Buemi s Davidsonem se v Bahrajnu předčasně korunovali mistry WEC!

Buemi s Davidsonem se v Bahrajnu předčasně korunovali mistry WEC!

Po půlhodinové zastávce v boxech dojeli favorité Sebastien Buemi a Anthony Davidson v Bahrajnu jen jedenáctí, i to ale stačilo k předčasnému zisku titulu mistra světa šampionátu World Endurance Championship. Šestihodinovku v Manamě vyhrál sesterský vůz Toyota TS040 Alexe Wurze, Stephana Sarrazina a Mika Conwaye.

Výsledek páteční kvalifikace připomínal minulý závod v Číně: opět se prosadil Porsche 919 posádky Dumes/Jani/Lieb před Toyotou TS040 lídrů šampionátu Davidsonem/Buemim. Vozy těchto značek vytvořily i druhou řadu na startu, Porsche Bernharda/Webbera/Hartleye před Toyotou Wurze/Sarrazina a Mika Conwaye, který v Bahrajnu nahradil Nakajimu. Kompletní kvalifikace se zůčastnil jen jediný Audi posádky Faessler/Lotterer/Treluyer a skončil pátý. Druhý R18 e-Tron nebyl po trablích, které vozy z Ingolstadtu postihly, včas upraven: obrubníky okruhu težce poškodily jejich šasi. Ze šestého místa se tak mohli těšit ve švýcarském týmu Rebellion, a to nejen na papíře: Prost/Heidfeld/Beche dokázali i na trati slibně snížit odstup na tovární vozy. Na Audi před nimi ztráceli jen 1,5 sekundy.

V kvalifikaci nejrychlejší Porsche se mohl z prvního místa v závodě těšit jen nakrátko, než ho obě Toyoty nechaly za sebou a odpálily svou zaběhlou show převahy. Po třetině závodu vše napovídalo tomu, že Sebastien Buemi s Anthony Davidsonem nejen oslaví další vítězství, ale zároveň i předčasný zisk titulu. Tento plán do jisté míry zhatil defektní alternátor v jejich voze. Trvalo to půl hodiny, než mechanici Toyoty tuto poněkud komplikovaně zabudovanou součástku vyměnili, pročež jejich „rychlá osmička“ od té doby ztratila naději na vítězství.  Díky posádce Wurz/Sarrazin/Conway ale Japonci i nadále drželi čelo závodu. Tentokrát tuto pozici ovšem ztráceli alespoň při zastávkách v boxech, což se v minulých závodech nestávalo – Porsche totiž náskok Toyoty nebezpečně dotáhlo.

Buemi s Davidsonem sice v celkové klasifikaci závodu vypadli z první dvacítky, úsměv z jejich tváří proto ale nezmizel. Ve třídě LMP1 po odpadnutí  Lotusu-AER (Kaffer/Trummer/Berthon) pořád ještě drželi osmé místo,  za které by obdrželi dost bodů k zisku titulu.

Hodinu před koncem tankovala vedoucí Toyota naposledy, Alex Wurz převzal vůz od Stephana Sarrazina a s přehledem si dojel pro arabské vítězství. Na pozicích dvě a tři následovaly se ztrátou necelé minuty oba vozy Porsche, které v Bahrainu skutečně zářily zvýšenou konkurenceschoipností. To se bohužel od poloviny sezony 2014 nedá tvrdit o vozech Audi, které ani tentokrát nedokázaly bojovat o špičkové pozice a nechaly za sebou jen soukromé Rebellion-Toyota. Že by se v Ingolstadtu skutečně přiklonili plánům sportovní budoucnosti mimo WEC..?

Buemi s Davidsonem se v průběhu posledních 4 hodin dokázali probojovat na 11. pozici v cíli a z výše uvedených důvodů stačil tento výsledek pro zisk zaslouženého titulu mistra světa této dvojice, která sezonu 2014 jasně dominovala.

Třídu LMP2 vyhráli v Bahrajnu Howson/Bradley/Imperatori (KCMG-Oreca-Nissan), v hodnocení GT se jako obvykle prosadili Bruni/Vilander na Ferrari týmu AF Corse.

Výsledek 6h of Bahrain:

 

1

LMP1

A.Wurz, S.Sarrazin, M.Conway

Toyota Racing

Toyota

6h00m18.056s

2

LMP1

R.Dumas, N.Jani, M.Lieb

Porsche Team

Porsche

50.460s

3

LMP1

T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley

Porsche Team

Porsche

57.268s

4

LMP1

M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer

Audi Sport Team Joest

Audi

-1 kolo

5

LMP1

L.di Grassi, L.Duval, T.Kristensen

Audi Sport Team Joest

Audi

-2 kola

6

LMP1

D.Kraihamer, A.Belicchi, F.Leimer

Rebellion Racing

Rebellion/Toyota

-7 kol

7

LMP1

N.Prost, N.Heidfeld, M.Beche

Rebellion Racing

Rebellion/Toyota

-13 kol

8

LMP2

M.Howson, R.Bradley, A.Imperatori

KCMG

Oreca/Nissan

-14 kol

9

LMP2

K.Ladygin, V.Shaitar, A.Ladygin

SMP Racing

Oreca/Nissan

-17 kol

10

LMP2

M.Patterson, K.Ihara, D.Cheng

Oak Racing

Morgan/Judd

-17 kol

11

LMP1

A.Davidson, S.Buemi

Toyota Racing

Toyota

-18 kol

12

LMP2

R.Rusinov, O.Pla, J.Canal

G-Drive Racing

Ligier/Nissan

-18 kol

13

GTE Pro

G.Bruni, T.Vilander

AF Corse

Ferrari

-22 kol

14

GTE Pro

D.Turner, S.Mucke

Aston Martin Racing

Aston Martin

-22 kol

15

GTE Pro

D.Rigon, J.Calado

AF Corse

Ferrari

-22 kol

16

GTE Pro

J.Bergmeister, R.Lietz

Porsche Team Manthey

Porsche

-22 kol

17

GTE Pro

F.Makowiecki, P.Pilet

Porsche Team Manthey

Porsche

-23 kol

18

GTE Am

K.Poulsen, D.Hansson, N.Thiim

Aston Martin Racing

Aston Martin

-23 kol

19

GTE Am

S.Wyatt, M.Rugolo, A.Bertolini

AF Corse

Ferrari

-24 kol

20

GTE Am

P.D.Lana, P.Lamy, C.Nygaard

Aston Martin Racing

Aston Martin

-24 kol

21

GTE Am

C.Ried, K.Bachler, K.Al Qubaisi

Proton Competition

Porsche

-25 kol

22

GTE Am

G.Roda, P.Ruberti, M.Cressoni

8 Star Motorsports

Ferrari

-25 kol

23

GTE Am

A.Talkanitsa Jr., A.P.Guidi, J.Segal

AF Corse

Ferrari

-25 kol

24

GTE Pro

A.MacDowall, F.Rees, A.Al Faisal

Aston Martin Racing

Aston Martin

-25 kol

25

GTE Am

F.Perrodo, E.Collard, M.Vaxiviere

Prospeed Competition

Porsche

-25 kol

LMP2

S.Zlobin, N.Minassian, M.Mediani

SMP Racing

Oreca/Nissan

Odpadli

LMP1

P.Kaffer, S.Trummer, N.Berthon

Lotus

Lotus/AER

Odpadli

 

Sdílejte na: