
Jezdci Mercedesu Pascal Wehrlein (v sobotu) a jeho značkový kolega Robert Wickens (v neděli) ovládli oba závody Deutsche Tourenwagen Masters na Norisringu. Průběh obou jízd byl ovšem ze sportovního hlediska více, než podivný.
Po odřeknutí velké ceny Německa formule 1 je podnik DTM na Norisringu definitivně nejdůležitějším automobilovým silničním podnikem v Německu. Zaplněné tribuny znovu potvrdily, že se práce pořádajícího MCN vyplatila – jen ze sportovního hlediska byl víkend v Norimberku do velké míry zradou na platícím fandovi.
Sobota: Wehrleinův risk se vyplatil
A při tom tu bylo ono nevyzpitatelné červnové počasí roku 2015, které v zásadě připravilo výborné předpoklady pro napínavou podívanou. Kvalifikace pro sobotní závod se konala na pomalu osychající trati a skončila těsným triumfem bývalého pilota GP2 Christiana Vietorise na Mercedesu týmu HWA. Jen 39 tisícin za ním se kvalifikoval letos doposud nepříliš úspěšný značkový kolega Gary Paffett z týmu ART. Jen o osm tisícin pomalejší byl Jamie Green (Rosberg-Audi). Britovi následovali další dva HWA-Mercedesy Paula di Resty a Pascala Wehrleina. Vozy BMW znovu patřily mezi poražené, nejlepší z nich, Farfus, směl startovat jen ze šesté pozice.
Také pro odpolední závod si počasí připravilo stejnou, slibnou dramaturgii: start za mokra a osychající trať. Poleman Vietoris vsadil samozřejmě na pneumatiky se vzorkem, našli se ovšem hazardéři, kteří si troufli do mokra na slickách. Kdo z nich přestál bez úhony první kola, ten měl vyhráno: zvláště dobře si v tomto ohledu vedl mladý testman Mercedesu F1, Pascal Wehrlein. Poločernoch udržel svůj vůz v kritickém období na trati, ušetřil si tak jednu zastávku v boxech a když se pole znovu srovnalo – ocitl se ve vedení! Zde ovšem soutěžení v DTM jaksi přestalo. I když byli soupeři Wickens, Paffett a Vietoris bezprostředně ve Wehrleinově závětří, nedělo se ohledně pořadí tohoto kvarteta značky Mercedes nic… Všichni poslušně následovali očividnému „zákazu závodit“ a pozorovatelé se jen bezmocně mohli ptát, nač DTM zavedla pomůcky á-la DRS. Fandové tím ve druhé polovině závodu přišli o velký závod, což se jezdci Mercedesu ani nesnažili maskovat: „Nechtěli jsme si navzájem ublížit a ohrozit tak úspěch značky.“ Tak tohle jsou tedy „automobilové závody“ dle představ vedení Mercedesu…
Od konkurence Audi se tentokrát neměly vozy z Untertuerkheimu čeho obávat. Nejlepší z nich, Jamie Green dojel až za BMW Spenglera a Tomczyka jako sedmý, přičemž Spengler a Tomczyk slavili svůj bledý výkon jako poloviční vítězství.
Neděle: Wickens opět vítězem na Norisringu
Povětrnostní podmínky se v neděli změnily k lepšímu a s návratem slunce se jakoby navrátila i konkurenceschopnost BMW. Alespoň v osobě Bruna Spenglera, který si s náskokem 4 tisícin zajistil první pole-position sezony před Mercedesy Vietorise, Wickense, Auera a Wehrleina, mezi které se dokázal vtěsnat jen Audi čtvrtého Ekstroema.
Spengler se na startu nenechal překvapit a po průjezdu první kritickou vlásenkou vedl před Wickensem, Vietorisem a Auerem na Mercedesech. Bývalý mistr ovšem nedokázal trojcípé hvězdy dlouho držet za sebou. Krajan Wickens, Vietoris, za nepravidelnost při startu později penalizovaný Auer a dokonce i Ekstroem na Audi se dostali před něj ještě před zastávkami v boxech.
Druhá polovina závodu se opět vyvinula v demonstraci převahy Mercedesu se silným nádechem „domluveného výsledku“. Robert Wickens si neohroženě a zcela zaslouženě zopakoval své Norimberské vítězství z roku 2014 před Vietorisem. Dále za nimi ovšem opět zavládla týmová režie namísto racingu: Paul di Resta před sebe musel na páté místo pustit nového miláčka Mercedesu Wehrleina, který je zjevně nasazen na titul (a poté na postup do F1?). „Škoda, že zde nevidíme opravdu závodit i vozy stejné značky mezi sebou – ale takové to prostě je,“ shrnul bývalý sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug. V DTM se prostě závodí jen, když o pozice bojují vozy rozličných značek. Jaký potenciál tato série opravdu má, ukázal především krásný souboj „bok po boku“ o třetí místo mezi Spenglerem a Ekstroemem.
Výsledek sobotního závodu
1 | Pascal Wehrlein | HWA | Mercedes | 41m02.170s |
2 | Robert Wickens | HWA | Mercedes | 0.356s |
3 | Gary Paffett | ART | Mercedes | 0.742s |
4 | Christian Vietoris | HWA | Mercedes | 1.362s |
5 | Bruno Spengler | MTEK | BMW | 2.784s |
6 | Martin Tomczyk | Schnitzer | BMW | 4.902s |
7 | Jamie Green | Rosberg | Audi | 5.279s |
8 | Augusto Farfus | RBM | BMW | 8.572s |
9 | Marco Wittmann | RMG | BMW | 8.943s |
10 | Daniel Juncadella | Mucke | Mercedes | 9.262s |
Výsledek nedělního závodu
1 | Robert Wickens | HWA | Mercedes | 1h01m35.767s |
2 | Christian Vietoris | HWA | Mercedes | 7.239s |
3 | Bruno Spengler | MTEK | BMW | 10.975s |
4 | Mattias Ekstroem | Abt | Audi | 11.595s |
5 | Pascal Wehrlein | HWA | Mercedes | 14.956s |
6 | Paul Di Resta | HWA | Mercedes | 15.378s |
7 | Gary Paffett | ART | Mercedes | 16.098s |
8 | Daniel Juncadella | Mucke | Mercedes | 17.489s |
9 | Lucas Auer | ART | Mercedes | 32.871s |
10 | Maxime Martin | RMG | BMW | 34.605s |