DTM na Red Bull Ringu: horké hlavy v rakouském dešti

DTM na Red Bull Ringu: horké hlavy v rakouském dešti

První místa v obou závodech DTM na Red Bull Ringu sice patřila jezdcům značky Audi, hlášky médií ale ovládla především nehoda z posledního kola druhého závodu mezi jezdci bojujících o zbývající body.

Po nevysvětlitelné dominaci značky BMW v Zandvoortu se DTM při svém devátém závodě na Red Bull-Ringu vrátila k normalitě: nejrychlejší sobotní kvalifikace byl podruhé ve své kariéře Edoardo Mortara (Audi) před značkovým kolegou Jamie Greenem a a Mercedesy Wehrleina a di Resty. Jediné domácí „eso“ v poli, Lucas Auer zajel jen poslední čas.

Mortara předvedl nervozní start na pokraji legality a ztratil v první zatáčce vedení vůči Greenovi. Za nimi se seřadili Wehrlein, di Resta, Vietoris a nejlepší pilot BMW, Spengler. Oranžové Audině lídra se ovšem již ve druhém kole rozbilo řazení, což znamenalo pro Greena konec závodu a z toho plynoucí ztrátu prvního místa v celkové tabulce.

Mortara kupodivu nebyl za svůj start penalizován a v průběhu závodu šikovně držel 3sekundový náskok na Wehrleina až do cíle. Třetí di Resta měl na druhého ještě větší ztrátu. O zábavu fandů se tedy musela postarat sevřená skupina za nimi, která dojela po Ekstroemově pěkné akci vůči Farfusovi v posledním kole, v pořadí Vietoris, Ekstroem, Farfus.   

Mercedesův chráněnec Pascal Wehrlein tímto výsledkem převzal první místo v tabulce a je tím historicky nejmladším lídrem historie tohoto mistrovství.

V neděli celý den pršelo a pole-position si za takových podmínek zajistil „rallyeman“ Markus Ekstroem před dalším Audi Rockenfellera. Za nimi číhaly na startu Mercedesy Paffetta a Wehrleina.

Do desátého závody sezony vyrazili „nejlepší jezdci cestovních vozů světa“ v turistickém tempu za Safety Carem. Po pěti kolech využil zkušený Ekstroem na výbornou situace a z prvního ostrého kola se vrátil s náskokem 2,6 na druhého Rockenfellera.

Pascal Wehrlein se v dešti očividně vůbec necítil dobře v osmém kole byl poprvé mimo trať. Stejnou chybu zopakoval i o 4 okruhy později – o místo na stupínku vítězů tedy nejel.

Ve druhé polovině závodu se zdálo, že rozjetý Gary Paffett možná ohrozí Ekstroemovo vítězství – opravdu se to ale jen zdálo: „Jel jsem sice rychle, ale ne úplně na 100 procent. Když se mi Gary přiblížil na 2,5 sekundy, tak jsem trochu přidal a ukázal mu, že ho mám v hrsti“, smál se v cíli vítězný Švéd, zatímco Rockenfeller „doprovodil“ do cíle na třetí místo Mortaru – čímž bychom byli u nechutného tématu „značkové režie“, které pokazilo již nejeden závod DTM: Mercedes se zase jednou snažil „dotlačit pomocí ostatních“ Wehrleina k více bodům. Na P7 mu tentokrát měl proti Timo Scheiderovi (Audi) pomoci Robert Wickens, což Kanaďan všemi možnými triky před zatáčkou Remus a i za ní (dokonce na rovince Scheiderovi před nosem přibrzdil) dobře provedl. Scheidera a vedení Audi to pochopitelně rozzuřilo – bývalý mistr (na kterého někdo rádiem křičel  „Vystrč ho z trati!“) v příští zatáčce brzdil „trochu později“, trkl do Wickense, ten v dominovém efektu vrazil do Wehrleina – a oba Mercedesy se roztočily do štěrku, kde zůstaly viset! Opravdu až komicky „povedené“!

DTM teď ovšem má svůj „skandál“. Pokrytec Toto Wolff (šéf Mercedesu) hned žádal, aby „ten kdo dal ten povel rádiem již nikdy nebyl puštěn na závodní dráhu“. To ovšem nevěděl, že to vedoucí Audi, dr. Ulrich „vezme na sebe“! „Jsem racer a prostě mi to tak vyklouzlo,“ snažil se Rakušan trapnou situaci urovnat. Klidný zůstal vlastně jen Scheider „Vypadalo to blbě, ale vědomě jsem do nikoho nenarazil. Když se podívají na data telemetrie, tak uvidí, že jsem brzdil tam, kde jsem brzdil vždy. Jen Mercedesy přede mnou chtěly hájit své pozice a brzdily příliš brzy. Nemám se čeho obávat!“ To se ale mýlil: vedení závodu ho diskvalifikovalo a bude se dokonce muset hájit před tribunálem sportovního svazu.

Ať už je to tak nebo tak: k příštímu závodu do Moskvy pocestuje Ekstroem coby nový lídr tabulky a sterilní DTM, o kterou veřejnost začala ztrácet zájem, je teď zase silněji zastoupena v médiích…   

Výsledek sobotního závodu:

1 Edoardo Mortara Abt Audi 41m41.536s
2 Pascal Wehrlein HWA Mercedes 1.792s
3 Paul Di Resta HWA Mercedes 11.200s
4 Christian Vietoris HWA Mercedes 17.958s
5 Mattias Ekstrom Abt Audi 19.300s
6 Augusto Farfus RBM BMW 19.902s
7 Gary Paffett ART Mercedes 23.272s
8 Mike Rockenfeller Phoenix Audi 23.534s
9 Marco Wittmann RMG BMW 29.879s
10 Adrien Tambay Abt Audi 30.368s

 

Výsledek nedělního závodu:

1 Mattias Ekstrom Abt Audi 1h01m47.136s
2 Gary Paffett ART Mercedes 4.334s
3 Edoardo Mortara Abt Audi 23.555s
4 Mike Rockenfeller Phoenix Audi 25.445s
5 Nico Muller Rosberg Audi 29.964s
6 Timo Scheider Phoenix Audi 41.946s – diskvalifikován
7 Lucas Auer ART Mercedes 43.726s
8 Maximilian Gotz Mucke Mercedes 44.620s
9 Christian Vietoris HWA Mercedes 1m00.668s
10 Paul Di Resta HWA Mercedes 1m01.506s

 

Sdílejte na:
Zavřít