Druhý trénink na VC Maďarska

Druhý trénink na VC Maďarska

Živý přenos druhého tréninku na Velkou cenu Maďarska na Hungaroringu.

Vítejte u živého přenosu ke druhému tréninku na Velkou cenu Maďarska. První trénink zajel nejrychleji Sebastian Vettel navzdory problémům s brzdami, na druhé místo se zařadil jeho týmový kolega Mark Webber a na třetím místě se umístil Kimi Räikkönen s Lotusem, který během tréninku trpěl několika problémy. Nejdříve měl malý požár v airboxu, poté mu začalo unikat pití do kokpitu a ke konci tréninku utrpěl pomalou punkturu pneumatiky.

V Maďarsku nám vládnou velmi horké teploty. Trať dosahuje teplot okolo 45°C a vzduch dosahuje teploty až 30°C. V prvním tréninku jsme byli svědky rychlého zlepšování povrchu trati, které byla zaprášená a klouzavá, ke konci tréninku se však povrch pogumoval a časy se začaly rychle zlepšovat. I po zbytek víkendu můžeme očekávat zrychlování.

Piloti se v Maďarsku rádi dostanou pryč se svých kombinéz, ve kterých musí být slušné horko (obrázek: Lotus F1 Team)

Hlavní tribuna před začátkem druhého tréninku (obrázek: Lotus F1 Team)

Během pauzy mezi tréninky se trošku zvýšila rychlost větru na hlavní rovince. Zbytek okruhu je níže a není to tam tolik znát.

Testovací pilot Lotusu David Valsecchi během rozhovoru pro televizní stanici Sky.

1:30 – Zelená světla, máme před sebou hodinku a půl potencionální zábavy. Na konci boxové rovinky zastavil Max Chilton pro simulaci startu. Úspěšně.

1:28 – Chilton zde dnes jede poprvé, v prvním tréninku ho nahradil Gonzales. Během přestávky se snížila teplota trati na 39°C. Přes okruh se nyní pohybuje mrak, který okruh částečně stíní.

1:26 – Chilton zajíždí první měřené kolo. Mercedes má v otvoru pro chlazení na nosu vozu malé zařízení, o kterém se během prvního tréninku diskutovalo, k čemu slouží. Tým poté prozradil, že se jedná o teplotní senzor.

1:26 – Ricciardo najíždí do měřeného kola, první měřené kolo Chiltona mělo hodnotu 1:29.373.

1:25 – Bianchi je pomalejší o dvě sekundy, Bottas jde na první místo s 1:25.622. Druhý je Ricciardo o desetinu pomalejší.

1:24 – Většina vozů je nyní na trati. Mezi výjimky patří například obě Ferrari.

1:23 – Maldonado jde na první místo o dvě desetiny. Všichni na trati mají obutou středně tvrdou směs pneumatik.

1:22 – Trať je stále velmi špinavá. Režie nám nabízí pohledy na špínu zvedající se za vozy.

1:22 – Hamilton jde na první místo s časem těsně přes 1:24, na druhém místě je Button.

1:21 – McLaren zde prozatím vypadá dobře. Údajně mu pomohly přísnější nařízení, co se týká tlaku pneumatik a jejich náklonu. Dle všeho McLaren celou sezonu jezdil s nastavením podobným novým omezením, kdežto ostatní týmy byly více na hraně.

1:20 – Nyní se o nejrychlejší kolo střídá několik jezdců. Top 3 jsou nyní Vettel, Sutil a Grosjean. Red Bull zde také vypadá dobře, profil trati mu dobře sedí, ačkoli Vettel zde nikdy nevyhrál.

1:19 – Massa, Alonso a Räikkönen jsou jedinými, kteří ještě nevyjeli na trať.

1:18 – Během prvního tréninku si Fin stěžoval na to, že má v kokpitu okolo nohou nějakou tekutinu. Tým to nyní potvrdil jako únik nápoje pro pilota. Nyní Fin však stojí v garáži z důvodu změny nastavení zavěšení.

1:16 – Nyní však Fin už vyjíždí z boxu na trať, kde se ještě neobjevilo ani jedno z vozů Ferrari.

1:15 – Button vysílačkou informuje tým o nastavení vyvážení vozu a o přehřívání pneumatik. S tím se zde holt musí počítat.

1:13 – Na první pozici je stále Sebastian Vetel, za ním je Webber a Rosberg. Räikkönen je v letmém kole.

1:13 – Kimi Räikkönen s Lotusem jde na třetí místo. Alonso i Massa konečně vyjeli na trať.

1:12 – Massa jde na páté místo, Alonso na třetí.

1:11 – McLaren byl na twitteru dotázán, jestli Perez do týmu přinesl něco z mexické kultury. Odpověď zní: Hodně pálivé omáčky.

1:10 – Hamilton se zlepšuje a posouvá se za duo Red Bullu před Alonsa.

1:10 – To se však rychle změnilo, na třetí místo teď skočil Räikkönen.

1:08 – Nyní se na třetím místě vystřídala obě Ferrari a momentálně tam stojí jméno Fernanda Alonsa. Zajímavost: Alonso zde vyhrál svůj první závod ve Formuli 1 v roce 2003.

V garáži Caterhamu můžeme najít mladého pilota Weiron Tana, který je součástí Caterham Racing Academy.

1:06 – Ačkoli oba Red Bully už nějakou dobu sedí v garáži, vypadá to, že se je nikdo nedokáže překonat. Zatím se piloti střídají hlavně na třetím místě.

1:04 – Na trati je první vůz s měkkými pneumatikami – Charles Pic. Uvidíme, jak se zlepší jeho časy. Jeho nejlepší čas na střední směsi byl 1:25.485. Na měkkých vyjíždějí také Bianchi, Vettel a Vergne.

1:03 – První měřený čas na měkké směsi pro Pica byl o něco pomalejší, zřejmě někde po cestě udělal chybu. Nyní měřené kolo začíná Vettel.

1:02 – Vettel zajíždí absolutně nejlepší první sektor. A druhý také.

1:01 – A Vettel se zlepšuje o sekundu a dvě desetiny na 1:21.264.

1:00 – Zajímavé je, že Marussia podepsala od příštího roku tříletý odběr motoru a systému KERS s Ferrari, ale uchovává si i technické partnerství s McLarenem, od kterého si půjčuje větrný tunel.

0:59 – Zbývá nám hodina tréninku. Většina vozů na měkkých pneu, včetně Rosberga, který nyní zajíždí letmé kolo.

0:58 – Rosberg jde na třetí místo. Má problémy s nedotáčivostí. Může to místo souvislost se snahou mechaniků Mercedesu šetřit zadní pneumatiky, které jsou zde velmi zatěžovány.

0:54 – Grosjean zablokoval kola a byl tak donucen střihnout si šikanu v zatáčce 7.

0:53 – Nyní jde na čtvrté místo Hülkenberg se Sauberem.

0:53 – Na třetí místo nyní jde Hamilton.

0:52 – Vettel a Webber stojí v garáži stále neohroženi. Webber na Vettela ztrácí 44 setin, Rosberg na Vettela ztrácí přes půl vteřiny.

0:52 – Mercedes zde má práci navíc, musí se snažit pochopit nové pneu od Pirelli, což si ostatní týmy odbyly při testu mladíků v Silverstone, ze kterých byl Mercedes vyloučen.

0:50 – Ukazuje se nám Massa, který se svým Ferrari zajel čas na třetí místo.

0:48 – Vettelův Red Bull stojí v garáži s rozebranou zadní částí a pracuje se něm.

0:46 – Nyní je na třetím místě opět Alonso.

0:45 – Většina vozů je v boxech, Rosberg krouží po trati na středních pneu.

0:41 – Teplota trati je zpátky na 45°C, teplota vzduchu se vyšplhala na 31°C. Vítr opět trošku zesílil.

0:40 – Na třetím místě je nyní Romain Grosjean, který zajel absolutně nejrychlejší druhý sektor.

0:39 – Rosberg si přes rádio stěžuje, že „slyší ten samý divný zvuk, jako ve Španělsku.“

0:39 – Mnoho vozů je nyní na střední směsi pneumatik, očividně týmy nyní zkouší dlouhé stinty.

0:36 – Räikkönen poprvé přezul na měkké pneu. Překoná Red Bully?

0:35 – Räikkönen své letmé kolo na měkkých pneu opustil, kvůli velkému provozu.

0:33 – Nyní udělal pár chyb a opět dohnal provoz. Byl tam hodně natěsno s McLarenem Jensona Buttona v poslední zatáčce. Tento set pneumatik mu takhle velmi rychle odejde.

0:32 – Ze záznamu se zdá, že si Fin myslel, že ho Button pouští.

0:30 – Většina lidí stále krouží pomalejší časy při závodní simulaci, pouze Räikkönen se snaží zajet kvalifikační kolo, ostatní mu ale překážejí. Konečně ale předjel Buttona.

0:29 – Hamilton na měkké sadě při dlouhém stintu začíná zpomalovat. Většina ostatních jezdí na střední směsi.

0:26 – Týmy se snaží stinty co nejvíce natahovat. Po incidentu v Německu s kolem Marka Webbera a kameramanem Paulem Allenem se totiž rychlost v boxové uličce snížila o 20km/h. Průjezd uličkou tedy nyní trvá mnohem déle a týmy se snaží vymyslet strategii s co nejméně zastávkami. Lotus by tu tedy mohl mít výhodu.

0:24 – Nejvíce kol zatím ujel Esteban Gutierrez se Sauberem – 29. Úplně vespod časomíry vidíme Chiltona a nad ním Bianchiho. Caterham je o něco rychlejší, i když se na začátku sezonu zdálo, že ho Marussia překonala.

0:22 – Většina aut trpí vysokou degradací levé přední pneumatiky.

0:20 – Webber při dlouhých stintech zajíždí stabilní časy. Časy Sebastiana Vettela kolísají více.

0:17 – Všechny vozy jsou nyní na trati. Vzhledem k tomu, že je Hungaroring třetí nejkratší tratí v kalendáři si auta navzájem poměrně překáží. Kratší tratě jsou jenom v Kanadě a Monaku.

0:14 – Vzhledem k dlouhým stintům se nyní pozice na tabuli moc nemění. TOP3 jsou stále Vettel, Webber a Grosjean.

0:11 – Max Chilton zajel do boxu kvůli tomu, že mu odpadlo malé umělohmotné sklo, které od kokpitu odvádí vzduch, který jinak naráží do pilotovi helmy.

0:08 – Kimi Räikkönen vyjel velmi široce ze zatáčky a posbíral mnoho bordelu na pneumatiky.

0:08 – Zbývá osm minut, vyzve ještě někdo Red Bull?

0:07 – Toro Rosso se trápí, Vergne je na šestnáctém, Riciardo na sedmnáctém. Šéf Toro Rosso Franz Tost říká, že vozy významně ztrácí v pomalejší prostřední části.

0:06 – Pro nedělní závod se očekávají dvou zastávkové strategie.

0:04 – Webberovi pneumatiky odcházejí mnohem pomaleji, než pneumatiky ostatních. A to na nich jede už šestnácté kolo.

0:00 – Poslední piloti dojíždějí své dlouhé stinty, žádné závěrečné boje o nejrychlejší kolo.

KONEC

Toto byl velmi dobrý den pro Red Bull a zklamání hlavně pro Toro Rosso. Uvidíme se zase zítra u živého komentáři ke třetímu tréninku a následně u kvalifikace.

Sdílejte na:
Zavřít