Buemi s Davidsonem se v Bahrajnu předčasně korunovali mistry WEC!

Buemi s Davidsonem se v Bahrajnu předčasně korunovali mistry WEC!

Po půlhodinové zastávce v boxech dojeli favorité Sebastien Buemi a Anthony Davidson v Bahrajnu jen jedenáctí, i to ale stačilo k předčasnému zisku titulu mistra světa šampionátu World Endurance Championship. Šestihodinovku v Manamě vyhrál sesterský vůz Toyota TS040 Alexe Wurze, Stephana Sarrazina a Mika Conwaye.

Výsledek páteční kvalifikace připomínal minulý závod v Číně: opět se prosadil Porsche 919 posádky Dumes/Jani/Lieb před Toyotou TS040 lídrů šampionátu Davidsonem/Buemim. Vozy těchto značek vytvořily i druhou řadu na startu, Porsche Bernharda/Webbera/Hartleye před Toyotou Wurze/Sarrazina a Mika Conwaye, který v Bahrajnu nahradil Nakajimu. Kompletní kvalifikace se zůčastnil jen jediný Audi posádky Faessler/Lotterer/Treluyer a skončil pátý. Druhý R18 e-Tron nebyl po trablích, které vozy z Ingolstadtu postihly, včas upraven: obrubníky okruhu težce poškodily jejich šasi. Ze šestého místa se tak mohli těšit ve švýcarském týmu Rebellion, a to nejen na papíře: Prost/Heidfeld/Beche dokázali i na trati slibně snížit odstup na tovární vozy. Na Audi před nimi ztráceli jen 1,5 sekundy.

V kvalifikaci nejrychlejší Porsche se mohl z prvního místa v závodě těšit jen nakrátko, než ho obě Toyoty nechaly za sebou a odpálily svou zaběhlou show převahy. Po třetině závodu vše napovídalo tomu, že Sebastien Buemi s Anthony Davidsonem nejen oslaví další vítězství, ale zároveň i předčasný zisk titulu. Tento plán do jisté míry zhatil defektní alternátor v jejich voze. Trvalo to půl hodiny, než mechanici Toyoty tuto poněkud komplikovaně zabudovanou součástku vyměnili, pročež jejich „rychlá osmička“ od té doby ztratila naději na vítězství.  Díky posádce Wurz/Sarrazin/Conway ale Japonci i nadále drželi čelo závodu. Tentokrát tuto pozici ovšem ztráceli alespoň při zastávkách v boxech, což se v minulých závodech nestávalo – Porsche totiž náskok Toyoty nebezpečně dotáhlo.

Buemi s Davidsonem sice v celkové klasifikaci závodu vypadli z první dvacítky, úsměv z jejich tváří proto ale nezmizel. Ve třídě LMP1 po odpadnutí  Lotusu-AER (Kaffer/Trummer/Berthon) pořád ještě drželi osmé místo,  za které by obdrželi dost bodů k zisku titulu.

Hodinu před koncem tankovala vedoucí Toyota naposledy, Alex Wurz převzal vůz od Stephana Sarrazina a s přehledem si dojel pro arabské vítězství. Na pozicích dvě a tři následovaly se ztrátou necelé minuty oba vozy Porsche, které v Bahrainu skutečně zářily zvýšenou konkurenceschoipností. To se bohužel od poloviny sezony 2014 nedá tvrdit o vozech Audi, které ani tentokrát nedokázaly bojovat o špičkové pozice a nechaly za sebou jen soukromé Rebellion-Toyota. Že by se v Ingolstadtu skutečně přiklonili plánům sportovní budoucnosti mimo WEC..?

Buemi s Davidsonem se v průběhu posledních 4 hodin dokázali probojovat na 11. pozici v cíli a z výše uvedených důvodů stačil tento výsledek pro zisk zaslouženého titulu mistra světa této dvojice, která sezonu 2014 jasně dominovala.

Třídu LMP2 vyhráli v Bahrajnu Howson/Bradley/Imperatori (KCMG-Oreca-Nissan), v hodnocení GT se jako obvykle prosadili Bruni/Vilander na Ferrari týmu AF Corse.

Výsledek 6h of Bahrain:

 

1 LMP1 A.Wurz, S.Sarrazin, M.Conway Toyota Racing Toyota 6h00m18.056s
2 LMP1 R.Dumas, N.Jani, M.Lieb Porsche Team Porsche 50.460s
3 LMP1 T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley Porsche Team Porsche 57.268s
4 LMP1 M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer Audi Sport Team Joest Audi -1 kolo
5 LMP1 L.di Grassi, L.Duval, T.Kristensen Audi Sport Team Joest Audi -2 kola
6 LMP1 D.Kraihamer, A.Belicchi, F.Leimer Rebellion Racing Rebellion/Toyota -7 kol
7 LMP1 N.Prost, N.Heidfeld, M.Beche Rebellion Racing Rebellion/Toyota -13 kol
8 LMP2 M.Howson, R.Bradley, A.Imperatori KCMG Oreca/Nissan -14 kol
9 LMP2 K.Ladygin, V.Shaitar, A.Ladygin SMP Racing Oreca/Nissan -17 kol
10 LMP2 M.Patterson, K.Ihara, D.Cheng Oak Racing Morgan/Judd -17 kol
11 LMP1 A.Davidson, S.Buemi Toyota Racing Toyota -18 kol
12 LMP2 R.Rusinov, O.Pla, J.Canal G-Drive Racing Ligier/Nissan -18 kol
13 GTE Pro G.Bruni, T.Vilander AF Corse Ferrari -22 kol
14 GTE Pro D.Turner, S.Mucke Aston Martin Racing Aston Martin -22 kol
15 GTE Pro D.Rigon, J.Calado AF Corse Ferrari -22 kol
16 GTE Pro J.Bergmeister, R.Lietz Porsche Team Manthey Porsche -22 kol
17 GTE Pro F.Makowiecki, P.Pilet Porsche Team Manthey Porsche -23 kol
18 GTE Am K.Poulsen, D.Hansson, N.Thiim Aston Martin Racing Aston Martin -23 kol
19 GTE Am S.Wyatt, M.Rugolo, A.Bertolini AF Corse Ferrari -24 kol
20 GTE Am P.D.Lana, P.Lamy, C.Nygaard Aston Martin Racing Aston Martin -24 kol
21 GTE Am C.Ried, K.Bachler, K.Al Qubaisi Proton Competition Porsche -25 kol
22 GTE Am G.Roda, P.Ruberti, M.Cressoni 8 Star Motorsports Ferrari -25 kol
23 GTE Am A.Talkanitsa Jr., A.P.Guidi, J.Segal AF Corse Ferrari -25 kol
24 GTE Pro A.MacDowall, F.Rees, A.Al Faisal Aston Martin Racing Aston Martin -25 kol
25 GTE Am F.Perrodo, E.Collard, M.Vaxiviere Prospeed Competition Porsche -25 kol
LMP2 S.Zlobin, N.Minassian, M.Mediani SMP Racing Oreca/Nissan Odpadli
LMP1 P.Kaffer, S.Trummer, N.Berthon Lotus Lotus/AER Odpadli

 

Sdílejte na:
Zavřít