DTM v Rakousku: po chaotickém závodě na Red Bull Ringu se smáli pouze u BMW.

DTM v Rakousku: po chaotickém závodě na Red Bull Ringu se smáli pouze u BMW.

Ani tak profesionalní šampionát, jakým je bezesport DTM, se v zápalu boje nevyvaruje hrubým chybám. Ve vedru na Red Bull Ringu chybovali jak sportovní komisaři, tak i stratégové u zídky boxů a jezdci. Jen u BMW zachovali v každém okamžiku chladnou hlavu. Mnichovští nejen že do puntíku využili čtyřnásobným vítězstvím totální selhání konkurence, dokonce ji ještě pokořili aplikací brutální týmové režie. Sportovní rozhodnutí na dráze dostalo na Red Bull Ringu bohužel jen vedlejší roli.

A při tom všechno tak pěkně začalo: na Red Bull Ring přišlo za krásného letního počasí přes 50.000 fandů a DTM prezentovala v sobotu kvalifikaci, která dělala apetit na nedělní závod. Prvních šest se vešlo v pořadí Rob Wickens (mercedes), Timo Glock (BMW), Marco Wittmann (BMW), Augusto Farfus (BMW), Pascal Wehrlein (mercedes) a Jamie Geen (audi) do 91 tisícin sekundy!

Poleman Wickens reagoval na startu ze všech nejlépe a ujal se vedení před Glockem a Farfusem, zatímco lídr celkového vedení Wittmann zaspal a propadl se na sedmou pozici. V příštích kolech se rozvinul pěkný boj o první místo a Farfus se dostal před dobře bránícího Wickense až po výměně pneumatik. V tom ale začal celý chaos: pevně sevřené klubko několika vozů fasovalo nové obutí ve stejném kole a zvláště v případě Pascala Wehrleina tým mercedesu vypustil svůj vůz zpět do boxové uličky právě, když se zezadu blížil soupeř – dopustil se tedy nebezpečného vyjetí (unsafe release), které se právem trestá. Komisaři si ale spletli Wehrleinův zlato-černý vůz s tmavým mercedesem Wickense a vyzvali nešťastného Kanaďana aby trest nastoupil. Tým se chtěl odvolat proti něřemu, proti čemu se odvolat nedá a jezdce o penalizaci neinformoval. Wickens dokonce atakoval Farfuse a po srážce ho předjel, jen aby tři kola později obdržel černou vlajku diskvalifikace.

V čele ale najednou byl někdo, s kým nikdo nepočítal: nenápadně jedoucí Jamie Green zůstal na rychlých, měkkých pneumatikách déle, než ostatní. Jak se ukázalo, příliš dlouho! Následovaly další dohady a další trest: Green musel znovu pomalu projet boxy a i jeho sen o vítězství se rozplynul.

Těmto chybám se mohli u BMW jen a jen smát. Bavorské kvarteto Farfus-Glock-Wittmann-Tomczyk se najednou ocitlo nikým nerušeno na prvních čtyřech místech. Vedení týmu zde ani sekundu neváhalo (když už fraška, tak pořádná) a poručilo svý jezdcům, aby „se seřadili“ v ohledu na celkovou klasifikaci šampionátu: poslušní Glock a Farfus tedy před sebe pustili mlaďoučkého shooting-stara Wittmanna a ten si bez boje dojel pro třetí vítězství sezony. Několikanásobná týmový režie krátce po poločase sezony!

Co umí mnichovští, to dovedou v Ingolstadtu také a Green musel několik metrů před cílem na sedmé místo pustit Ekstroema. „Závod“, jak má být – a to na v tomto ohledu „historickém dějišti“ (pamatujete kauzu Barrichello-Schumacher u Ferrari?). DTM v Rakousku dokázala, že má potenciál, předvést velkou show. Komplikované předpisy, při jejichž interpretaci ztrácí přehled i profesionelní komisaři a stratégové a k tomu nekompromisní týmová režie čtyři závody před koncem sezony, to ovšem sebelepší show promění v dokonalou frašku.   

 

Výsledek šestého závodu DTM 2014 na Red Bull Ringu:

1. Marco Wittmann   (Něm.)       RMG BMW         1h08m23.185s
2. Augusto Farfus (Bra.)         RBM BMW         +3.298s    
3. Timo Glock    (Něm.)          MTEK BMW        +5.391s    
4. Martin Tomczyk (Něm.)         Schnitzer BMW   +6.237s    
5. Timo Scheider   (Něm.)        Phoenix Audi    +6.666s    
6. Adrien Tambay  (Fr.)         Abt Audi        +12.213s   
7. Mattias Ekström  (Švé.)       Abt Audi       +14.046s   
8. Jamie Green   (Brit.)          Rosberg Audi  +14.456s   
9. Christian Vietoris (Něm.)     HWA Mercedes   +15.224s   
10. Bruno Spengler   (Kan.)       Schnitzer BMW +15.782s
 
Celkový stav šampionátu:
1. Marco Wittmann        95 b.
2. Mattias Ekstroem      56 b.
3. Bruno Spengler        42 b.
4. Edoardo Mortara       41 b.
5. Adrien Tambay         36 b.  

 

 

 

 

 

 

 

Sdílejte na:
Zavřít