
Posádka týmu Chipa Ganassiho v obsazení Scott Dixon, Tony Kanaan, Jamie McMurray a Kyle Larson vyhrála pro američanův tým pošesté klasických 24h v Daytoně. Ganassi teď připravuje útok na Le Mans roku 2016 ve třídě GT.
To, co je pro fandy Rallye Monte Carlo, představuje v očích příznivců silničních závodů čtyřiadvacetihodinovka v Daytoně: konec zimní nudy a začátek velké mezinárodní závodní sezony. Dobrá, klasický floridský podnik nemá status mistrovství světa a tudíž v něm nenastoupily rakety třídy LMP1, pole startujících bylo přesto i letos nabito velkými jmény americké i evropské scény. Marketingově výhodnou pole-position si v pátek vybojoval Ligier-Honda JSP2 skupiny LMP2 týmu Michaela Schanka. O nejrychlejší čas posádky Pew/Negri/Allmendinger/McMurry se při tom postaral zkušený Brazilec Oswaldo Negri. Vedle francouzského vozu se kvalifikoval první z prototypů třídy DP (Daytona Prototype): Riley-Ford týmu Chipa Ganassiho posádky Dixon/Kanaan/Larson/McMurray.
V poli 53 vozů si před startem úmorného maratonu dělali naděje na úspěch i další známá jména jezdců: Joey Hand si děli Ganassiho druhý vůz s Charlie Kimballem a Scottem Pruetem, Cristian Fittipaldi tvořil tým Action Express se Sebastienem Bourdaisem, Rubens Barrichello a Brendon Hartley se pokusili o štěstí v Riley–BMW stáje Starworks. O vysokou sportovní kvalitu podniku se nejen na papíře postarali i další velikáni vytrvalostního a cestovního sportu jako Katherine Legge, Max Papis, Mike Rockenfeller, Renger van der Zande, Oliver Gavin, Emanuel Collard, Gianmaria Bruni, Pedro Lamy, Mathias Lauda, Lucas Luhr, Jan Magnussen, Ryan Briscoe, Pierre Kaffer, Giancarlo Fisichella, Bruno Junqueira, Augusto Farfus, Bruno Spengler, Mark Lieb, Wolf Henzler, Markus Winkelhock, Rene Rast, Andi Priaulx či Kuba Giermaziak.
S největší agresivitou se hned po startu do závodu pustil Ganassiho zkušený jezdec Scott Dixon a po prvních zastávkách v boxech se Chip Ganassi mohl dokonce radovat z dvojitého vedení svých vozů Riley DP: na druhé místo se totiž propracoval další veterán IndyCars, Scott Pruett, zatímco se poleman Negri propadl až na čtvrté místo za Barbosův Action-Express-Coyote-DP.
Ganassiho výborně připravené vozy vedly tabulku i po první čtvrtině závodu, když vůz číslo 1 převzal bývalý pilot DTM, Joey Hand a záda mu kryl týmový kolega Tony Kanaan. Rozhodnuto ale nebylo nic: prvních šest pořád ještě kroužilo po speedwayi v Daytoně ve stejném kole.
Nejdotěrnějším soupeřem Ganassiho operace v této fázi byl „rodinný“ Dallara DB týmu Wayna Taylora a tento italský vůz se během 11. hodiny závodu skutečně dokázal protlačit do vedení. Kolem poločasu byli ve stejném kole s lídrem Jordanem Taylorem, kterého podpořil bratr Ricky a italský mazák Max Angelleli, vedle obou vozů Gannassiho již jen Shank-Ligier startující z pole-position.
Třetí čtvrtina maratonu ovšem patřila týmu Action Express, který v 9. hodině ztratil kvůli problému s elektrikou 3 kola v boxech. Posádka Barbosa-Fittipaldi-Bourdais nyní ovšem dominovala nejrychlejšími časy a její Coyote-Chevrolet DB se v 18. hodině objevil na špičce hodnocení před Taylorem.
Tyto dva týmy ale měly v závěrem závodu smůlu. Vedoucí prototyp týmu Action Express zastavil bez tlaku paliva na trati a ztratil tři kola, přesto si zachoval až do posledního kola šanci na vítězství. Taylorové přišli o naději na vavřínové věnce díky penalizaci, kterou obdrželi za vjezd do boxů při neutralizaci. Skončili třetí.
Nejlepší finiš předvedla posádka, která udávala tempo i úvodem: Ganassiho Riley-Ford se startovním číslem 2. Scott Dixon se vrátil na špičku hodnocení po předposlední zastávce v boxech. Pokračoval pak s Taylorem v závětří, při posledním tankování ovšem Ganassiho mechanici pracovali o 4 sekundy rychleji než Taylorovy. O napětí se v závěrečné půlhodince postarala neutralizace a následující sprint na 5 kol, při kterém měl ovšem Dixon jasně navrch vůči Action-Express-Coyote na druhém místě. Daytona 2015 znamenala pro stáj Chipa Ganassiho šesté vítězství v tomto klasickém podniku.
Třídu vozů GT vyhráli se ztrátou 15 kol na vítěze Jan Magnussen, Antonio Garcia a Ryan Briscoe na továrním Chevroletu Corvette.
Výsledek 24h v Daytoně roku 2015:
1 | P | S.Dixon, T.Kanaan, K.Larson, J.McMurray | Chip Ganassi Racing with Felix Sabates | Riley/Ford | 24h00m57.667s |
2 | P | J.Barbosa, C.Fittipaldi, S.Bourdais | Action Express Racing | Corvette/Chevrolet | 1.333s |
3 | P | J.Taylor, R.Taylor, M.Angelelli | Wayne Taylor Racing | Corvette/Chevrolet | 1m07.074s |
4 | P | R.Westbrook, M.Valiante, M.Rockenfeller, G.Cosmo | visitflorida.com Racing | Corvette/Chevrolet | 6 Laps |
5 | GTLM | J.Magnussen, A.Garcia, R.Briscoe | Corvette Racing | Chevrolet | 15 Laps |
6 | GTLM | B.Auberlen, D.Werner, A.Farfus, B.Spengler | BMW Team RLL | BMW | 15 Laps |
7 | P | E.Curran, D.Cameron, M.Papis, P.Keen | Action Express Racing | Corvette/Chevrolet | 19 Laps |
8 | GTLM | O.Gavin, T.Milner, S.Pagenaud | Corvette Racing | Chevrolet | 22 Laps |
9 | PC | M.Guasch, A.Novich, A.Palmer, T.K.-Smith | PR1/Mathiasen Motorsports | Oreca/Chevrolet | 26 Laps |
10 | PC | J.Mowlem, T.Papadopoulos, T.Drissi, B.Alder, M.Plowman | BAR1 Motorsports | Oreca/Chevrolet | 27 Laps |
11 | P | J.Pew, O.Negri, A.Allmendinger, M.McMurry | Michael Shank Racing with Curb-Agajanian | Ligier/HPD | Not running |
12 | PC | J.Bennett, C.Braun, M.Wilkins, J.Gue | Core Autosport | Oreca/Chevrolet | Not running |
13 | GTD | B.Keating, D.Farnbacher, A.Carter, K.Wittmer, C.Lawrence | Riley Motorsports | Dodge | 36 Laps |
14 | GTD | C.MacNeil, L.Keen, A.Davis, S.Gisbergen | Alex Job Racing | Porsche | 36 Laps |
15 | GTD | M.Snow, J.Heylen, P.Dempsey, P.Eng | Wright Motorsports | Porsche | 38 Laps |
16 | GTLM | J.M.Edwards, L.Luhr, J.Klingmann, G.Rahal | BMW Team RLL | BMW | 39 Laps |
17 | PC | M.Goikhberg, C.Miller, S.Simpson, R.Mitchell, T.Vautier | JDC/Miller Motorsports | Oreca/Chevrolet | 39 Laps |
18 | GTD | P.Lathouras, M.Rugolo, R.Aguas, M.Griffin | AF Corse | Ferrari | 39 Laps |
19 | GTD | C.Haase, B.Miller, D.von Moltke, R.Rast | Paul Miller Racing | Audi | 45 Laps |
20 | GTD | B.Sweedler, T.Bell, A.Lazzaro, J.Segal, J.Westphal | Scuderia Corsa | Ferrari | Not running |
21 | GTD | D.Faulkner, K.Giermaziak, M.Skeen, R.Butcher, M.Avenatti | GB Autosport | Porsche | 53 Laps |
22 | GTD | D.DeBoer, M.Riddle, E.Salazar, K.Wilson, B.Davis | TRG-AMR | Aston Martin | 62 Laps |
23 | GTD | B.Keating, J.Bleekemolen, A.Carter, M.Goossens, S.Bleekemolen | Riley Motorsports | Dodge | Not running |
24 | GTD | M.Winkelhock, R.Thorne, S.Hoshino, T.Fujii | Flying Lizard Motorsports | Audi | 70 Laps |
25 | P | S.Pruett, J.Hand, C.Kimball, S.Karam | Chip Ganassi Racing with Felix Sabates | Riley/Ford | Not running |
26 | P | R.Gewirtz, S.Lewis, M.Kvamme, D.Cheng | RG Racing | Riley/BMW | 96 Laps |
27 | GTLM | N.Tandy, P.Pilet, M.Lieb, M.Christensen | Porsche North America | Porsche | 100 Laps |
28 | GTLM | P.Lamy, P.D.Lana, D.Turner, S.Mucke, M.Lauda | Aston Martin Racing | Aston Martin | 108 Laps |
29 | GTD | J.Potter, A.Lally, M.Seefried, M.Ragginger | Magnus Racing | Porsche | 124 Laps |
30 | GTD | M.Marsal, M.Palttala, A.Priaulx, B.Said | Turner Motorsport | BMW | 136 Laps |
31 | GTD | C.Nielsen, J.Davison, C.Nygaard, B.Davis | TRG-AMR | Aston Martin | 147 Laps |
32 | P | J.Pace, B.Defoor, D.Hinton, D.Schroeder, D.Smith | Riley/BMW | 150 Laps | |
33 | GTLM | J.Bergmeister, E.Bamber, F.Makowiecki, M.Christensen | Porsche North America | Porsche | Not running |
34 | GTD | F.Longo, D.Serra, M.Gomes, A.Bertolini | Scuderia Corsa | Ferrari | Not running |
35 | GTD | D.O’Young, M.Beretta, M.Basseng, C.De Phillippi, N.M.-Melnhof | Muehlner Motorsports America | Porsche | 201 Laps |
36 | PC | C.Cumming, B.Junqueira, J.Hawksworth, G.Menezes | RSR Racing | Oreca/Chevrolet | Not running |
37 | GTD | P.Lindsey, S.Pumpelly, J.Norman, N.Canache, K.Estre | Park Place Motorsports | Porsche | Not running |
38 | GTLM | W.Henzler, B.Sellers, P.Long | Team Falken Tire | Porsche | Not running |
39 | P | B.Hartley, R.Barrichello, R.H.-Reay, T.Graves, S.Mayer | Starworks Motorsport | Riley/BMW | Not running |
40 | GTD | J.Michaelian, M.Lira, C.De Phillippi, R.Flores, N.M.-Melnhof | Muehlner Motorsports America | Porsche | 326 Laps |
41 | P | S.Sharp, R.Dalziel, D.Hansson | Tequila Patron ESM | HPD | Not running |
42 | PC | M.Plowman, M.Drumwright, I.Breukers, S.Blackstock, R.Ruscitti | BAR1 Motorsports | Oreca/Chevrolet | Not running |
43 | P | J.Miller, T.Long, B.Devlin, S.Tremblay | Speedsource | Mazda | Not running |
44 | GTLM | P.Kaffer, D.Rigon, G.Fisichella, O.Beretta | Risi Competizione | Ferrari | Not running |
45 | PC | M.Schultis, R.van der Zande, A.Popow, M.Hedlund, F.Albuquerque | Starworks Motorsport | Oreca/Chevrolet | Not running |
46 | PC | J.French, J.Mee, J.Vance, S.Johnston | Performance Tech Motorsports | Oreca/Chevrolet | Not running |
47 | GTD | I.James, M.Farnbacher, A.Riberas | Team Seattle/Alex Job Racing | Porsche | Not running |
48 | GTLM | F.Perrodo, E.Collard, G.Bruni, T.Vilander | AF Corse | Ferrari | Not running |
49 | P | J.Bomarito, T.Nunez, J.Hinchcliffe, S.Tremblay | Speedsource | Mazda | Not running |
50 | GTD | K.Bachler, C.Zochling, C.Engelhart, L.Willsey, R.Ineichen | Konrad Motorsport | Porsche | Not running |
51 | P | T.Krohn, O.Pla, N.Jonsson, A.Brundle | Krohn Racing | Ligier/Judd | Not running |
52 | P | E.Brown, J.van Overbeek, J.Fogarty | Tequila Patron ESM | HPD | Not running |
53 | P | M.Rojas, K.Legge, G.Chaves, A.Meyrick | Claro / TracFone DeltaWing Racing | DeltaWing/Elan | Not running |