
Spekulace patří k Formuli 1 stejně neodmyslitelně jako například tým Ferrari. Jedním z populárních témat pro spekulování jsou pak ženy za volantem nejrychlejších vozů planety. Tentokrát se však zdá, že jejich naplnění je přeci jenom o něco blíže než je obvyklé. Do VC Austrálie totiž nemohl nastoupit zraněný Valtteri Bottas a testovacím pilotem, nebo spíše pilotkou Williamsu je Susie Wolffová.
Zatím samozřejmě není jasné jestli bude finský objev loňské sezóny schopný za necelé dva týdny naskočit do závodu, ale je jasné, že ve světě, kde každé ujeté kolo znamená finanční zisk, nebo ztrátu v řádech deseti tisíců, musí Williams začít tuto situaci řešit okamžitě. Další vynechaný závod už si totiž tým zejména kvůli sponzorům nemůže dovolit. Na pořad dne tak pochopitelně přichází otázka, jaké šance na debut ve Formuli 1 může mít testovací jezdkyně Williamsu Susie Wolff, která měla podle původního harmonogramu naskočit pouze do dvou pátečních tréninků a dalších dvou testovacích dnů v průběhu celé sezóny.
Wolffová do závodního víkendu poprvé naskočila během loňské VC Británie a stala se tak první ženou, které se něco takového podařilo od roku 1992, kdy se do závodu neúspěšně snažila kvalifikovat Giovanna Amati. Na svůj úspěch Wolffová navázala při VC Německa, kde v tréninku ztratila na týmového kolegou Massu jen několik tisícin. Rozdíl mezi tréninkem a kvalifikací či dokonce závodem je však obrovský a pokud by se Wolffová skutečně dostala na start nedělního závodu byla by teprve třetí ženou v historii po Terese de Filippisové a Lelle Lombardiové. Druhá jmenovaná bývá díky šťastnému zisku bodů při VC Barcelony označována za nejúspěšnější závodnici něžného pohlaví.
Skutečné šance na start 32 leté závodnice se však zdají být nízké. První překážkou jí bude Valtteri Bottas, který se s velkou pravděpodobností stihne dát dohromady, aby v Sepangu mohl naskočit do závodu a neztrácel další body. Druhým a také hůře skousnutelným problémem pak pro Wolffovou bude trh volných jezdců, kam by Williams mohl v případě Finovi absence sáhnout.
Šance Wolffové na start v závodě banalizuje také technický ředitel Williamsu Pat Symonds: „Nesmíte ji vnímat jako naši rezervní pilotku, ve skutečnosti je testovací jezdkyní stejně jako Alex Lynn. Momentálně nemáme žádného rezervního pilota a věřím, že ani žádného nebudeme potřebovat, i když samozřejmě připravujeme určité scénáře pro případ, že by to potřeba bylo. Ve hře jsou samozřejmě i naši testovací jezdci.“
Z diplomatického prohlášení Symondse tak můžeme vyčíst, že v týmu se startem skotské jezdkyně spíše nepočítají, což je možná škoda z pohledu atraktivity, protože start ženy by k televizním obrazovkám mohl přitáhnout další diváky, ale zároveň je potřeba rozhodovat podle výkonnosti pilotů, protože míst na startu není dostatek a talentovaných jezdců je velké množství. Zda se v Malajsii dočkáme senzačního startu ženy se dozvíme v nejbližších dnech, zdá se však, že si budeme ještě muset počkat.