Bývalí piloti F1 triumfují při 12h v Sebringu

Bývalí piloti F1 triumfují při 12h v Sebringu

Sebastien Bourdais a Christian Fittipaldi našli, tak jako i další bývalé naděje formule 1, nové útočiště na sektoru sportovních prototypů. Společně s Portugalcem Joaoem Barbosou o víkend obohatili svou sbírku pohárů o zlatou trofej z klasické 12hodinovky v Sebringu.

Sebring je vedle 24h v Daytoně nejen druhým velkým klasikem amerických vytrvalostních závodů, letos představoval (což je také zvykem) i druhý podnik šampionátu „Tudor United SportsCar“.

V kvalifikaci na starém letišti se snažilo pestré pole 43 vozů a  jako při prvním velkém podniku na Floridě se prosadil Ligier třídy LMP2. Dvě rychlá kola se během 15minutové session nejlépe vydařila Fracouzovi Olivierovi Pla na prototypu stáje Krohn Racing. „Mé auto bylo kolo od kola rychlejší, proto mi přišlo vstříc, že se započítávala dvě měřená kola,“ radoval se poleman, který si vůz dělil s Jonssonem a majitelem týmu, Tracy Krohnem. Za nimi se kvalifikovaly dva nejrychlejší prototypy třídy Daytona-Prototype, HPD týmu Tequila-Patron (Dalziel/Sharp/Hansson) s Coyote-Chevroletem stáje Action Express (Barbosa/Fittipaldi/Bourdais) a druhý povedený Ligiere LMP2 týmu Michaela Schanka (Wilson/Negri/Pew). Nejrychlejším vozem třídy GT byl semi-tovární CORE-Porsche posádky Makowiecki/Bamber/Bergmeister.

Po startu dvanáctihodinové honičky sice rychlý Pla dokázal svůj Krohn-Ligier-Judd-BMW JSP2 držet ve vedení, jakmile ovšem vůz  předal majiteli Krohnovi, bylo po nadějích. Již samotná výměna trvala obrovitému Američanovi příliš dlouho. Krohn později ztratil hodně času výlety mimo trať a nalomeným výfukem – v cíli byli zklamaní polemani se šesti koly ztráty jen osmí.

Závod a vítězství patřilo v zásadě hned od okamžiku, kdy Pla opustil kokpit svého Ligieru výborně naladěné posádce Christian Fittipaldi, Joao Barbosa, Sebastien Bourdais na Action-Express-Coyote Chevroletu. První pozici museli v dalším průběhu podniku vyklidit již jen při zastávkách v boxech a jejich soupeřům nepomohla ani neutralizace krátce před cílem, jelikož měli na druhého dvě kola náskok. Po 340 úmorných kolech kolech (Bourdais: „Je to zvláště uspokojující stát se vítězem fyzicky tak náročného závodu.“) byla brazilsko-portugalsky-francouzská trojice v cíli o kolo před Dallarou-Chevroletem-DP týmu Wayna Taylora a stejným vozem stáje Visit Florida posádky Westbrook, Valiante, Rockenfeller. Na vítěze z Daytony, Scotta Dixona (o Ganassiho Riley-Ford se v Sebringu dělil se Scottem Pruettem a Joey Handem) zbylo jen čtvrté místo.

Také ve třídě GT se prosadil americký výrobek: tovární Chevrolet-Corvette s Janem Magnussenem, Ryanem Briscoem a Antoniem Garciou v kokpitu. Díky nespolehlivosti mnohých prototypů obsadili celkově desátou příčku.

Výsledek závodu na 12 hodin v Sebringu roku 2015:

1

P

J.Barbosa, C.Fittipaldi, S.Bourdais

Action Express Racing

Corvette/Chevrolet

12h01m40.097s

2

P

R.Taylor, J.Taylor, M.Angelelli

Wayne Taylor Racing

Corvette/Chevrolet

-1 kolo

3

P

R.Westbrook, M.Valiante, M.Rockenfeller

visitflorida.com Racing

Corvette/Chevrolet

-1 kolo

4

P

J.Hand, S.Pruett, S.Dixon

Chip Ganassi Racing with Felix Sabates

Riley/Ford

-1 kolo

5

P

E.Curran, D.Cameron, M.Papis

Action Express Racing

Corvette/Chevrolet

-2 kola

6

PC

M.Guasch, A.Palmer, T.K.-Smith

PR1/Mathiasen Motorsports

ORECA/Chevrolet

-6 kol

7

PC

J.Bennett, C.Braun, J.Gue

CORE Autosport

ORECA/Chevrolet

-6 kol

8

P

T.Krohn, N.Jonsson, O.Pla

Krohn Racing

Ligier/Judd

-6 kol

9

PC

J.Mee, J.French, C.Daly

Performance Tech Motorsports

ORECA/Chevrolet

-7 kol

10

GTLM

J.Magnussen, A.Garcia, R.Briscoe

Corvette Racing

Chevrolet

-10 kol

Sdílejte na:
Zavřít