
Red Bull stále nemá jistotu, že sežene pohonnou jednotku pro příští sezónu a tak musí začít zvažovat varianty, které původně odmítal. Podle Ferrari je dokonce stále otevřená varianta, že Red Bull bude závodit s italskými motory. Nebude to však stejná varianta jakou bude používat Ferrari.
Red Bull je bez smlouvy zajišťující dodávky motorů pro příští sezónu, protože se vedení týmu rozhodlo neprodloužit smlouvu s Renaultem, jehož pohonné jednotky v posledních dvou letech kvalitou neodpovídali sportovním ambicím Rakušanů. Red Bull následně odmítl také nepříliš výhodné nabídky Ferrari a Mercedesu a doufal v dohodu s Hondou. Ta sice o spolupráci s čtyřnásobnými mistry světa stojí, ale proti je McLaren, který má v této oblasti právo veta.
Situace se zdá být poněkud zoufalá a snaží se ji řešit už i vedení FIA. Odchod jednoho z nejúspěšnějších a nejbohatších týmů by byl totiž ranou nejen pro jejich fanoušky, ale také pro celou Formuli 1 a v konečném důsledku také pro celý motorsport. Jean Todt proto tlačí na dodavatele motorů, aby tuto spolupráci znovu zvážili a Ferrari na výzvy reaguje.
Podle jednoho z vysoce postavených manažerů Ferrari Sergia Marchionneho jsou pořád otevřeny dveře k původní dohodě: „Jsme ochotní zásobovat Red Bull našimi motory, ale nebudou stejné, jako ty se kterými bude závodit náš tým. Možnost spolupráce stále diskutujeme, ale už nezbývá mnoho času, takže se Red Bull bude muset brzy rozhodnout, aby měli šanci stihnout předsezónní testování.“
„Uvnitř Ferrari panuje shoda, že můžeme vytvořit zvláštní oddělení, kde umožníme dalším týmům vyvíjet vlastní motor s naší podporou. Naše oddělení může s tímto externím spolupracovat, ale výsledkem rozhodně nebude jeden společný motor, který budou používat všichni. Nemůžeme Red Bullu dovolit, aby si za peníze koupil produkty naší práce, kterou oni neodvedli,“ vysvětluje Marchionne.
„Věřím, že možnost porážet v příštím roce Mercedes není pouze náš sen, ale bude to realita. Mým cílem je dostat se příští rok na špičku a pak můžeme začít získávat peníze prostřednictvím sdílení našich technologií s ostatními týmy. Jsem ochotný poodhalit ostatním část našich postupů, které jsou součástí naší DNA, ale nebudu s ostatními sdílet naše motory,“ upřesňuje Marchionne.