Ecclestone: V6 by mohly odlákat fanoušky

Ecclestone: V6 by mohly odlákat fanoušky

Bernie Ecclestone znovu vyjádřil obavy nad přechodem na šestiválcové turbomotory.

Letošní sezona je poslední, ve které se budou využívat motory V8 s obsahem 2.4 litru. Kvůli menší spotřebě příští rok královna motorsportu přejde na úsporné a „zelené“ motory pouze se šesti válci o obsahu 1.6 litru s turbem. Příští sezona se tak považuje za začátek nové éry F1, protože s příchodem nových motorů téměř nic nezůstane tak, jak bylo.

Ecclestone už dlouho vyjadřuje svou nespokojenost a teď k tomu přidal obavy o odstrašení výrobců, pokud se přechod nepovede jak se plánovalo.

„Problém je, že výrobci motorů utratili už mnoho peněz na vývoj V6 motorů,“ říká Ecclestone. „A pokud se něco pokazí, budou jich muset utratit ještě mnohem více. A pokud se tak stane, výrobci udělají to, co výrobci dělají – když to nebude fungovat, přestanou s tím.“

Během historie F1 se používaly i V12 motory, jako třeba tento od Ferrari z roku 1995.

Další z obav Bernieho je, že nové motory nebudou vydávat stejný zvuk, jako současné V8, což fanoušky okrade o část show.

„Byl jsem v továrně u Ferrari a slyšel jsem běžet motor, se kterým jezdí letos i ten, který postavili na příští rok. Byl tam se mnou i Jean Todt a přiznal, že motory nezní stejně, ale řekl, že to nevadí, protože televizní diváci to stejně nepoznají,“ naříká Ecclestone. „Je tu ale nebezpečí, že to odláká lidi od navštěvování závodů, myslím, že je to naprosto reálné. Lidé mají rádi zvuk, jaký máme teď.“

V tomto videu si můžete poslechnout, jak se zvuk formulí měnil za posledních 22 let.

Bernie Ecclestone už s tím však nic nemůže udělat, ať je sebemocnější. Pravidla a specifikace už byly schváleny, takže je jisté, že Formule 1 se definitivně loučí s motory V8.

Bernie Ecclestone se ale nevzdává naděje: „Třeba je můžou udělat tak, aby zněly stejně jako současné motory.“

Sdílejte na:
Zavřít