6 důvodů, proč letos jistě sledovat závody IndyCar

6 důvodů, proč letos jistě sledovat závody IndyCar

Letošní sezona IndyCar Series je tady – již v neděli nás čeká závod v St. Petersburgu. V článku naleznete hned 6 důvodů, proč byste letošní ročník zámořské série neměli vynechat!

Souboj šampiónů

Letos bude na startu hned několik šampionů, kteří budou usilovat o titul – Tony Kanaan, Scott Dixon, Ryan Hunter-Reay, Will Power a také Sébastien Bourdais. S nimi bude o titul bojovat stoprocentně opět Juan Pablo Montoya nebo Helio Castroneves. Pozadu jistě nezůstanou ani americké pušky Graham Rahal či Josef Newgarden. Scott Dixon pak může letos přeskočit Maria Andrettiho v počtu vítězství (potřebuje 4), v případě zisku titulu by jich měl 5 – nejvíce z aktivních pilotů. Více už jich má pouze A.J. Foyt (7).

Honda vs. Chevy

Souboj motorů i aerokitů. Oba výrobci očekávají velký zájem o Indy 500, ale také značně zapracovali na svých aerokitech, které by měli přinést až 15 % přítlaku navíc. Přitom by nemělo být ztíženo předjíždění a věřme, že minimálně Graham Rahal bude opět zatápět vozům Chevy. Honda má navíc početní výhodu, bude totiž mít ve stálém poli 12 vozů, oproti 10 vozům Chevrolet.

Další piloti

Letos se opět do IndyCar dostali piloti z Formule 1. Není to sice zatím návrat k časům Mansella a dalších, ale rozhodně to není krok zpět. Minimálně Alexander Rossi bude velmi sledovanou osobou, a to nejen pro jeho účinkování v F1, ale také proto, že je to Američan. Velmi sledované bude i vystoupení Matta Brabhama, či návrat ruského závodníka Mikhaila Aleshina.

Delší sezona

Loňský ročník byl velmi krátký! Začínal v dubnu a končil zároveň s prázdninami. Letos je to jinak, začátek je již v půlce března (bohužel nevyšly nakonec závody již koncem února) a konec je naplánován na 18. října. Bohužel spíše dojde k prodloužení přestávek, než-li ke zvýšení počtu závodů.

Velkou výhodou je však návrat na některé okruhy, které jsou pro AOWR celkem typické. Hlavně pak přírodní okruh Road America, po kterém volali fanoušci již dlouho. Spekulovalo se i o okruzích Laguna Seca či Watkins Glen, ale i návrat k Elkhart Lake je povzbudivý. Další dobrou zprávou je návrat na ovál ve Phoenixu, avšak současně s tím dochází ke ztrátě závodu v Milwaukee.

Celkem letos tedy bude 16 závodů, s teoretickým rozšířením v srpnové pauze. Avšak s tímto bych osobně nepočítal, mnohem reálněji vypadají nemistrovské závody, které by se mohly konat i mimo USA.

Velké oslavy

IndyCar Series letos čekají hned dvě jubilea. To první je 50 let v motorsportu týmu Penske, který dokonce připravil i speciální zbarvení svých vozů právě k tomuto výročí a letos tak uvidíme „stříbrné šípy“.

Druhým významným jubileem je stý závod Indy 500, který rozhodně přiláká velkou pozornost (a to nejen v TV). Očekává se velký počet přihlášených a s tím spojená i velmi zajímavá kvalifikace. O účasti v závodu dokonce uvažují i hvězdy série NASCAR, Kurt Busch a Kasey Kahne.

Opět v ČR

No a hlavně letos budou přenosy opět k dispozici v České republice a na českém kanálu. Po dlouhé pauze bez přenosů, a pak dvou letech na Sport5 a SlovakSport, se IndyCar vrací na stanici Nova Sport. Český komentář obstarají Michal Beran a Martin Straka.

Sečteno a podtrženo, letos se rozhodně máme na co těšit!

Sdílejte na:
Zavřít