Vývoj motorů během sezony dostal zelenou – kromě Hondy

Vývoj motorů během sezony dostal zelenou – kromě Hondy

FIA řekla třem výrobcům motorů ve Formuli 1 – Mercedesu, Ferrari a Renaultu, že mohou během sezony vylepšovat své motory, protože přiznala existenci díry v pravidlech.

Technický šéf Ferrari James Allison tuto skulinu našel a představil jí během setkání pracovní skupiny Formule 1 na konci listopadu. Poukázal na to, že regule zabývající se vývojem motoru a jeho zmražením přesně nespecifikují, do kdy musí být motory pro sezonu 2015 homologovány.

Tudíž si stál za tím, že všechny upgrady motoru, kterých může být ale maximálně 32, mohou být nasazeny kdykoliv během sezony, což týmům dovolí představit postupné upgrady před finalizací celé pohonné jednotky na konci roku. Jednoduše řečeno, vývoj motorů pro sezonu 2015 bude zmražen až na konci roku 2015.

Během dalších schůzek před Vánoci FIA uznala, že pravidla byla špatně stanovená a že tato díra v pravidlech existuje a může být využita. Ředitel závodů Charlie Whiting to později potvrdil v dopise, který poslal jednotlivým výrobcům motorů.

„Protože není specificky určeno, kdy může být pohonná jednotka modifikována v souladu s hlavou 4 technických regulí, uznáváme, že všechny upgrady v otázce (tomto případě 32) mohou být představeny kdykoliv během sezony 2015.“

„Základní homologovaná pohonná jednotka zůstane taková, jaká byla homologována pro sezonu 2014 včetně jakýchkoliv změn provedených v souladu s článkem 1 hlavy 4 sportovních regulí,“ stojí v dopisu od Whitinga.

Nicméně, nový dodavatel motorů pro McLaren, Honda, musí dodržovat původní pravidla z roku 2014 a nebude tak moci svůj motor vyvíjet, protože se jedná o nového dodavatele.

„Protože již stávající výrobci byli povinny homologovat své pohonné jednotky do 28. února 2014, zdá se nám fair a na místě, abychom po novém výrobci žádali totéž – tedy homologaci jejich pohonné jednotky do 28. února 2015. Považujeme tedy toto za požadavek pro nového výrobce,“ dodal Whiting.

Toto vyjasnění je obrovským vítězstvím pro Ferrari a Renault, kteří již dlouho a tvrdě bojovali za zrušení zákazu vyvíjení motoru během sezony, zatímco Mercedes tuto změnu už několikrát zablokoval. Týmy jsou ale letos limitovány na pouze čtyři motory na jeden vůz, tedy jakékoliv vývojové části budou risk a budou pravděpodobně nasazovány na konci životnosti každého motoru.

Sdílejte na:
Zavřít