Šasi McLarenu ztrácí na Red Bull téměř sekundu na kolo

Šasi McLarenu ztrácí na Red Bull téměř sekundu na kolo

McLaren sice zaznamenal nejlepší vstup do sezony za posledních několik let, ale výsledek mohl být prý ještě lepší.

McLaren přes zimu vyměnil nevyhovující motory Honda za Renault a využívá tedy stejné motory jako konkurenční Red Bull. V minulém roce bylo ovšem šasi McLarenu srovnatelné s šasi Red Bullu, ale letos zatím britský tým výrazně zaostává za rakouským soupeřem. Britové přesto věří v brzké stáhnutí náskoku soupeře.

Britská stáj zaznamenala po výměně pohonných jednotek meziročně největší zlepšení z celého startovního pole a Toro Rosso naopak díky svému přechodu na motory Honda zaznamenalo meziročně největší zhoršení. Změna dodavatele motorů sice McLaren stála 100 milionů dolarů ročně, které týmu přinášela Honda, ale podle výsledků britské stáje se rozhodnutí ukázalo jako správné. V Melborne jsme přesto mohli vidět výkonnostní rozdíly mezi vozy týmů pohánějící motory Renault.

Z analýz vzešel dokonce přibližný odhad ztráty McLarenu na Red Bull, která konkrétně v Austrálii činila kolem 9 desetin sekundy. Sám Fernando Alonso uznal, že je momentálně Red Bull před McLarenem.

„Red Bull je nyní jasně před námi. Jsou ve skupině s Mercedesem a Ferrari. Ale McLaren se  do té skupiny chce dostat a v následujících závodech snad zapomeneme na střed pole. Auto má potenciál a já nevidím důvod, proč bychom se tam nemohli v následujících závodech dostat,“ komentoval situaci Alonso.

V závodě zajížděl Daniel Ricciardo průměrně o 0,8 s rychlejší časy na kolo než Alonso a v porovnání nejrychlejšího kola Alonso ztratil na Ricciardův nejlepší čas dokonce 1,033 s.

Tým McLaren měl být už v Austrálii výrazně rychlejší, jenže nestihl dokončit vývoj všech plánovaných nových dílů. Skluz ve vývoji zavinily především problémy se spolehlivostí během předsezonních testů a tým se musel přeorientovat na její zlepšení.

„To je skutečně jeden z důvodů, proč nejsme tam, kde bychom za ideálních podmínek byli,“ dodal šéf týmu Boullier.

Velká část nových dílů plánovaných původně pro Melbourne se objeví až v Bahrajnu a některé díly tým nasadí na své vozy až v Číně. Boullier mimo to také předeslal, že připravovaný nový nos bude nasazen zřejmě až pro GP Španělska, protože nejdříve musí projít povinnými nárazovými testy FIA. Šéf týmu McLaren přes všechny komplikace stále vyhlíží, že se jeho tým může během sezony dotáhnout na Red Bull.

„Myslím, že ano. Opravdu věřím, že když počkáte několik závodů, tak vám ukážeme, že jsme čtvrtým týmem pole. Jen jsme prostě museli odložit nasazení mnoha vylepšení. To je problém, který teď máme,“ řekl Boullier.

Mezi McLarenem a Red Bullem je ještě jeden velký rozdíl a tím je rozpočet. Stáj nápojového giganta má momentálně svůj rozpočet přibližně o 45 milionů dolarů vyšší než McLaren a o 150 zaměstnanců více. To by ale pro McLaren neměl být problém.

„Je to otázkou toho, abychom dali všechno dohromady a nic neoddalovali. Musíme se dostat zpět do časového harmonogramu,“ dodává Boullier.

Sdílejte na:
Zavřít