Ferrari trestu za pochybení v boxech unikne

Ferrari trestu za pochybení v boxech unikne

Stewardi se rozhodli neudělit žádný trest v souvislosti s nešťastným vypuštěním Kimiho Räikkönena na trať bez řádně upevněného kola. Jediným trestem pro Ferrari tak zůstává ztráta bodů za poměrně slušně rozjetý závod.

Ferrari se při Finových zastávkách dopustilo chyby hned dvakrát, napoprvé zastávka trvala přes osm vteřin a Räikkönen se propadl až na chvost celého startovního pole. Když už se zdálo, že je chyba odčiněna, přišla druhá chyba v boxech a závod byl definitivně ztracen. Levé zadní kolo nebylo patřičně dotaženo a mistr světa z roku 2007 tak musel ve čtvrté zatáčce odstoupit. Tato chyba připravila Ferrari o slušné páté místo a příjemný přísun deseti bodů do poháru konstruktérů.

Po chybách v boxech většinou kvůli bezpečnosti následuje kromě odstoupení ze závodu také další trest, tomu však Ferrari tentokrát uteče. Technický delegát FIA Jo Bauer totiž zohlednil fakt, že vůz nebyl vyslán na trať ve skutečně nebezpečném stavu. Důležité také bylo, že Ferrari reagovalo velmi rychle a po upozornění jednoho z mechaniků okamžitě zkontrolovalo telemetrii a po konzultaci se samotným jezdcem ihned stáhlo Räikkönena ze závodu.

„Tým nám vysvětlil, že systém, který má monitorovat zastávky v boxech neidentifikoval žádné nebezpečí v momentě, kdy byl vypuštěn z boxů. Ferrari však reagovalo ukázkově a po zjištění problému velmi rychle zkontrolovalo telemetrii a zeptalo se jezdce na jeho pocity. Rychlá reakce tak všechny účastníky závodu ochránila před větším nebezpečím. Z reakce Ferrari by se měli poučit všechny týmy, protože chyby k našemu sportu patří. Stewardi nebudou přijímat žádná další opatření,“ stojí ve zprávě, kterou FIA k tomuto incidentu vydala.

Do garáže se ihned po incidentu vypravil také ředitel týmu Maurizio Arrivabene: „Šel jsem tam všechny v první řadě uklidnit, rozhodně jsem nechtěl, aby někdo začal panikařit, protože jsme v závodě stále měli jedno auto na třetím místě. Zároveň jsem se také ptal konkrétního mechanika, co se stalo a zda mi to může vysvětlit. Hlavně jsem mu, ale řekl, aby se uklidnil, soustředil se a ničeho se neobával, protože je to stále jen sport.“

 Kromě zastávek v boxech ovlivnila Räikkönenův závod negativně také nehoda z první zatáčky závodu. Fin se zde srazil s jedním z nováčků Carlosem Sainzem. Do této nehody, při které došlo hned k několika kontaktům, byl zatažen také Maldonado a Nasr.

„Sainz mě zasáhl do zadního kola, poškozen byl podvozek i pneumatika. Monopost nebyl po této nehodě v pořádku a byl výrazně pomalejší a před první zastávkou jsem kvůli tomu hodně ztrácel. Zasáhl mě také Nasr, ale byl to Saint, kdo celou nehodu způsobil,“ obvinil Räikkönen z nehody nováčka.

Samotný Carlos Sainz následně svou odpovědnost za nehodu přiznal: „Ještě jsem neviděl záznam, ale vím, že jsem do něj jemně narazil. Byl jsem pravděpodobně namotivovaný a start se mi povedl, ale pak jsem bohužel narazil do jednoho z vozů Ferrari. Omlouvám se za to, ale z takových chyb se mohu poučit.“

Sdílejte na:
Zavřít