
Po půlhodinové zastávce v boxech dojeli favorité Sebastien Buemi a Anthony Davidson v Bahrajnu jen jedenáctí, i to ale stačilo k předčasnému zisku titulu mistra světa šampionátu World Endurance Championship. Šestihodinovku v Manamě vyhrál sesterský vůz Toyota TS040 Alexe Wurze, Stephana Sarrazina a Mika Conwaye.
Výsledek páteční kvalifikace připomínal minulý závod v Číně: opět se prosadil Porsche 919 posádky Dumes/Jani/Lieb před Toyotou TS040 lídrů šampionátu Davidsonem/Buemim. Vozy těchto značek vytvořily i druhou řadu na startu, Porsche Bernharda/Webbera/Hartleye před Toyotou Wurze/Sarrazina a Mika Conwaye, který v Bahrajnu nahradil Nakajimu. Kompletní kvalifikace se zůčastnil jen jediný Audi posádky Faessler/Lotterer/Treluyer a skončil pátý. Druhý R18 e-Tron nebyl po trablích, které vozy z Ingolstadtu postihly, včas upraven: obrubníky okruhu težce poškodily jejich šasi. Ze šestého místa se tak mohli těšit ve švýcarském týmu Rebellion, a to nejen na papíře: Prost/Heidfeld/Beche dokázali i na trati slibně snížit odstup na tovární vozy. Na Audi před nimi ztráceli jen 1,5 sekundy.
V kvalifikaci nejrychlejší Porsche se mohl z prvního místa v závodě těšit jen nakrátko, než ho obě Toyoty nechaly za sebou a odpálily svou zaběhlou show převahy. Po třetině závodu vše napovídalo tomu, že Sebastien Buemi s Anthony Davidsonem nejen oslaví další vítězství, ale zároveň i předčasný zisk titulu. Tento plán do jisté míry zhatil defektní alternátor v jejich voze. Trvalo to půl hodiny, než mechanici Toyoty tuto poněkud komplikovaně zabudovanou součástku vyměnili, pročež jejich „rychlá osmička“ od té doby ztratila naději na vítězství. Díky posádce Wurz/Sarrazin/Conway ale Japonci i nadále drželi čelo závodu. Tentokrát tuto pozici ovšem ztráceli alespoň při zastávkách v boxech, což se v minulých závodech nestávalo – Porsche totiž náskok Toyoty nebezpečně dotáhlo.
Buemi s Davidsonem sice v celkové klasifikaci závodu vypadli z první dvacítky, úsměv z jejich tváří proto ale nezmizel. Ve třídě LMP1 po odpadnutí Lotusu-AER (Kaffer/Trummer/Berthon) pořád ještě drželi osmé místo, za které by obdrželi dost bodů k zisku titulu.
Hodinu před koncem tankovala vedoucí Toyota naposledy, Alex Wurz převzal vůz od Stephana Sarrazina a s přehledem si dojel pro arabské vítězství. Na pozicích dvě a tři následovaly se ztrátou necelé minuty oba vozy Porsche, které v Bahrainu skutečně zářily zvýšenou konkurenceschoipností. To se bohužel od poloviny sezony 2014 nedá tvrdit o vozech Audi, které ani tentokrát nedokázaly bojovat o špičkové pozice a nechaly za sebou jen soukromé Rebellion-Toyota. Že by se v Ingolstadtu skutečně přiklonili plánům sportovní budoucnosti mimo WEC..?
Buemi s Davidsonem se v průběhu posledních 4 hodin dokázali probojovat na 11. pozici v cíli a z výše uvedených důvodů stačil tento výsledek pro zisk zaslouženého titulu mistra světa této dvojice, která sezonu 2014 jasně dominovala.
Třídu LMP2 vyhráli v Bahrajnu Howson/Bradley/Imperatori (KCMG-Oreca-Nissan), v hodnocení GT se jako obvykle prosadili Bruni/Vilander na Ferrari týmu AF Corse.
Výsledek 6h of Bahrain:
1 | LMP1 | A.Wurz, S.Sarrazin, M.Conway | Toyota Racing | Toyota | 6h00m18.056s |
2 | LMP1 | R.Dumas, N.Jani, M.Lieb | Porsche Team | Porsche | 50.460s |
3 | LMP1 | T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley | Porsche Team | Porsche | 57.268s |
4 | LMP1 | M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer | Audi Sport Team Joest | Audi | -1 kolo |
5 | LMP1 | L.di Grassi, L.Duval, T.Kristensen | Audi Sport Team Joest | Audi | -2 kola |
6 | LMP1 | D.Kraihamer, A.Belicchi, F.Leimer | Rebellion Racing | Rebellion/Toyota | -7 kol |
7 | LMP1 | N.Prost, N.Heidfeld, M.Beche | Rebellion Racing | Rebellion/Toyota | -13 kol |
8 | LMP2 | M.Howson, R.Bradley, A.Imperatori | KCMG | Oreca/Nissan | -14 kol |
9 | LMP2 | K.Ladygin, V.Shaitar, A.Ladygin | SMP Racing | Oreca/Nissan | -17 kol |
10 | LMP2 | M.Patterson, K.Ihara, D.Cheng | Oak Racing | Morgan/Judd | -17 kol |
11 | LMP1 | A.Davidson, S.Buemi | Toyota Racing | Toyota | -18 kol |
12 | LMP2 | R.Rusinov, O.Pla, J.Canal | G-Drive Racing | Ligier/Nissan | -18 kol |
13 | GTE Pro | G.Bruni, T.Vilander | AF Corse | Ferrari | -22 kol |
14 | GTE Pro | D.Turner, S.Mucke | Aston Martin Racing | Aston Martin | -22 kol |
15 | GTE Pro | D.Rigon, J.Calado | AF Corse | Ferrari | -22 kol |
16 | GTE Pro | J.Bergmeister, R.Lietz | Porsche Team Manthey | Porsche | -22 kol |
17 | GTE Pro | F.Makowiecki, P.Pilet | Porsche Team Manthey | Porsche | -23 kol |
18 | GTE Am | K.Poulsen, D.Hansson, N.Thiim | Aston Martin Racing | Aston Martin | -23 kol |
19 | GTE Am | S.Wyatt, M.Rugolo, A.Bertolini | AF Corse | Ferrari | -24 kol |
20 | GTE Am | P.D.Lana, P.Lamy, C.Nygaard | Aston Martin Racing | Aston Martin | -24 kol |
21 | GTE Am | C.Ried, K.Bachler, K.Al Qubaisi | Proton Competition | Porsche | -25 kol |
22 | GTE Am | G.Roda, P.Ruberti, M.Cressoni | 8 Star Motorsports | Ferrari | -25 kol |
23 | GTE Am | A.Talkanitsa Jr., A.P.Guidi, J.Segal | AF Corse | Ferrari | -25 kol |
24 | GTE Pro | A.MacDowall, F.Rees, A.Al Faisal | Aston Martin Racing | Aston Martin | -25 kol |
25 | GTE Am | F.Perrodo, E.Collard, M.Vaxiviere | Prospeed Competition | Porsche | -25 kol |
– | LMP2 | S.Zlobin, N.Minassian, M.Mediani | SMP Racing | Oreca/Nissan | Odpadli |
– | LMP1 | P.Kaffer, S.Trummer, N.Berthon | Lotus | Lotus/AER | Odpadli |