
Zákaz systémů spojeného předního a zadního zavěšení sice nezamíchalo pořadím na roštu tak, jak někteří předvídali, ale k těm nejvíce trpícím patří Lotus, který se stále nedokáže vyrovnat s důsledky, tvrdí technický šéf Nick Chester.
Tým z Enstone měl společně s Mercedesem jeden z nejpokročilejších systémů na svém voze a důsledky jeho odstranění ještě ublížilo už tak podprůměrnému vozu E22.
Chester tvrdí, že během pauzy po Velké ceně Maďarska se Lotus snažil udělat nějaký pokrok ve snaze dohnat ztráty způsobené zákazem, ale stále se s nimi nedokážou úplně vyrovnat.
„Udělali jsme nějaký pokrok ve snížení toho deficitu ze ztráty spojeného zavěšení, ale stále nás to bolí. Máme některé předělané části pro Spa, včetně nových pružit a zlepšení nastavení zavěšení, což by mělo pomoci. Byl to vysoce vyvinutý systém, takže je těžké ihned dohnat všechen ten výkon nazpátek.“
Navíc tým do Spa přiveze další aerodynamická vylepšení včetně nového předního a zadního křídla.
„Máme velké množství nových vývojových částí pro Spa, jako třeba novou kapotáž a některé menší modifikace okolo předku šasi, což by nám mělo dát nějakou výhodu v přítlaku. Stále máme mnoho vylepšení pro zbytek sezony.“
„Přední a zadní křídlo jsou také naplánovány na Spa, ale s tím zadním křídlem to může být těsné, ale tlačíme na to, abychom ho v Belgii měli.“
„Klíčové je to, že pokračujeme ve vývoji E22. Víme, že vůz má pár citlivých míst, kde můžeme mnoho získat, takže na ty oblasti se budeme soustředit.“