Ferrari chtělo kompaktní motor

Ferrari chtělo kompaktní motor

Luca Marmorini, bývalý šéf vývoje motoru Ferrari, zkritizoval svůj bývalý tým za rozhodnutí postavit menší pohonnou jednotku než Mercedes a Renault, protože tým si myslel, že menší motor by jim zlepšil aerodynamiku, což by nahradilo chybějící koňské síly.

Marmorini dohlížel na vývojový program letošních motorů, ale po reorganizaci týmu v červenci byl donucen opustit tým. Během rozhovoru pro italské novináře odhalil, že rozhodnutí o menším motoru má na vinně vrchní návrhář Ferrari Nikolas Tombazis, který ho ujišťoval o tom, že menší motor zlepší aerodynamiku a plně vynahradí jakoukoliv ztracenou sílu, danou menším motorem.

„Se svými kolegy jsme vymysleli pohonnou jednotku, která byla menší než ty Mercedesu a Renaultu, protože jsme o to byli požádání manažerem projektu, panem Tombazisem.“

„Řekl, že chce velmi kompaktní pohonnou jednotku s malými chladiči, protože ztráta síly bude vykompensována lepším aerodynamickým řešením, které nám garantuje výhodu nad Mercedesy a Renaulty.“

„Teoreticky by to tak mělo být, avšak když jsme byli konfrontováni soupeři, ta síla prostě chyběla a aerodynamika jí nedokázala nahradit.“

Odhalil také, že se o problému pokusil říct Marcovi Mattiaccimu, novému šéfovi týmu, ale že se během tří měsíců v jednom týmu bavili pouze dvakrát.

„Rád bych Mattiaccimu vysvětlil, kde byl ten problém, ale během tří měsíců jsme si vyměnili pouze pár slov. Viděli jsme se dvakrát, poprvé během jeho příchodu do týmu a podruhé, když mi dával dopis potvrzující moje vyhození.“

Sdílejte na:
Zavřít