Finále BossGP v Dijonu: Zwartův spolehlivý Jaguar a Gerstlův křehký Toro Rosso

Finále BossGP v Dijonu: Zwartův spolehlivý Jaguar a Gerstlův křehký Toro Rosso

Měsíc po podniku v Brně absolvoval seriál BossGP poslední dva závody sezony.
V kvalifikaci se dle očekávání prosadil Rakušan Ingo Gerstl na jeho Toro Rosso STR1-F1. Poměrně malý tým TopSpeed ze Salzburgu při tom překvapil svým profesionálním přístupem (ani kolem moderní F-jedničky se tedy nemusí točit stovka techniků) a sám Gerstl udivil pozorovatele průměrem 219,2 km/h na kolo. Circuit de Dijon tedy není jen krásný, je i neuvěřitelně rychlý!

Jaguar R5-F1 Klaase Zwarta měl na rozjetého Gerstla ztrátu devíti desetin, což Nizozemci nebránilo v sebevědomém výroku: „Zítra pojedu o vítězství.“ Jako třetí následoval rychlý Jakub Smiechowski. Polák tím byl nejrychlejší dobře obsazené frakce vozů Dallara-GP2 a na Gerstla ztrácel jen 2,1 sekundy. Pestré a zdravé pole BossGP mělo obsahovat 24 vozů, na start se jich ale nakonec postavilo jen 23. Didier Sirgue, který chtěl diváky a konkurenty šokovat použitím jen tři roky starého Williamse FW33, sobě a svému týmu zavdal příliš velké sousto: Francouzi jednoduše nebyli sto uvést monopost do chodu a Sirgue se nezmohl ani na jediné kompletní kolo. V Dijonu úplně chyběla výborná česká pilotka GP2, Veronika Cichá.

V sobotním závodě si vedl Gerstl výborně a jeho kvílivý Toro Rosso se z prvního kola vrátil s náskokem 2 sekund na Zwarta. Takto ujížděl svému soupeři i další tři kola, než jeho tempo nevydržela polosa náhonu! Zwart si poté dojel pro neohrožené vítězství. Zajímavěji se vyvíjel boj o další místa na stupínku vítězů: Dallary-GP2 Smiechovského a Ledermaiera si nedarovaly ani metr a ze zadu se na ně tlačil Milavec na Panozu-Indy. V tomto pořadí nakonec dojeli do cíle.

Do nedělního závodu sice nastoupil Sirgueův Williams FW33 (ujel necelá tři kola), zato ovšem chyběl Gerstl. Cesta k vítězství tím byla znovu volná pro Zwarta, který vyhrál před třemi vozy GP2 se Smiechowskim, Ledermaierem a De Planem v kokpitech.

Zwart se tedy mohl těšit nejen z dalšího zlatého poháru, vyhrál zároveň i hodnocení BossGP Open tohoto šampionátu. Smiechowski se stal mistrem hodnocení „Formula“ a Hans Laub si může říkat mistr třídy „Masters“ pro vozy formule Worldseries by Renault.

 

 

 

 

Sdílejte na:
Zavřít