Velké ceny Formule E – první motorsportové závodní série s čistě elektrickým pohonem. První závod, ačkoliv poznamenaný několika porodními bolestmi, přinesl vyrovnané napínavé závodění s dramatickým vyvrcholením, po kterém získal vítězství Lucas di Grassi ve voze týmu Audi Sport Abt.
Nico Prost vedl většinu závodu, ale po výměně vozů a zvláště v posledních pěti kolech musel odolávat velkému nátlaku rychlého Nicka Heidfelda, který předvedl bleskovou výměnu vozů a vynořil se na druhém místě. Německý závodník kdysi závodící ve Formuli 1 zaútočil na rovince před poslední zatáčkou závodu. Najel si na vnitřní stopu, ale Prost strhl řízení doleva, aby se bránil. Místo toho však narazil do Heidfelda, kterého kontakt poslal do velkého střetu s bariérami a plotem. Bezpečnost vozů Formule E se však projevila a Heidfeld se ze svého roztřískaného vozu Venturi dostal nezraněn. Naštvaný Heidfeld pak doběhl Prosta odcházejícího do boxů, aby si to s ním vyříkal.
Z nehody těžil Lucas di Grassi, který do cíle dojel jako první a získal první vítězství v historii Formule E s týmem Audi Sport Abt.
Prost, který startoval z pole-position, si udržel své vedení, ale celé pole bylo po startu pěkně těsné. Franck Montagny předvedl agresivní útok na svého týmového kolegu v týmu Andretti Charlese Pica, které se jen těsně vyhnul vnější zdi.
O něco dále vzadu Bruno Senna musel odstoupit ze závodu kvůli kontaktu s Takumou Satem, což způsobilo výjezd elektrického Safety Caru.
Montagny byl rychlý i po restartu závodu, kdy předjel Jaimeho Alguersuariho, před kterého se vzápětí dostal i Sam Bird, jeho týmový kolega.
Prost pokračoval ve vedení závodu před Lucasem di Grassim a Danielem Abtem, zatímco Montagny se vyšplhal na čtvrté místo po předjetí Karuna Chandhoka.
Většina vozů na čele zastavila pro povinnou výměnu vozů ve čtrnáctém kole z pětadvaceti. Zde se projevila jistá komičnost v podobě zběsilého vylézání pilotů z vozů a nasedání do druhých, přičemž zbytek týmu kolem nich trošku panikaří a poutá je do sedaček a nasazuje volanty. Nicméně výměnu zvládl perfektně Nic Heidfeld, který z boxové uličky vyjel na druhém místě před di Grassim a Montagnem, za Nicem Prostem.
Rychlý Heidfeld postupně stáhl náskok Prosta asi na půl sekundy v posledních dvou kolech, ale nedostal šanci k předjetí. Heidfeld si ale Prosta pěkně držel v posledním kola a na rovince před poslední zatáčkou se rozhodl pro předjetí a najel do vnitřní závodní stopy. Poté však došlo ke kontaktu, který způsobil spektakulární kolizi, která přinesla vítězství di Grassimu.
Druhé místo získal Montagny, zatímco Daniel Abt, týmový kolega di Grassiho, se propadl na desáté místo poté, co ignoroval penalizaci průjezdem boxy. Na třetí místo se tedy dost Sam Bird.
Jarno Trulli nebyl schopen odstartovat do závodu kvůli technickým problémům.
Do závodu odstartovali i dvě ženy – Katherine Legge a Michela Cerruti, avšak ani jedna se do prvních osmi nedostala a v závodě moc vidět nebyly.
Po závodě FIA začala vyšetřovat nehodu mezi Prostem a Heidfeldem. Prost uvedl, že pouze začal zatáčet do poslední zatáčky (která však byla ještě o kousek dál) a Heidfelda si nevšiml. Sami to můžete posoudit ve videu. Heidfeld uvedl pouze, že je OK, a že takové věci se při závodění stávají.
Vítěz Lucas di Grassi, si postěžoval, že takovýmto stylem vyhrát nechtěl. Uznal, že jeho strategie nebyla tak dobrá, ale že se cítí šťastný.
Velkou diskutovanou věcí byl i takzvaný FanBoost – snaha FIA přilákat diváky skrze hlasování pro svého oblíbeného pilota. Ten, který dostane nejvíce hlasů, pak v závodě na pár sekund obdrží možnost využití většího výkonu. V dnešním závodě však nebylo vůbec poznat, že někdo nějaký FanBoost měl. Obavy o znevýhodnění některých méně „oblíbených“ pilotů se tak nevyplnily.
Druhý závod z deseti – Putrajaya ePrix v Malajsii – se pojede 22. listopadu 2014.
Všechny detaily o Formuli E můžete naleznout na oficiálních stránkách www.fiaformulae.com.