
V letošní sezóně se víc než kdykoliv v minulosti mluví o motorech. Důvodem je skvělá práce, kterou na této části vozu odvedl Mercedes a získal tak velký náskok na své soupeře. Týmy s jinými motory v čele s Red Bullem a Ferrari tak nyní musejí hledat způsoby, jak Mercedes dohnat.
Situace Red Bullu a Ferrari je však v zásadě opačná. Zatímco Red Bull se dosud spoléhal na motory od francouzské automobilky Renault a nyní zvažuje, že si začne stavět vlastní pohonné jednotky, Ferrari si své motory stavělo vždy samo a nyní by mohlo navázat spolupráci s někým jiným.
Ferrari se prý nezajímá o koupi celého motoru jako celku, ale už zahájilo jednání s několika firmami o dodávkách některých součástek. Tuto informaci údajně potvrdil i neznámý člověk uvnitř Ferrari: „Máme své historické partnery, ale nemůžeme se ohlížet jen na tradice, ta nás k titulu nedostane. Něco se musí změnit.“
„Naším hlavním problémem letos bylo turbodmychadlo, které rozhodně nefungovalo tak jak má a ubralo nám hodně výkonu, to je naše největší slabina. Pokud chcete vyhrávat ve formuli 1, tak vaše pohonná jednotka takový problém mít nesmí,“ pokračuje dál utajovaný zdroj.
Týmový ředitel Marco Mattiaci však říká něco trošku jiného: „Nechci ukazovat na žádnou součástku, nebylo by to správné. O čem není pochyb je fakt, že motor Mercedesu pracuje mnohem lépe. Nemůžeme však připustit, aby se inženýři začali obviňovat za to, která součástka je horší.“
Mattiaciho předchůdce u Ferrari Stefano Domenicali tvrdí, že Ferrari čeká po jeho odchodu hodně dlouhá cesta ke zotavení a na titul jen tak nedosáhne: „Už na konci loňské sezóny jsem říkal, že týmy, které budou mít na začátku sezóny náskok, si ho během sezóny udrží. Mercedes má nyní obrovský náskok a nejsem si jistý jestli ho ostatní doženou alespoň v příští sezóně.“