
Ani po šokující výhře ve VC Malajsie si Ferrari nemůže dovolit změnit své cíle pro letošní sezónu. Myslí si to alespoň šéf týmu Maurizio Arrivabene, který celý tým i všechny fanoušky varuje před příliš vysokými očekáváními.
VC Malajsie je závod, který nám už v minulosti přichystal nejedno velké překvapení a to především díky nepředvídatelným klimatickým podmínkám. Letošní výhra Sebastiana Vettela je však přesto jiná. Závod na rozdíl od kvalifikace nebyl ovlivněn deštěm a Ferrari tak muselo přijít minimálně s lepší strategií. Podle prohlášení od lidí z Mercedesu by však Vettelovi při výkonnostních rozdílech z Austrálie nestačila ani ta nejdokonalejší taktika.
Faktem tedy je, že Ferrari udělalo významný krok kupředu a dokázalo se minimálně v Sepangu Mercedesu vyrovnat také po stránce výkonu. Klíčovým faktorem překvapivého vítězství Sebastiana Vettela však byla šetrná práce s pneumatikami, což může týmu pomoci na jakémkoliv okruhu za jakýchkoliv podmínek na libovolné trati a nálada se kvůli tomu výrazně proměnila i u doposud dominantního Mercedesu, který po závodě zásadně změnil svou rétoriku, která byla po VC Austrálie tak sebevědomá.
Nejslavnější tým Formule 1 se tak vrátil na nejvyšší stupínek téměř po dvou letech, když naposledy vyhrál VC Španělska v květnu 2013 a to zásluho Fernanda Alonsa, který už dnes jezdí pro McLaren a trápí se na chvostu pole. Arrivabene, který přišel k týmu až v průběhu loňské sezóny bez jediné výhry tak může pomalu začít zapouštět kořeny, protože si na svou stranu prvním úspěchem dokázal přitáhnout fanoušky.
Cílem, který si Ferrari před sezónou dávalo, bylo dosažení dvou vítězství v závodech. Dá se tedy tvrdit, že rudý tým má z poloviny splněno a to v situaci, kdy máme odjety teprve dva z devatenácti (pokud se nepodaří zachránit VC Německa) závodů. Arrivabene přesto volá po opatrnosti pokud jde o vysoká očekávání pro zbytek letošní sezóny.
„Musíte být realističtí. Před sezónou jsme chtěli vyhrát dva závody a nyní už máme jeden, i když se zatím jely jen dva. Když se dostaví úspěch brzy, může to být vždy buďto výhoda, nebo nevýhoda, proto musíme zůstat nohama na zemi. Je potřeba pokračovat v soustředěné práci, která nás vynesla tam, kde jsme nyní,“ burcuje tým do další práce jeho šéf.
„Když jsem se v Malajsii koukal na náš tým, viděl jsem zejména obrovské zlepšení disciplíny. Během závodu jsem sledoval naše jezdce a mechaniky a všechno to fungovalo jako švýcarské hodinky. Důležité tedy je držet se při zemi a nadále odvádět všechnu práci, která bude potřeba. Stejně jako se nesmíme nechat rozhodit dílčími neúspěchy, nesmíme si ani příliš připouštět dílčí úspěchy,“ ukončuje šéf Ferrari Maurizio Arrivabene.