Představa nových výrobců je nereálná, říká Seidl

Představa nových výrobců je nereálná, říká Seidl

Šéf stáje McLaren Andreas Seidl se nechal slyšet, že mu představa nového týmu v současné F1 přijde nereálná. Noví investoři podle něj nejsou ochotni investovat peníze, které jsou k úspěchu ve Formuli 1 potřeba.

Vedení Formule 1 si dlouhá léta přeje více automobilek a více týmů ve startovním poli, ale od začátku hybridní turbo-éry nevstoupil do královny motorsportu kromě Hondy žádný výrobce.

Omezení nákladů je jeden z důležitých bodů v projednávaných pravidlech na rok 2021. Pohonných jednotek se tento faktor týkat nejspíš nebude.

Seidl, který před svým vstupem do Formule 1 s wokingskou stájí pracoval u Porsche, je toho názoru, že je potřeba udělat další krok ve vývoji hybridních pohonných jednotek, ale zároveň je nutno snížit náklady.

„Pokud má tento sport výrobce zaujmout, je potřeba snížit náklady, které výrobci vynakládají nyní,“ řekl Andreas Seidl, který počínaje 1. květnem letošního roku vede tým McLaren.

„Představa, že by v tuhle chvíli někdo investoval do vývoje potřebné peníze, je nereálná.“

Porsche postavilo a testovalo pohonnou jednotku, se kterou by mohlo potenciálně vstoupit do Formule 1 na začátku roku 2021. Sama automobilka vstup vylučuje.

Andrea Seidl vedl u Porsche projekt LMP1, k jejich vstupu do Formule 1 se ale nevyjádřil. Uvedl, že dnes by byl vstup jakéhokoliv výrobce pohonných jednotek velmi obtížný.

„V tuhle chvíli bychom měli motorová pravidla pro rok 2021 ponechat a neměnit je. Čím déle jsou současné regule aktuální, tím se výkonnost jednotlivých výrobců vyrovnává.“

„Musíme počkat, dokud se nevytvoří nový soubor pravidel a podívat se, jak se na ně tváří jednotlivé automobilky, zda mají zájem vstoupit nebo ne.“

Současná čtveřice výrobců pohonných jednotek (Ferrari, Mercedes, Renault a Honda) lobuje za ponechání systému MGU-H součástí motorového agregátu. Právě ten se měl na rok 2021 vyškrtnout, aby byl pohonný agregát vozů Formule 1 méně komplexní. Tento krok měl vést k potenciálnímu vstupu nového výrobce do mistrovství světa.

Trefný pohled na věc má hlavní inženýr Red Bullu Paul Monaghan. Podle něj si mají tvůrci regulí dávat pozor.

„Snažil bych se současnou čtveřici výrobců nenaštvat, abychom tu nakonec neměli jen dva výrobce, z toho jeden bude nový. Čistý papír by vygumoval veškerou práci, kterou v posledních letech odvedli,“ okomentoval situaci okolo pohonných jednotek Monaghan.

„Zároveň ale nechcete, aby byla pravidla nevyhovující pro nově příchozí, takže musíte najít kompromis. A kde se nachází, to bych radši nekomentoval.“

Sdílejte na:
Zavřít